A Tordai-hasadék

Imádok a hegyekben lenni. Igazi alföldi kislányként mindig óriásit dobbant a szívem, amikor a zötyögős kirándulóbusz ablakán először p...


Imádok a hegyekben lenni. Igazi alföldi kislányként mindig óriásit dobbant a szívem, amikor a zötyögős kirándulóbusz ablakán először pillantottam meg a hegyek kékesszürke sziluettjét a távolban. Bár már nem vagyok 8 éves táborozó, ez azóta sincs másként. 


A húsvéti hosszú hétvége első két napját Romániában töltöttük. Azt hiszem, utoljára 11 éves koromban másztam hegyet, s azóta is kimerül abban mindennemű sprottevékenységem, hogy szeptember óta minimum heti egyszer próbálok jógázni... Mondok jobbat: rendes sportcipőm sem volt, így azt is most vettem kb. életemben először :D A Tordai-hasadéknál voltunk egyébként, ahol eddig még soha nem jártam, viszont biztosan visszajövök még néhányszor, mert csodaszép - és meglepően közel van hozzánk. (Berettyóújfalutól kb. 3,5 óra autóval).

A patak mentén is van néhány meredek, vagy veszélyes rész, de ott szinte pihentető volt végigsétálni. Utána viszont, amikor kiértünk a tisztásra, jobb oldalt követtük a piros turistajelzést a hegy tetejére. Lentről valahogy nem tűnt túl meredeknek, viszont pár perc után már majdnem kiköptük a tüdőnket - vissza mégsem fordulhattunk :D Így felcipeltük magunkat teljesen a hegytetőre, hogy a másik oldalon ugyanilyen meredek lejtőn, a száraz avaron csúszkálva, botladozva, káromkodva leereszkedjünk. Persze mindez megérte, mert ilyen gyönyörű látvány ritkán tárul a szemünk elé. Soha májkrémes kenyér nem esett még annyira jól, mint az, amit ott majszoltam el a hasadék fölött.

Minden hónapban el tudnék viselni egy ilyen hétvégét, esténként szalonnasütéssel a hegyek lábánál, miközben csak a patak zúgását és a madarak énekét halljuk. Istenem, ilyenkor érzem igazán, hogy élek.










Olvastad már?

6 hozzászólás

  1. Bár erdélyi lny vagyok, még nekem sem volt szerencsém ellátogatni a Tordai-hasadékhoz. Pedig a képeid alapján valóban meseszép táj! Én a Gyimesekkel vagyok így, egyszerűen csak ámulok és bámulok, ahányszor arra visz az utam. Ősszel a színes hegyoldalak, illetve télen fehér hósubában pláne meseszépek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, biztosan nagyon gyönyörű lehet! *-* Sajnos én még arra se nagyon jártam, jó lenne gyakrabban kirándulni Erdélyben :)

      Törlés
  2. szép képek, mesés táj! legközelebbi túrához viszont ne bokazoknit viselj,hanem hosszabb szárút, nagyon veszélyes tud lenni akár a kullancsok miatt is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a tippet, bevallom, én nem is nagyon gondoltam erre, mert engem nem nagyon szeretnek a kullancsok szerencsére :) De észben tartom a következő túránk során!

      Törlés
  3. Tényleg szép hely. Az ilyen nyaktörő túrákat nem szeretem, de szívesen mászkálok kevésbé meredek helyeken. Érdemes túracipőt is beszerezni, valami barázdált talpút, vagy hogy mondják.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt is lehetett volna olyan útvonalat választani, ami kevésbé meredek vagy fárasztó, de utólag örülök, hogy végül fent jöttünk a hegygerincen :) Annyira viszont nem volt "nehéz a terep", ez a sportcipőm is tökéletesen bírta a strapát, és kényelmes is volt, pedig nem gyakran mászkálok ilyenben (ez az egy sportcipőm van :)

      Törlés

Flickr Images