Huszonhárom

A mai napon lettem huszonhárom éves. Tavaly ilyenkor 22 random, vicces dolgot osztottam meg magamról, de idén nem szeretném, ha min...


A mai napon lettem huszonhárom éves. Tavaly ilyenkor 22 random, vicces dolgot osztottam meg magamról, de idén nem szeretném, ha mindenképpen én állnék a középpontban - annak ellenére, hogy a blogtól nyilván elválaszthatatlan vagyok. Így hát szülinapom alkalmából megmutatom nektek azt a 23 helyet, amit mindenképpen szeretnék kipipálni az utazós bakancslistámról az elkövetkező években. Ha jártatok már a felsorolt helyek valamelyikén, bármilyen javaslatot, ajánlást szívesen fogadok kommentben! :)


1. Algarve, Portugália
Amellett, hogy nagyon szeretnék egyszer végre az óceánban is megmártózni, az Algarve partvidék azért is vonzó számomra, mert még soha életemben nem láttam ilyen különleges sziklafalakkal tagolt partszakaszt. Némelyik itt készült fotóról szinte el sem hiszem, hogy egyáltalán léteznek ilyen csodás tájak ezen a bolygón. A képen is látható Benagil-barlangban mintha összeérne a föld, az ég és az óceán - valóban földöntúli szépségű.


2. Cornwall, Anglia
Több bakancslista-tételem is Angliából került ki - ennek az az oka, hogy elképesztően sokszínűnek tartom ezt az országot, mind kulturális, mind földrajzi értelemben. Cornwall megyében egymást érik a szebbnél szebb tengerpartok, s néhány mögött még a trópusi strandok is elbújhatnak. Reményeim szerint a közeljövőben Viktorral lesz lehetőségünk végigautózni Anglián (az utazás pontos állomásai legalábbis már megvannak, csak az időpont nincs), mely során érintenénk Londont, és Cotswolds környékét is, de a végállomás Cornwall lenne. 


3. Cotswolds
Egyeseknek az öt órai tea, másoknak a piros telefonfülkék jelentik Angliát... de számomra semmi nem olyan angol, mint Cotswolds városkáinak utánozhatatlan bája. Ezek a több száz éves házikók olyan érzést keltenek bennem, mintha egy másik időben, egy másik dimenzióban ragadtunk volna. Nem véletlen, hogy ezek a városkák már számos film és sorozat (többek közt a Büszkeség és balítélet) helyszínéül is szolgáltak. Szinte látom magam, ahogyan a kis utcákon andalgok. 


4. London
Talán klisés, de az angliai utunk úgysem lenne teljes London nélkül. Rengeteg dolog van itt, amit szívesen megnéznék, bár nyilván túlságosan összetett és sokszínű ez a város ahhoz, hogy néhány nap alatt teljes képet tudjunk kapni róla. Biztos vagyok benne, hogy közületek többen is jártak már itt - mi az, amit szerintetek nem érdemes kihagynia annak, aki Londonba utazik? 


5. Normandia 
Sokan a történelem iránti érdeklődésből keresik fel Normandiát - engem azonban elsősorban itt is a partok szépsége vonz, a vakító, fehér sziklák, és a végeláthatatlan tenger.


6. Provence
Ha valaha eljutok ide, utazásomat mindenképpen nyár elejére szeretném időzíteni, hogy teljes pompájukban láthassam a provence-i levendulaföldeket. Miután pedig feltöltekeztem a lila virágok illatával, elvesznék az ódon kisvárosok szűk, macskaköves utcácskáin.


7. Izland
Imádom a vad, érintetlen tájakat, a zöldellő hegyeket és vízeséseket... Izlandot tényleg úgy tudom elképzelni, hogy csak te vagy és a természet, semmi más. Tudom, hogy eléggé drága ország, de mostanság elég pénztárcabarát árakon láttam retúr repjegyeket Budapestről Izlandra. Remélem, nem kell már sokat várnom, és végre élőben is láthatom a gejzíreket, meg persze szívesen megmártóznék az ország Kék Lagúnájában is :)



