DIY | Kaktuszok gyurmából

Azon kevesek egyike vagyok, akik még a legigénytelenebb növényt is képesek a halálba kergetni. Két kis kaktuszom van az ablakpárkányom...


Azon kevesek egyike vagyok, akik még a legigénytelenebb növényt is képesek a halálba kergetni. Két kis kaktuszom van az ablakpárkányomon, de azt hiszem, lassan ők is feladják majd a küzdelmet... így hát, bár szeretem a növényeket, többnyire mégis a művirágok mellett döntök. Ezek a cuki kaktuszok levegőre száradó modellezőmasszából készültek, így garantáltan nem fognak  idő előtt kipurcanni. :)

Szükséges anyagok, kellékek:

+ levegőre száradó modellezőmassza (fehér, kb. 500 Ft/csomag - de nem lesz szükség a teljes adagra)
+ 3 mini virágcserép (kb. 120-150 Ft/darab)
+ világos- és sötétzöld, valamint pink vízfesték (tapasztalataim szerint erre az anyagra leginkább vízfestékkel érdemes festeni, az akrilfesték ugyanis repedezetté teszi a felületét)
+ színes dekorhomok (290 Ft/csomag a Kikben)
+ víz, ecset, pici papírlapok
+ néhány darab fogpiszkáló


1. A levegőre száradó gyurmából három, körülbelül egyforma méretű darabot tépünk le, ezekből készülnek majd a kaktuszok. A masszát enyhén nedves kézzel a legkönnyebb formázni.

2. Az első kaktuszhoz egyszerűen néhány rudat sodrunk, a képen látható módon. A végükbe óvatosan egy-egy fogpiszkálót szúrunk, támasztékként, illetve így egyszerűbben tudjuk majd a homokba állítani őket, plusz a festést is megkönnyíti. 

3. A második kaktusz "teste" egy nagyobb, kissé ellapított hengerből áll. Ehhez a három kisebb levelet egy pici darab fogpiszkáló segítségével rögzítjük. A kaktusz testére szintén fogpiszkálóval, vagy egy éles késsel készítjük el a mintázatot. Egy kis darab gyurmából virágot készítünk a tetejére: a gyurmát gömb alakúra formáljuk, majd fogpiszkálóval megszurkáljuk kicsit. A kaktusz aljába a képen látható módon egy (vagy akár két) fogpiszkálót is szúrhatunk.

4. Az utolsó kaktusz leveleihez 3 eltérő méretű gömböt formázunk, melyeket kissé kilapítunk, és fogpiszkálóval pöttyözzük a felületüket. A két kisebb levélbe óvatosan egy fél fogpiszkálót szúrunk, ezek segítségével rögzítjük őket egymáshoz. Erre a kaktuszra is készítünk néhány virágot. A kaktusz legalsó levelébe egy teljes fogpiszkálót szúrunk. 

5. Megvárjuk, míg a gyurma teljesen megszárad (a szoba hőmérsékletétől és páratartalmától függően akár 1-2 napot is várnunk kell). Ha teljesen megszáradtak, vízfestékkel színezzük őket a képen látható módon (persze más színárnyalatokat is használhatunk).

6. A festék már viszonylag gyorsan szárad, így körülbelül 1 óra után már össze is állíthatjuk a kaktuszokat. A virágcserepeket be is festhetjük, de eredeti színüket is meghagyhatjuk. Amint látjátok, én fehérre festettem az egyiket, de közben meggondoltam magam, mert rájöttem, hogy terrakotta színben jobban mutatnak. Ha a cserép alja lyukas, egy kis, összehajtogatott papírlapot teszünk a belsejükbe, hogy a homok ne szóródjon ki majd alul. Mindegyik virágcserepet feltöltjük színes dekorhomokkal, és beleszúrjuk a kaktuszokat. 




 Nektek hogy tetszenek? :)


Olvastad már?

3 hozzászólás

  1. Aranyosak. Nekem papírvirágaim is vannak, kaptam őket, de eléggé porosodnak. Az afrikai ibolya jól bírja, kaktuszokat én is kinyírtam, meg minden mást is, azok bírják, anyám ha meglátogat, néha átülteti őket.

    VálaszTörlés
  2. Hát ezek szuper cukik :) Lehet én is kipróbálom, valamelyik hétvégén.

    VálaszTörlés
  3. Jaj, de édes *-* Elöször azt hittem, kavicsból készültek :)

    VálaszTörlés

Flickr Images