Életképek

Évek óta szeretnék megtanulni fényképezni, de úgy igazán. Valahogy eddig mindig csak halogattam az álmom megvalósítását, mert nem volt...


Évek óta szeretnék megtanulni fényképezni, de úgy igazán. Valahogy eddig mindig csak halogattam az álmom megvalósítását, mert nem voltak adottak a körülmények (OKJ-s képzésre például hiába vártam Debrecenben). A körülmények most sem adottak, de idén januárban úgy döntöttem, mégis belevágok. 


Azt hiszem, a halogatás bajnoka vagyok. Ha két évvel ezelőtt elhatároztam volna magam, már most fotós lennék, nincs értelme hát tovább várni. Igaz, így kéthetente hétvégén Budapestre kell utaznom; ráadásul a tanfolyam, az útiköltség és a szállás mellett egy új fényképezőgépet is vennem kellett. Persze nem panaszkodom, inkább eszek vajaskenyeret egész évben, ha ez az ára annak, hogy valóra váltsam az álmaimat :D 

Ez az Életképek igazi mérföldkő, mert most kezdem próbálgatni az új fényképezőgépemet - egyelőre sajnos csak automata módban, de hamarosan kezdődnek a gyakorlati óráim, és remélem, "felnőhetek" hozzá. Jól tudom, hogy még nem vagyok igazi fotós, így kérlek, legyetek velem elnézőek. 12 hónap, és sokkal jobban fogok érteni hozzá, ígérem. Addig viszont még vár ránk egy gyönyörű tavasz, nyár, és sok csodás hely, ahová már az új gépemmel utazom majd.













Olvastad már?

12 hozzászólás

  1. Sok sikert a fotózáshoz, szerintem szuperül fog menni! :) A kompozíciókhoz már most is remek érzéked van, a manuális mód megtanulása pedig nem egy agysebészet, leginkább rengeteg gyakorlás kell hozzá. Nem tudom, tervezed-e valamilyen formában megosztani a blogon, hogyan haladsz a tanfolyammal, én nagyon szívesen végig követném a fejlődésedet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a biztatást! :) Eléggé izgulok, mert nagyon kevesen vagyunk teljesen kezdők a csapatban - remélem, lépést tudok majd tartani a többiekkel. Biztosan fogok írni róla itt a blogon, amint a gyakorlati óráim elkezdődnek áprilisban *-*

      Törlés
  2. Most, hogy már kétszer is láttam a muffint, muszáj lesz sütnöm, van még fagyasztott áfonyám.
    Nagyon jó, hogy belevágtál a tanfolyamba, nekem ugyan eddig is nagyon tetszettek a képeid, de egy szakértő biztos majd észreveszi a különbséget.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Általában én is mindig muffint készítek, ha gyorsan szeretnék valami sütit, mert nem túl időigényes. Nagyon kedves vagy, de én még látom, hogy rengeteget kell fejlődnöm :) Egyelőre sajnos nem tudok mindent kihozni a gépemből, amire egyébként képes lenne, de remélem nyár környékén már sokkal többet tudok majd :)

      Törlés
  3. Nekem is tervben van egy fotós suli... :D szuper képek, megkérdezhetem az új "családtag" nevét? :D azt a térképet be lehet szerezni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nikon D3300 a kis családtag, egyelőre még ismerkedünk, nagyon új nekem :D Persze, pont most a legújabb posztban írtam róla részletesebben - AliExpressről rendeltem, ezen a linken tudod beszerezni: http://bit.ly/2nmjRfU :)

      Törlés
  4. Válaszok
    1. Köszönöm Barbi! Örülök, hogy tetszenek *-*

      Törlés
  5. Nagyon szép képek, élvezet volt végignézegetni őket. A kutyi pedig nagyon aranyos <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De kedves vagy, köszönöm! <3 Bizony, zabálnivaló a kis dög :D

      Törlés
  6. Szuperek a képek! :) Ez nem ide tartozik, de tudod már, hogy hova mentek nyaralni? Ötleteket gyűjtök! :) A Costa Brava esélyes. Ott nektek Tossán volt a szállás? Milyen volt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, ne haragudj, de csak most volt időm leülni és tartalmasan válaszolni :)

      Idén nem lesz kimondottan "nyaralásunk", ugyanis júniusban, júliusban, augusztusban és szeptember végén is utazunk külföldre, többnyire hosszú hétvégékre. Pünkösdkor például meglepem Viktort egy rövidebb úttal (sajnos egyelőre titok számára, hova megyünk, úgyhogy erről nem beszélhetek :D). Augusztusban egy hosszú hétvégét töltök majd Horvátországban a szüleimmel: apukám még soha nem látta a tengert, úgyhogy eldöntöttem, megmutatom neki :) Krk szigetére megyünk autóval, Debrecenből körülbelül 7-8 óra alatt ott leszünk, teljesen kényelmes. Ősszel szintén Debrecenből tervezünk egy malmöi kirándulást, Koppenhágával kiegészítve.

      A legnagyobb utunk idén Anglia lesz, ide júliusban utazunk repülővel + autót bérlünk. Erre azért volt szükség, mert nem London környékén leszünk, hanem (Stonehenge és Cotswolds érintésével) elautózunk Cornwall tengerpartjáig. Nem fogok hazudni, nem lesz túlságosan olcsó, de lehetőségeinkhez mérten még így is elég jól kijövünk majd. Kiszámolgattam például, hogy tömegközlekedéssel kettőnknek még többe kerülne átutazni az országon, és jönni-menni, mint maga az autóbérlés benzinköltséggel együtt. Már októberben elkezdtünk fontot venni (amikor mélyrepülésben volt, így bár sokan rosszul jártak emiatt, nekünk csúnyamód jól jött). Decemberben megvettük a repjegyet, foglaltunk szállást, autót, szóval kb. már megvan majdnem minden. Elég nagy szervezést igényelt (pl. a bérléshez hitelkártyát kellett csináltatnunk Viktor számára, útlevél, stb. stb.) Minderről majd nyilván írni fogok, persze majd a hazatérésünk után, hiszen akkor fogok tudni majd következtetéseket levonni, hogy mit kellett volna esetleg másként csinálni :D

      Spanyolországra visszatérve: Tossa de Mar csodás kisváros, főleg a várnegyed környéke ámulatba ejtő, nagyon hangulatos. A többi része nekem túlságosan turistás volt, tehát tipikusan a szállodák-szállodák-szállodák, néhány mediterrán pálmafa és tömegnyomor a parton. Ha kimondottan Spanyolországba vágytok, mindenképpen ajánlom, Barcelona is közel van, de ha csak a tengerparton szeretnétek pihenni, inkább Görögországot mondanám. Sokkal olcsóbb, a tenger melegebb, szebbek a partok, és nincs akkora tömeg.

      Hú, a szállásra már nem nagyon emlékszem, mert 4 éve jártunk ott, rossz nem volt persze, de szörnyen messze volt a legközelebbi tengerparttól (csaknem 2 kilométerre). Egyébként mi akkor a GrandToursszal utaztunk - ma már soha nem utaznék például irodával :) Persze, minden oké volt, nem volt bajunk semmivel, de booking.com-on például olcsóbb, és sokkal jobb szállást tudtam volna találni, erre a nyakamat teszem :D

      Törlés

Flickr Images