Willa Rajka

Eddigi utazásaim során a szállásra mindig úgy tekintettem, mint valamilyen szükséges dologra: éppen olyan eszköz, mint a busz, a vonat...


Eddigi utazásaim során a szállásra mindig úgy tekintettem, mint valamilyen szükséges dologra: éppen olyan eszköz, mint a busz, a vonat, a komp vagy az autó, amely egyszerűen közelebb visz a végállomáshoz. Most először fordult elő velem, hogy első körben egy szállásba szerettem bele, és csak ez erősített meg abban, hogy jó úti célt választottam. Egy hegyekre néző gerendaház, tágas szobával, pihepuha ággyal, kényelmes kanapéval, faragott bútorokkal és mindent belengő fenyőfaillattal. Egy kis ház a hegy lábánál, ahol olyan otthonosan érzed magad, hogy szinte fájdalmat okoz a búcsú gondolata. Ez a Willa Rajka. 


Amikor először megpillantottam a Willa Rajkáról készült fotókat a booking.com-on, rögtön éreztem, hogy ide el kell jutnom. A szobák különleges hangulata, hívogató melegsége azonnal magával ragadott. A képek nem hazudnak: a Willa Rajka tele van csodás fabútorokkal, süppedős szőnyegekkel, puha kanapékkal és ágyakkal, és mindent átjár a fenyőfa kellemes illata. Az apró részletekre is ügyelnek: minden szobában friss virágok, faragott szobaszámok az ajtókon, minden nap friss fürdőlepedő, az ottani életet bemutató régi fotók a falakon, mindezt pedig megkoronázza a kilátás a havas hegyekre. Egyszerűen nem tudnék olyat mondani, ami nem tetszett. Legszívesebben heteken át itt maradtam volna. 

Még ha a szálloda által kínált kényelem nem is lenne elég, a személyzet kedvessége és készségessége is említésre méltó. Zakopane éttermeihez képest itt jól beszéltek angolul, meg tudtuk érteni egymást, az apró problémákat pedig (például nem tudtuk jól bezárni az erkélyajtót, és besüvített rajta a szél) azonnal és nagyon kedvesen orvosolták. Az árban benne volt a reggeli is - nem gondoltuk viszont, hogy ennyire bőséges lesz! A szokásos zsemle-vaj-felvágott mellett házi sajtokat és süteményeket, túró- és tojáskrémet, pástétomokat, friss zöldségeket és gyümölcsöket is kínáltak, emellett minden reggel egy-egy igazi lengyel különlegességgel fogadtak minket. Egy szó mint száz, mi Viktorral még egy szállodában sem voltunk ennyire elkényeztetve.

Életemben először adtam fel a utazási irodák által kínált biztonságot és kötöttséget, és a booking.com-on keresztül foglaltam szállást. Bevallom, kicsit izgultam, hogy minden rendben fog-e menni, de szerencsére így történt. A bookingos foglalás előnye, hogy általában ingyenesen, gyakran a bankkártyánk adatainak megadása nélkül foglalhatunk szállást, és többnyire indulás előtt 14, sőt egyes esetekben akár indulás előtt 3 nappal is lemondhatjuk a foglalást. A legtöbb esetben elég csak a helyszínen fizetni, de a Willa Rajka esetében indulás előtt 14 nappal át kellett utalni a teljes összeget (az utalást nem mi végezzük, a kártyánk adatainak megadását követően automatikusan átutalják két héttel az érkezés előtt). Kicsit emiatt is izgultam: attól féltem, hogy átmegy majd a pénzösszeg, de a foglalással lesz valami baki, és mi meg ott állunk majd Zakopane közepén pénz és szállás nélkül. Szerencsére minden rendben volt, de azért én a foglalásomat igazoló megerősítő e-mailt kinyomtatva lóbáltam a kezemben, amikor megérkeztünk (persze erre nem volt szükség). Azért is nyugtatott meg, hogy ilyen zökkenőmentesen zajlott minden, mert idén még legalább kétszer fogunk külföldre utazni, és már mindkét helyre lefoglaltam a szállást, szintén a Bookingon keresztül. 



Ti foglaltatok már szállást a booking.com-on?
Milyen tapasztalataitok vannak vele kapcsolatban?



Olvastad már?

3 hozzászólás

  1. Gyönyörű, tényleg :) Rövidebb a hajad? Kellemes csalódás, ha nemcsak alvóhely a szállás, legutóbb mi olyan sötét szobát kaptunk, hogy el sem hittem, bírnak ilyet építeni, egy db erkélyajtó volt a szobán, ami barnára volt festve és a bútor is sötét volt. Nappal is sötét volt, nyáron!! Igaz, volt a szobában tévé és minimális időt szoktunk a szállásokon tölteni, de azért ezen fennakadtam.

    VálaszTörlés
  2. Milyen jól választottál! Én mindig szállás-centrikus voltam, szerintem sokat hozzá tud tenni az utazáshoz :)

    VálaszTörlés

Flickr Images