Hosszú hétvége Amszterdamban

Gyakran megéri éveket várni arra, hogy beteljesüljön egy álmunk - ennek azonban megvan az az apró hátránya, hogy mire odáig jutunk, sz...


Gyakran megéri éveket várni arra, hogy beteljesüljön egy álmunk - ennek azonban megvan az az apró hátránya, hogy mire odáig jutunk, szinte el sem hisszük, hogy valóban megtörténik. Számomra ilyen álom volt Amszterdam: amióta az eszemet tudom, vonz engem ez a város. Két héttel ezelőtt végre élőben is láthattam. Sétálhattam macskaköves utcáin, nézhettem a csatornákon elhaladó hajókat és a hidakhoz láncolt keszekusza bicikligombócokat. A csodás házakat, melyek úgy dőlnek előre, mintha az elmúlt századok titkait szeretnék megsúgni az utazóknak. Néhány óra, sőt néhány perc kellett csupán ahhoz, hogy rájöjjek: megtaláltam a kedvenc városomat.


Vidéken nőttem fel, így van bennem egy természetes ellenkezés, ha nagyvárosról van szó. Néha még Debrecent is túl soknak érzem, amikor reggelente a villamoson nyomorgok, vagy amikor kinyitom az ablakomat, és nem hallok mást, csak autók zaját, kiabálást, szirénát, riasztót. Egyszerűen úgy érzem, megfulladok az ilyen városokban. Amszterdam belvárosa nem ilyen. Annak ellenére, hogy hatalmas és nyüzsgő város, valahogy mégis nyugodt és csendes egyszerre. Ez részben annak köszönhető, hogy szűk utcácskáinak köszönhetően nem túl nagy a forgalom, emellett pedig szinte mindenki biciklivel közlekedik. Biciklivel járnak dolgozni, biciklivel járnak iskolába, biciklivel mennek a boltba, de biciklin igyekeznek akár egy esküvőre is. Amszterdamban a nyüzsgés ellenére is le tudsz lassítani, és séta közben valóban érzed a házak falára felkapaszkodó rózsák illatát, hallod a madarak csicsergését és a kerékpárosok csengettyűit. A hatalmas turistaáradat ellenére mindig fogsz találni egy olyan csendes kis mellékutcát, ahol csak te állsz a csatornán átívelő apró hídon, és gyönyörködhetsz a fákkal szegélyezett csodás utcaképben, elmerengve azokon a részleteken, melyeket a sietős utazó talán észre sem vesz - pedig ezek teszik tökéletessé Amszterdamot.

Egy szó, mint száz: Amszterdam hivatalosan is a kedvenc városom lett. A város, ahol több bicikli van, mint ember. A város, ahol nincsenek függönyök az ablakokban. A város, ahol a vízen lebeg a virágpiac és a cicamenhely. A város, amelynek nincs olyan utcája, ahol ne bukkannál valami rejtett szépségre: mondjuk az erkélyeken álldogáló bocikra (igen, az egyik fotón ott lesznek, figyeljétek csak!)


A pünkösdi hosszú hétvégét kihasználva 4 napot töltöttünk Hollandiában. A szállásunk nem Amszterdamban volt, hanem Haarlemben - de ez nem volt gond, mert autóval keltünk útra. Négyen utaztunk: barátnőmmel (és egyben kolléganőmmel) Inezzel, a párjával, Petivel, és persze Viktorral :) Eléggé fárasztó utunk volt, de minden egyes kilométer megérte. Hosszú tervezés előzte meg ezt az utazást, mert szerettünk volna minél kevesebb pénzből kijönni - Amszterdamba elutazni ugyanis nem túl olcsó mulatság. A legbarátibb szállásárak is az egekben vannak, a 16 fős hálótermeket pedig szerettük volna elkerülni, illetve a parkolást is meg kellett oldanunk a városban, így heteken át kerestem a lehető legolcsóbb megoldást. Ha kíváncsiak vagytok további információkra az utazással kapcsolatban (szállás, parkolás, autópályadíjak és egyéb költségek), kérlek jelezzétek kommentben, és írok egy ilyen témájú bejegyzést is! :)

A következő posztban azt fogom megmutatni, mi az a néhány dolog, amit semmiképpen nem érdemes kihagyni, ha Amszterdamban jártok. A négy nap alatt egyébként meglátogattuk a Keukenhof tulipánkertet is Lissében - éppen a zárás előtti utolsó napon, de még így is gyönyörű volt -, sétáltunk Haarlemben, sőt egyik este a tengerparton is megnéztük a naplementét. Rengeteg élmény, még több fotó és mesélnivaló... de hamarosan jelentkezem a folytatással!


