Nutellás brownie

Még nem találkoztam olyan emberrel, aki ne szeretné a Nutellát valamilyen formában. Kenyérre kenve, palacsintába töltve, gyümölcsökkel...


Még nem találkoztam olyan emberrel, aki ne szeretné a Nutellát valamilyen formában. Kenyérre kenve, palacsintába töltve, gyümölcsökkel mártogatva, muffin közepébe sütve... vagy éppen magában, kanálszámra :) Most egy olyan brownie receptet szeretnék megosztani veletek, amit Pinteresten találtam, de kisebb-nagyobb átalakításokkal készítettem el.

Első alkalommal kissé túlsütöttem, az eredeti recept ugyanis 35-40 percet írt. Én alacsony hőfokon sütöttem, de még így is 25 perc alatt készen lett. Az is lehet, hogy a tepsi méretével vagy magával a sütővel volt gond, így picit meg is pirult a brownie teteje - de még így is isteni volt. Íme a recept!

Hozzávalók:

+ 2 tábla étcsokoládé
+ 15 dkg Rama margarin
+ 15 dkg kristálycukor
+ 15 dkg Nutella (kb. 1/4 üveg)
+ 3 nagyobb tojás
+ 1 csomag vaníliás cukor
+ 10 dkg liszt
+ fél csomag sütőpor
+ 2 evőkanál kakaópor



Először is egy nagyobb, mikrózható üvegtálba tördeljük az étcsokoládét, majd hozzáadjuk a felkockázott margarint. Mikrohullámú sűtőben a legmagasabb fokozaton melegíteni kezdjük, s időről időre megkeverjük (úgy 15-20 másodpercenként érdemes ránézni). Ha biztonságosabbnak érzitek, gőz fölött is összeolvaszthatjátok a csokit a margarinnal - ez kicsit tovább tart, viszont tény, hogy egészségesebb megoldás. Ha megolvadt a két hozzávaló, tegyük félre egy picit hűlni (nem szabad megdermednie, de ne is legyen tűzforró), majd adjuk hozzá a Nutellát.

Egy másik tálban eközben kézi mixerrel habosra verjük a tojást a kristálycukorral és a vaníliás cukorral - körülbelül 3 percig, míg szép világossá nem válik. Ezután hozzákeverjük a már kissé kihűlt csokoládés-Nutellás masszát. Végül mehet bele a sütőporos liszt, valamint a kakaópor. Óvatosan addig keverjük a tésztát, míg egyneművé nem válik, majd egy kivajazott-kilisztezett, vagy sütőpapírral kibélelt kb. 20x20 cm-es tepsibe önjtük. A brownie-t 175°C-ra előmelegített sütőben sütjük készre - vigyázat, nem szabad túlsütni, akkor jó, ha a közepe még kissé lágy! Csokifagyival és tejszínhabbal ajánlom: igazi kalóriabomba, de néhanapján belefér ;)




Nektek hogy tetszik ez a recept? :)




Olvastad már?

3 hozzászólás

  1. Hú, igazán jól hangzik, szerintem még ma neki is állok sütni! :)

    VálaszTörlés
  2. Úúú de jól néz ki *__* Ez megint gyönyörű lett Dóri!

    VálaszTörlés

Flickr Images