8. Cinque Terre 
Az angliai roadtrip mellett egy olasz körutazás is a terveim között szerepel, és teljesen biztos vagyok benne, hogy a Cinque Terre is egy lesz a sok megálló közül. Nem tudom, mikor láttam először fotókat erről az öt olasz tengerparti városkáról, de emlékszem, hogy rögtön beleszerettem - nem is egybe, mindbe. Ezek a városok (Riomaggiore, Manarola, Corniglia, Monterosso és Vernazza) olyan aprók, hogy a központjukban nem is lehet autóval közlekedni, s a legkényelmesebben vonattal lehet járkálni közöttük. Szívesen végigsétálnék a Riomaggiorét Manarolával összekötő tengerparti sétányon is, kezemben egy finom gelatóval.


9. Olasz tóvidék 
A Comói- és Garda-tó mellett a tőlük északabbra fekvő (a fenti képen is látható) Braies-tó is szerepel a listámon. Úgy gondolom, mindhárom tónak megvan a maga sajátos hangulata, s én mindegyiken szeretnék csónakázni egyet.


10. Positano
A Cinque Terréhez hasonlóan Positano városkája is szerelem volt első látásra. Nem tudom, miért, de megmagyarázhatatlan vonzalmat érzek a kanyargós, szűk, macskaköves, virágba borult utcácskák iránt - erre talán már ti is rájöttetek. 


11. Szlovénia
Bár a szomszédunk, sajnos eddig még nem jártam Szlovéniában. Apró mérete ellenére elképesztően változatos országnak tartom, s remélem, nem sokat kell már várnom arra, hogy ide is elutazhassak. Mindenképpen több napot szeretnék itt eltölteni, s bejárni a Bledi-tó környékét, a vadregényes Vintgar-szurdokot, de Ljubljanát és a tengerparti városkákat sem hagynám ki.


12. Krka Nemzeti Park
Horvátországot páratlan szépségű tájakkal áldotta meg a természet: szerencsés vagyok, hiszen a Plitvicei-tavakat például már kétszer is láthattam, viszont nagy álmom, hogy a Krka Nemzeti Parkba is elutazzak, és megmártózzam a vízeséseknél :)


13. Kappadókia
Az egyik kedvenc travel bloggeremnél (Tuulavintage) láttam meg először Törökországnak ezt a furcsa, szinte űrbéli tájra emlékeztető részét, és a hajnali napfényben felemelkedő hőlégballonok sziluettjét. Még hőlégballonon sem utaztam eddig, pedig erről is régóta álmodozom.


14. Hallstatt
Szintén nincs túlságosan messze tőlünk, mégsem kirándultam még soha Ausztriában egy kiadósat! A bécsi karácsonyi vásárban már 4 alkalommal is voltam, de olyan szívesen felfedezném az ország további részeit. Elsősorban Hallstatt festői városkája vonz, de szeretnék túrázni egyet a hegyekben - a Graztól 80 km-rel északra lévő Grüner See például fotón is teljesen elkápráztatott.


15. Neuschwansteini kastély
9 éves koromban kaptam egy 500 darabos puzzle-t, ami egy csodálatos kastély ábrázolt. Akkor még nem tudtam, hol lehet pontosan ez a mesebeli épület, de tudom, hogy amint elkészültem a kirakóssal, nem volt szívem visszadobálni a darabokat a dobozba. Felragasztottam őket egy kartonpapírra, a képet pedig bekereteztettük - és én azóta vágyom ide, ebbe a tündérmesébe illő németországi kastélyba. Legszívesebben ősszel nézném meg, amikor a kastélyt körülölelő erdők ezer színben pompáznak (és amikor össze tudnám kapcsolni a kirándulást a müncheni Oktoberfesttel is...)


16. Svájc
Gyakran mondogatom, főleg olyankor, amikor kissé elegem van a világból, hogy fogom magam, és elmegyek tehenészlánynak Svájcba. Piros kockás kisruhám lenne, és fehér kötényem, a hajamat pedig (természetesen) két copfba fonnám, és persze nagy hangon jódliznék is az erdőszélen. A napnál hamarabb ébrednék és már szaladnék is kifelé a bocikhoz... Komolyra fordítva a szót, valóban nagyon szívesen elutaznék Svájcba 1-2 hétre, hogy feltöltekezzek a friss, hegyi levegővel és a vadvirágok illatával.


