5 apró tipp különkiadás | trash to treasure

Mindig is nagyon érdekeltek az újrahasznosítással kapcsolatos ötletek, és előszeretettel kutatok ilyenek után Pinteresten, illetve az ...


Mindig is nagyon érdekeltek az újrahasznosítással kapcsolatos ötletek, és előszeretettel kutatok ilyenek után Pinteresten, illetve az egyik kedvenc gyűjtőoldalamon, a DIY projekteket összefogó craftgawker.com-on. A mai apró tippek "különkiadással" be szeretném bizonyítani, hogy azokból a dolgokból is látványos lakásdekoráció, vagy épp praktikus tároló válhat, melyeket egyébként kidobnánk a kukába.



Irattároló gabonapelyhes dobozokból
Pénztárcabarát és praktikus iratrendezők válhatnak a kiürült Chocapicos dobozokból. Ehhez nem kell mást tenni, mint egy vonalzó és egy filc segítségével megjelölni, hol kell bevágni a dobozokat (felül 6,5 cm-nél, az oldalánál pedig 15 cm-nél jelöltem meg - ezt a képen is láthatjátok). Egy éles ollóval kivágjuk a dobozokat a vonalak mentén, majd bevonjuk tetszőleges színű és mintájú öntapadós papírral; vagy sima csomagolópapírral. Utóbbi esetben egy stiftes papírragasztóra is szükségünk lesz. A dobozokra készíthetünk különféle címkéket is.


Ékszertartók gyufásskatulyákból
Imádom a gyufásskatyulyákat, és többnyire nem is szoktam őket kidobni, amikor kiürülnek - tökéletes tárolói ugyanis apró szegeknek, gemkapcsoknak, gyöngyöknek, gomboknak, sőt ékszereknek is. Az üres dobozokat egyszerűen vonjuk be nekünk tetsző csomagolópapírral, de akár nyomtathatunk rájuk címkét is, vagy be is festhetjük őket akrilfestékkel. Össze is ragaszthatunk néhányat, kis ékszertartó "szekrénykévé" formálva. Kiskoromban anyukám adventi házikót és ajándékdobozokat mintázó karácsonyfadíszeket készített belőlük, úgyhogy érdemes már most feltankolni skatulyákból, ha ti is ezt tervezitek :)

A borítók elkészítéséhez az alábbi, Pinteresten talált képeket használtam - tetszőlegesen tovább kicsinyíthetőek: #1 #2 #3 #4 #5


Kerti vázák kólásdobozokból
Pinteresten bukkantam erre az egyszerű, de nagyszerű ötletre. A kertbe, főleg kutyus vagy cica mellé jó eséllyel nem a legszebb üvegvázáinkat fogjuk kivinni - kiürült üdítős- és sörösdobozokból azonban ötletes egynyári váza válhat. A dobozokat forró mosogatószeres vízzel alaposal kimossuk, átöblítjük, majd megvárjuk, míg megszáradnak. Picit összenyomjuk őket, hogy egyedi, gyűrt felületük legyen. Ezután matt fehér akrilfesték sprayvel, kültéren vagy jól szellőző helyiségben egyenletesen lefújjuk. Az első réteg száradása után (kb. 15 perc) felviszünk még 1-2 festékréteget, attól függően, hogy mennyire látszik ki a doboz mintája. Egy-egy réteg között érdemes várni 15-20 percet.


Vattakorong tároló Pringles dobozokból
Talán már korábban is mutattam ezt az ötletet a blogon - viszont annyira szeretem ezeket a henger alakú tárolókat, hogy úgy gondoltam, ismét itt a helye az apró tippek között. Ritkán veszünk dobozos chipseket, de olyankor általában megtartom a kiürült dobozokat. A belsejüket egy nedves törlőkendővel szoktam kitisztítani, kívül pedig valamilyen csomagolópapírral, vagy öntapadós tapétával szoktam bevonni őket. A vattakorongjaimat is egy ilyen dobozban tárolom, de a konyhában is jól ki tudjuk használni őket - a spagettitészta például pontosan belefér :)


Üvegmécsesek új élete
Ha illatgyertyáról van szó, általában mindig az F&F felévisz az utam. Egyszerűen imádom ezeket az üvegpoharas gyertyákat, mert amellett, hogy nagyon kellemes és intenzív illatuk van, jól is mutatnak a lakásban, és az áruk is kedvező. Elég gyorsan "fogyasztom" is őket, a kiürült üvegeket azonban mindig sajnálom kidobni. Ha már teljesen elégett a gyertya, és csak a kanóc talpa maradt, forró vízzel engedem tele a poharakat, és egy kis mosogatószert is öntök mindbe. 15-20 perc áztatás után könnyedén el tudjuk mosni őket, és a címke is gyorsan leválik a poharak elejéről. Én továbbra is mécsestartónak használom ezeket a poharakat (mindegyikre nyomtattam egy 6x6 cm-es címkét, melyeket egyszerűen, stiftes papírragasztóval rögzítettem az üvegre); de akár pohárként is újrahasznosíthatjuk őket, ám ekkor már többször kell elmosogatnunk az üvegeket ahhoz, hogy eltűnjön a gyertyaillatuk :)

A címkékhez az alábbi, Pinteresten talált képeket használtam fel: #1 #2 #3




Nektek hogy tetszenek ezek az ötletek? :) 



Olvastad már?

8 hozzászólás

  1. A dobozos megoldást hasznosítani fogom, nagyon sok újságunk van, amit "nem szabad" kidobni, csak gyűlik. Vettem már pár irattartó papucsot, de nem elég sosem. Van is itthon ilyen doboz, mert persze ezeket sem engedik a többiek kidobni. Na, most megmarad, még bevonni sem kell őket. Ráadásul rendezettebb hatást kelt, mert csúsznak az újságok egymáson és mindig lefolyik a sok újság a polcról.
    A spagettit én Jim Beames fémdobozban tartom, az is pont jó méret.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy találtál egy hasznos ötletet a bejegyzésben! :) Ne is mondd, nekünk is rengeteg újságunk van otthon, mondjuk én sem szeretem kidobni őket, mert időről időre fellapozok egy-egy számot, receptekért vagy egyéb ötletekért, úgyhogy tényleg elkél néhány ilyen tároló a lakásban :)

      Törlés
  2. Kedves Dóri!
    Szuper ötletek.
    Lenne egy kérdésem:az utolsó, gyertya tartós ötletnél milyen típusú papírra nyomtattad a képeket?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Egyszerű géppapírra nyomtattam őket, mivel csak mécsestartónak használom az üvegeket, és (most egyelőre) úgy gondolom, nem igazán fogom majd őket mosogatással tisztítani, úgyhogy ez is megteszi. Ha egy fokkal strapabíróbb dekorációra vágysz, akkor érdemes fotópapírra kérni a nyomtatást. A legjobb persze az lenne, ha matricaként lehetne felragasztani a képeket - sajnos nem tudom, hogy kis tételben hol foglalkoznak ilyennel... :(

      Törlés
    2. Köszi szépen Dóri. A matricának én is utánanézek. Első körben sima öntapadós etikett címkét próbáltam, azzal is jól működöt.

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszenek! :)

      Törlés
  4. Nagyon jó ötletek, és szépen megvalósítottad őket!:) Különösen az irattartós tetszik, azokból valahogy sosem elég. :) Ezen a barkácsolós oldalon is biztosan körül fogok még nézni, köszönöm, hogy megosztottad!

    VálaszTörlés

Flickr Images