Életképek

Évek óta idén először sikerült teljesen karácsonyi hangulatba jönnöm. Már el is felejtettem, milyen érzés ez, talán kislányként v...


Évek óta idén először sikerült teljesen karácsonyi hangulatba jönnöm. Már el is felejtettem, milyen érzés ez, talán kislányként vártam utoljára izgatottan az ünnepeket. Nem tudom, idén mi változott meg - csak sejtem. 


Nyáron kezdtem el igazán otthon érezni magam ebben a lakásban. Persze szeretek hazamenni a szüleimhez, de valahogy itt Debrecenben már otthonosabban érzem magam. Szép lassan átkerültek a dolgaim is ide, és Viktorral aprénként elkezdtük felújítani, szépítgetni a közös otthont. 

Szeretek itt lenni. Az is közrejátszhat ebben, hogy szeptember óta itthonról dolgozom. Ennek persze megvannak az előnyei és a hátrányai is (például ha nagyon belefeledkezem a munkába, képes vagyok még délben is pizsamában, kócos hajjal, egy csésze kávéval a gyomromban pötyögni a laptopon). Előny viszont, hogy hozzámnőtt a kis lakásunk. Már a második decembert töltjük itt Viktorral, és elkezdtük kialakítani a saját kis hagyományainkat.

Az egyik legfontosabb, hogy mi már jóval karácsony előtt felállítjuk a fát. Tudom, az internet népe most fröcsög az ilyen emberekre, hogy fúúú, minek, szilveszterkor meg már a húsvéti tojásokat fogod festeni? És így tovább. Egyrészt szerintem a karácsonyra való hangolódáshoz hozzátartozik az otthon ünnepi díszbe öltöztetése - nekem a gyertyák, az égősor, és igen, a fenyőillat is fontos.

Másrészt a korai karácsonyfaállításnak nálunk ennél praktikusabb okai is vannak - Viktort pár hétre áthelyezték Pestre helyettesíteni, így csak pár hétvégét tudtunk kettesben tölteni az ünnepek előtt. Karácsonykor pedig mindketten hazautazunk, hogy a családdal legyünk. Így 24-25-26-án nem leszünk itthon. Miért ne tarthatnánk előkarácsonyt? Miért ne lehetne korábban fát díszíteni? Ki szabja meg, hogy azt csak 23-án este, vagy 24-én reggel lehet megtenni? Ugyan már. 

Az utóbbi három hétben már következetesen Michael Bublét hallgattam munka közben, minden héten sült egy tepsi finomság, és valahogy folyton azon kaptam magam, hogy a Karácsonyi éneket nézem esténként. Ráadásul most - ha nem is teljesen úgy, ahogy elképzeltük - évek óta először lesz valamennyire fehér a karácsonyunk, ezzel a picike, pár centis hóval és zúzmarával.

(Pár őszi kép is került a válogatásba, olyan régen volt hasonló bejegyzés... remélem, nem bánjátok :)







Ti hogyan készültök az ünnepkre?
Milyen saját hagyományaitok vannak? :)



Olvastad már?

3 hozzászólás

  1. Hangulatos képek ismét. Ahogy a fa a talpába állt, mi mindig feldíszítettük, nem tart sokáig a díszítés, akkor miért ne? Akár egy héttel korábban is. Főleg praktikusságból :) Minek kivinni a fát az erkélyre, hogy behozzuk egy hét múlva? Annyi teendő van ráadásul az utolsó napokban, legalább a fa legyen meg :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen igazad van! :) Tényleg nem több feldíszíteni a fát 20 percnél, és miért ne élvezhetnénk a hangulatot a készülődés közben is, nem csak akkor, amikor már mindenki hulla fáradt a főzéstől, takarítástól, rokonlátogatástól? :)

      Törlés
  2. Nagyon ritkán kommentelek, de mindig megnézem az Életképes bejegyzéseket, és nagyon tetszenek a képeid! Annyira hangulatosak! A nagyon beállított képek sosem voltak a kedvenceim (ruha+cipő szépen elhelyezve), de az épületképek és a pillanatképek (pl.őszi falevél, deres táj) imádnivalóak! :)
    Irigyellek, meg nem is az otthoni munkáért, én nem hiszem, hogy mindig rá tudnám venni magam a munkára, ha otthon lennék, ill. sokkal hamarabb elterelődne a figyelmem. Nem hiszem, hogy túl produktív lennék. :D Remélem kellemesen teltek az ünnepek! :)

    VálaszTörlés

Flickr Images