17. Koppenhága
Van valami izgalmas Dániában. Talán az, hogy a Hannibal Lectert alakító Mads Mikkelsen dán? Nem, nem Dóra, álljál le...nyugalom. Szóval Koppenhága. Christiania. Kis hableány. Smørrebrød. Nyhavn. Vidámpark. Biciklik. Meg minden.


18. Sarki fények Finnországban
Azt hiszem, elájulnék a gyönyörűségtől, ha egyszer megpillanthatnám a sarki fényeket. Aurora borealis, már a neve is hihetetlenül szép. Igazából nem kimondottan Finnországban célom meglátni ezt a csodás jelenséget, viszont egyszer - Pinteresten, véletlenszerűen böngészve - rábukkantam egy finnországi hotelre, ahol üvegtetejű kis igluban lehet aludni, és akár egész éjszaka bámulni az eget.


19. Norvég fjordok
Sajnos még sosem jártam Norvégiában, mégis, már a neve hallatán valamiféle tisztaság, hűvös frissesség és a vad, érintetlen természet jut az eszembe. Azt hiszem, a norvég fjordok olyan csodái a Földnek, melyeket legalább egyszer az életben látni kell - és nem áll szándékomban addig meghalni, amíg így nem lesz :)


20. Írország
Az egyik kedvenc irodalmi hősnőm, Scarlett O'Hara gyökereit követve, szeretnék egyszer végigautózni Írország dús, zöldellő tájain - természetesen egy-két ír kocsmát is útbaejtve. Talán még néhány manóval is találkoznék.


Bizonyára észrevettétek, hogy a legtöbb bakancslista-tételem Európán belül található. Ennek két fő oka van: egyrészt úgy gondolom, hogy Európa olyan csodásan változatos és izgalmas kontinens, mind földrajzi, mind kulturális értelemben, hogy érdemes időt szánni a felfedezésére. Másrészt még soha nem ültem repülőn, s bár tudom, hogy Európa egyes részei is így közelíthetők meg a legpraktikusabban (például Portugália, Írország, vagy Anglia), nem tudom, hogy milyen érzéseket fog kiváltani belőlem az első repülőutam. A közeli ismerőseimtől olyan eltérő véleményeket és élményeket hallok, hogy teljesen megzavarodtam tőle. Nyilván mindenki másként éli meg, és mindenképpen szeretném én is kipróbálni, de addig, amíg nem tapasztaltam meg, milyen repülni, óvatosan nyilatkozom a távolabbi úti céljaimmal kapcsolatban. A listám utolsó három tagjához viszont több mint 12 órás repülőút vezet - azt hiszem, ezekhez még bőven kell gyűjtenem a bátorságot. Elvetni viszont semmiképpen nem fogom őket, hisz úgy gondolom, három csodás helyről van szó, melyeket érdemes látnom, legalább egyszer az életben.


21. Jamaika
Viktorral nem gyakran beszélünk a jövőről, bár abban igazából már megegyeztünk, hogy egymás oldalán képzeljük el azt - így öt és fél év után ideje is volt :D Egy szó, mint száz: bár a következő, kapcsolatunkat érintő nagyobb lépésekkel valószínűleg még néhány évet várunk, abban egyetértünk, hogy ha egyszer összeházasodnánk, Jamaikára utaznánk nászútra. 


22. Japán
A japán kultúra teljesen elvarázsolt mindkettőnket - bár Viktort inkább a szamurájok világa érdekli, rám pedig az "Egy gésa emlékiratai" című könyv és film volt nagy hatással. Tény, hogy Japán nem csupán ennyiből áll, de ennyi is elég ahhoz, hogy elkezdjünk lelkesedni érte. Egy dolog bizonyos: a felkelő nap országába cseresznyevirágzás idején szeretnék majd elutazni.


