DIY | Cicás mágnesek

Inkább kutyás vagyok, mint cicás, de amikor Pinteresten rábukkantam erre az aranyos ötletre, egyszerűen nem bírtam megállni, hogy ki n...


Inkább kutyás vagyok, mint cicás, de amikor Pinteresten rábukkantam erre az aranyos ötletre, egyszerűen nem bírtam megállni, hogy ki ne próbáljam. Az eredetiben égethető gyurmából készültek a cicák, és abban sem vagyok biztos, hogy mágnesként voltak használva - én ehelyett levegőre száradó modellezőmasszával dolgoztam, és egy kis mágnesdarabot ragasztottam a cicusok hátuljára. A cicák azóta szerető gazdikra találtak: kolléganőimnek ajándékoztam őket :)

Szükséges alapanyagok, kellékek:

+ levegőre száradó modellezőanyag fehér színben (kb. 400 Ft egy csomag - érdemes néhány másik tervet is előkészíteni, hiszen a cicákhoz csak kevés anyagra lesz szükségünk. További, gyurmából készíthető ötletekért kattintsatok ide!)
+ vízfesték, vagy akrilfesték tetszőleges színekben
+ öntapadós mágnescsík (kb. 100-150 Ft/csík)
+ fekete alkoholos tűfilc
+ cica sablon (letölthetitek innen)
+ sodrófa, éles kés


Először is kinyomtatjuk, majd kivágjuk a sablont. A modellezőnyagból egy kisebb, nagyjából mandarin nagyságú darabot nedves kézzel összegyúrunk, kissé kilapítjuk, majd sodrófával nagyjából 4-5 milliméter vastagságúra nyújtjuk. Ezután a sablont a gyurmára helyezve éles, hegyes késsel kivágjuk a cicákat. Ha ezzel megvagyunk, meleg, száraz helyen (például a radiátor közelében) szárítjuk őket - ez nagyjából 20-24 órát vesz igénybe. Miután teljesen megszáradtak, a fenti képeken látható módon nekiállunk a festésnek. Természetesen más színekben és mintákban is gondolkodhattok! Legutolsó lépésként a cicák szemét és orrát készítjük el, alkoholos tűfilc segítségével. Miután megszáradt a festék is, lefújhatjuk a figurákat átlátszó lakkspray-vel, hogy strapabíróbbak legyenek, de én most ezt a lépést kihagytam. Utolsó lépésként a mágnescsíkból minden cica hátuljára vágunk egy kisebb darabot, majd az öntapadós részüknél felragasztjuk őket. 





Nektek hogy tetszenek? :)

Olvastad már?

1 hozzászólás

  1. Nagyon cukik a cicák és egyszerű elkészíteni őket. Köszi a tippet :)

    VálaszTörlés

Flickr Images