Ti jártatok már Amszterdamban? 





Olvastad már?

10 hozzászólás

  1. Szia!

    Én még 2010-ben voltam 1 hetet és minden percét imádtam! :) Tervben még egyszer menni.. úgyhogy én örülnék még egy részletesebb posztnak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Móni! El is hiszem, hogy élvezted az utat, mi még alig három hete értünk haza, de máris visszavágyom :D Elég hosszú lélegzetvételű lett a praktikus információkat tartalmazó poszt, de elkészült: hétfőn délelőtt érkezik, már be is van időzítve ;)

      Törlés
  2. Mindig is szerettem az ilyen jellegű bejegyzéseidet, de most kb. tátva maradt a szám. Gyönyörű képek! Amszterdam sajnos eddig nekem kimaradt, de azt hiszem, felveszem a képzeletbeli listámra.. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Dii *-* Érdemes is felvenni, igazi bakancslista-tétel :D Igazából a legjobb Amszterdamban szerintem az, hogy mindenki megtalálja a kedvére való szórakozást itt: a művészetek és a sportok kedvelői ugyanúgy, mint a gasztronómia vagy a bulizás szerelmesei.

      Törlés
  3. Mi áprilisban voltunk Amszterdamban, engem is teljesen lenyűgözött! Mi sajnos Keukenhofba nem tudtunk elmenni, de így is rengeteg tulipánt láttunk, mert áprilisban Amszterdam is tartja a tulipán fesztivált, és minden tele volt ültetve ezerféle különlegességgel :) Rengeteg sajtot is kóstoltunk, azóta sem tudok másra gondolni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ÓÓ, de szuper! Láttam én is, hogy tulipánfesztivál volt a városban (még januárban bekövettem legalább egy tucatnyi Amszterdamos instagram oldalt, és mindig ott követtem az eseményeket :D), biztosan fantasztikus élmény lehetett! A sajtkóstolás nekünk is megvolt, a harmadik sajtbolt után szabályszerűen rosszul lettem... volt ugyanis egy nagyon finom, fokhagymás sajt, aminél a kistányérra halmozott teljes adagot kb. én fogyasztottam el :D De kóstoltunk izgalmas ízeket is: trüffelest, kókuszosat - hihetetlen, hogy ilyen ízkombinációk egyáltalán léteznek!

      Törlés
  4. Még sosem voltam Amszterdamban, de nagyon szeretnék egyszer eljutni ide (a gyönyörű fotóid után még inkább), szóval én nagyon örülnék egy olyan gyakorlati tanácsos-költséges-utazásos posztnak. :)
    Orsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Orsi! Nagyon örülök, hogy tetszenek a képek, és őszintén remélem, hogy hamarosan teljesül az álmod :) Elkészültem a részletes bejegyzéssel, hétfőn délelőtt érkezik a blogra - remélem, segítségedre lesz majd az utazásod tervezése során!

      Törlés
  5. Gyönyörű képek! A kék-fehér bigyuszok, amik menetben végződnek, azok mik? A kevesebb autó-több bicikli jól jönne nálunk is. Gyakorlatilag vagy a főúton szó szerint a kamion mellett lehet biciklizni (???) vagy a járdán. Annak meg a gyalogosok nem örülnek, de megszokták.
    A nagyon nagy városokat én sem szeretem, kisvárosban élek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszenek! :) Azok a bigyuszok fiókgombok, a Waterloo téri bolhapiacon árulták őket. Annyira tetszett mindegyik - de nem nagyon akartam költeni a pénzt, úgyhogy csak a fénykép maradt meg róluk emlékként. Meg persze választani se tudtam volna közülük :D

      Törlés

Flickr Images