23. Délkelet-Ázsia
Először csak Thaiföldet akartam írni, de rájöttem, hogy Indonéziába is legalább ugyanannyira vágyom. A csendes nyugalom, a trópusi klíma, a rizsföldek Balin, és a Phi Phi szigetek különleges szépsége régóta vonz. Már nagyjából tájékozódtam a szállásárakról - korábban olvastam néhány helyen, hogy Indonézia nagyon olcsó, és kb. egy hónapig meg tudunk élni itt annyi pénzből, ami Londonban egy hétig sem lenne elég. Őszintén szólva nem tudtam, elhiggyem-e. De amikor megláttam Bookingon, hogy egy takaros, 3 csillagos, part menti apartman nem sokkal kerül többe egy főnek egy hétre Balin, mint a Balatonon egy utolsó kis szállodaszoba... hát meggyőztek. Igazából csak a repülőjegy ára borsos, de ha az megvan, egyáltalán nem kell több költőpénzt rászánni egy ilyen útra, mint akármelyik európai utazásra. 

Ha olvastátok már néhány bejegyzésemet, akkor tudjátok, hogy mindig csak saját fotókat használok a blogon, és instagramon is - most viszont, (az első fotó kivételével) érthető okokból nem tudtam saját képekkel dolgozni, viszont mindenképpen szerettem volna a szöveget vizuálisan is színesíteni. Az alábbi linkeken érhetitek el a képek forrásait:


Ti jártatok már valahol ezek közül? :)
Számotokra mi az abszolút álom úticél? 


Olvastad már?

5 hozzászólás

  1. Boldog születésnapot!! Anglia nekem is tetszik, Skandinávia felé csak rövid látogatóba mennék, a távoli tájak viszont nem vonzanak, nagyon európai vagyok, nekem Japán meg Jamaica még tervben sincs. Persze ez változhat. A múltkori utazós cikkedet is olvastam, az is tetszett, csak időm nem volt akkor kommentelni, jó hosszú poszt volt csodaszép képekkel :)

    VálaszTörlés
  2. Szia! Boldog születésnapot utólag is! Szép kis lista! :) A Cinque Terrén voltunk már, nagyon szuper volt. Tényleg olyan mint a képeken, meseszép. Szlovéniában tavasszal voltunk, nem volt sajnos túl jó idő ezért maradt egy kis hiányérzetem, szerintem vissza megyünk még. Amúgy csoda szép, egy kis ékszerdoboz Bled. A Vintgar szurdok pedig kihagyhatatlan. A Krka Nemzeti Parkban most voltunk augusztusban Montenegróból hazafelé. Nekem hatalmas csalódás volt. Iszonyat nagyon tömeg volt, tehát megfürdeni esély sem volt a vízesésnél, max. ha átverekeded magad az embereken. Nézelődni nem lehetett megállni mert vitt a tömeg magával. Nagyon megbántam, hogy ott megálltunk. A Vintgar szurdok pl. 100 x szebb. Talán ősszel, vagy tavasszal lehet normális a hely, amikor nincs ott több ezer ember. Ahogy írtam a másik hozzászólásomban, ha idén még összejön a németországi út, akkor megyünk a Neuschwansteini kastélyba is, az nekem is nagy vágyam. Hallstatt, Dánia, Amalfi partvidék szintén kívánságlistás, meg még sok más is. :)Remélem sok össze is jön belőle. Á.

    VálaszTörlés
  3. Boldog Szülinapot, nekem is augusztusban van a szülinapom :D
    nekem a felsoroltak közül Provence és az olasz városkák az álmom, de a többi helyre is elmennék ám szívese :D
    A nagy álmom pedig USA lenne, ha nászútról lenne például szó. minden államban eltöltenék legalább 1 napot :D:D (álmodozni ér ugye?)

    egyébként mi Rogoznicán voltunk idén, és jaj nekem!! annyira csodás!!! sajnos a Krka Nemzeti Parkba most nem tudtunk elmenni, de ami késik... stb. :)

    ja és nagyon szeretem az utazós posztjaid, kb csak Tőled szoktam inspirálódni!!!

    VálaszTörlés
  4. Először is: Isten éltessen sokáig! :)
    nagyon sok szép helyet felsoroltál, kívánom hogy mindet tudd meglátogatni. Nekem is nagyon tetszenek ezek a helyek, valóban csodálatosak. Remélem, ha eljutsz valamelyikre, sok-sok képpel és úti beszámolóval fogsz kedveskedni nekünk. :)

    VálaszTörlés

Flickr Images