Omlós citromos és levendulás kekszek

Az utóbbi időben kicsit leálltam a tortasütéssel. Nem tudom, miért. Időm éppen lenne rá, de azt hiszem, energiám nem sok. Valahogy i...


Az utóbbi időben kicsit leálltam a tortasütéssel. Nem tudom, miért. Időm éppen lenne rá, de azt hiszem, energiám nem sok. Valahogy ihletem sincs, és őszintén szólva nem is kívánom a tortákat, arra pedig már sajnos tényleg nincs időm, hogy megrendelésre gyártsam őket. Mostanában jobban szeretem a könnyű sütiket és kekszeket, amiket a reggeli kávém mellé rágcsálhatok - ráadásul, ha vasárnap megsütök egy adagot, az kitart péntekig, és még a kolléganőimnek is jut belőle :) 

Ma a kedvenc citromos kekszem receptjét, és annak egy továbbgondolt, levendulás változatát osztanám meg veletek. Nem saját recept ugyan (az eredeti innen származik), de olyan gyakran készítettem az elmúlt időszakban, hogy úgy éreztem, a blogon a helye. A legutóbbi apró tippekben láthattátok, hogyan varázsoltam virágmintát a kiszaggatott kekszek tetejére, most pedig azt is megtudhatjátok, hogyan készülnek ezek a könnyű, citromos finomságok.



Hozzávalók 

+ 50 dkg liszt (a fele lehet teljes kiőrlésű)
+ 15 dkg porcukor (fontos, hogy porcukor legyen, kristálycukorral ugyanis nem lesz ilyen szép a kekszek felülete)
+ 20 dkg margarin
+ 2 tojás
+ 1 teáskanál sütőpor
+ 1 citrom reszelt héja
+ fél citrom leve

Elkészítés

Ennek a sütinek az előnye, hogy csak egy keverőtálkát kell összemaszatolni: a lisztet a porcukorral, a sütőporral és a citromhéjjal együtt egy tálba szitáljuk, alaposan összekeverjük. Ezután a kockákra darabolt, puha, szobahőmérsékletű margarint a liszttel összemorzsoljuk. Majd mehet bele a 2 tojás és a citrom leve. Összegyúrjuk a tésztát (ha ragacsos, tehetünk még hozzá egy kevés lisztet, ha túl száraz, akkor pedig egy pici citromlevet). Miután összeállt a tészta, 1-2 órára hűtőbe tesszük pihentetni, majd lisztezett deszkán 3-4 milliméter vastagságúra nyújtjuk. Én egy kisebb átmérőjű vizespohárral szaggattam ki őket, a tetejükre pedig marcipánszaggató formával került a virágminta. Ha kiszaggattuk a kekszeket, előmelegített sütőben, alacsony fokozaton 10-12 percig sütjük őket. Amikor az aljuk kezd halványan barnulni, akkor már jók - ha túlsütjük, nagyon kiszáradnak!


Június végén levendulát szedtünk Létavértesen (hamarosan erről is érkezik majd egy bejegyzés) – így elkészítettem ezt a citromos kekszet levendulás változatban is. Ehhez kell némi szárított levendulavirág: egészen pontosan 1,5 teáskanálnyi ehhez az adaghoz. Bevallom, nekem kicsit túl sok lett ez a mennyiség. Bent az irodában mindenkinek ízlett, de én minden falatnál úgy éreztem, mintha egy réten legelésznék :D Legközelebb megpróbálom kevesebb levendulával elkészíteni. 



Ti készítettetek már valamilyen levendulás édességet?
Mit szoktatok ropogtatni kávé, tea mellé? :)


Olvastad már?

2 hozzászólás

  1. Szerintem dögmeleg van, kínzás ilyenkor a sütőt bekapcsolni nálunk a lakásban :) Nekem nagyon étvágyam sincs, de megenném az ilyen étvágygerjesztő sütiket, csak ne nekem kelljen megsütni :) Tényleg szoktam rágcsálni a kávé mellé, de inkább csak du., reggel ugye ott a reggeli. Édeset ritkán eszek, valami sajtosat szoktam vagy ami van otthon, tegnap pattogatott kukorica maradékot. Elkényezteted a kolléganőidet :)

    VálaszTörlés
  2. Aaaa Dóri, ezek nagyon jól néznek ki! :)

    VálaszTörlés

Flickr Images