Tropical Island Cake

Remélem, nem unjátok még a süteményeket, mert ma egy tortát szeretnék nektek megmutatni, amit délelőtt készítettem. Nagyon régóta nem sü...

Remélem, nem unjátok még a süteményeket, mert ma egy tortát szeretnék nektek megmutatni, amit délelőtt készítettem. Nagyon régóta nem sütöttem tortát (május óta), szóval kicsit féltem is, hogy esetleg elvesztettem a szupererőmet.. Igaz, kicsit látványosabbra terveztem a tortát, kunyhót is szerettem volna ropiból, de ahhoz nagyobb sziget kellett volna. De szerintem végül egészen jól sikerült. 



A torta egyszerű citromos krémmel készült (5 dl Hulala, 5 evőkanál porcukor, két kisebb citrom reszelt héja és leve). A piskóta kakaós, 6 tojásból. Úgy döntöttem, hogy nem a tejszínhabot fogom színezni, mielőtt felkenem a tortára (úgy nem elég intenzív a színe), hanem miután bevontam vele a tortát, egy ecsettel vittem fel rá az ételfestéket. Így a tenger hullámait is meg tudtam jeleníteni, és bár a képen nem igazán látszik, egy pici színátmenetet is sikerült csinálnom (a torta alján sötétebb a kék szín). 

A sziget egy kupac citromos krém, rajta pedig zsemlemorzsa (darált keksszel akartam, de későn jöttem rá, hogy nincs itthon). A marcipánfigurákat még tegnap este megcsináltam, egy Dr. Oetker marcipánmasszát használtam fel hozzájuk. A pálmafák leveleit zöld, folyékony ételfestékkel színeztem be úgy, hogy egy kis darab marcipánt jól összegyúrtam pár csepp festékkel. Eddig még nem csináltam ilyet, de nagyon jól sikerült a színezés. A pálmafákkal azért nem vagyok elégedett mert túl kövér a törzsük. Sajnos vékonyabb törzzsel lekonyultak volna a levelek :( A kövér pálmafát három, a soványabbat két fogpiszkálóval kellett rögzítenem, hogy állva maradjanak a szigeten. 


Mivel a múltkori csokitorta-díszítős videó is tetszett nektek, gondoltam, csinálok egy videót a tortát díszítő marcipánfigurák elkészítéséről. (A maradék marcipánból csináltam, ma délelőtt, így egy picikét már ki volt száradva, ezért lehet néhol töredezett) Remélem a zeneválasztással is elégedettek lesztek - nyugtató hawaii dallamok :)



Nektek hogy tetszik a torta? :)


Olvastad már?

9 hozzászólás

  1. Első gondolatom: "ez a nem semmi".. eszméletlen jó lett, tuti sajnálnám megenni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kedves vagy! :) Hát pedig nem mondanám, hogy ez a torta életem fő műve, ennél durvábbakat is készítettem már, és remélem, még fogok is. Én is sajnáltam, amikor felvágtuk, ilyenkor mindig fáj kicsit a szívem :D

      Törlés
  2. azta, nagyon jó lett! és nem, nem unjuk még, sőt nekem a kedvenceim a sütős posztok :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Ezt örömmel hallom, mert most bele akarok vágni egy nagy torta-projektbe (minden héten egy új torta), mert sajnos nagyon elhanyagoltam mostanában a kedvenc hobbimat :(

      Törlés
  3. Profi! Nagyon tetszik a videó!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszik :)

      Törlés

Flickr Images