DIY | Obsessed with dots

Szokásom, hogy ha megszeretek egy új technikát vagy "alapanyagot", akkor egy jó ideig csakis azzal foglalkozom, és más jelle...


Szokásom, hogy ha megszeretek egy új technikát vagy "alapanyagot", akkor egy jó ideig csakis azzal foglalkozom, és más jellegű DIY projekt addig szóba sem jöhet. Így voltam a levegőre száradó gyurmával és a szalvétatechnikával is - de egyiket sem szerettem ennyire, mint a pöttyfestést. Az ötletet egy Instagram keresgélés során felbukkanó kép adta: azon egy laposabb, kerek kavicson szerepelt pöttyökből álló minta. Igaz, köveket nem, de azóta szinte minden kezeim közé akadó üres felületet bepöttyöztem: mécsestartót, vászonképet, poháralátéteket és egy reggelizőtálcát is. Bár rengeteg türelem kell a minta elkészítéséhez, valamilyen szinten megnyugtat és kikapcsol a szinte ritmikus pöttyözés. Leginkább a felnőtt színezőkönyvek okozta élményhez tudom hasonlítani.


Na de mi is kell egy ilyen pöttyfestéshez? Első körben egy átfestendő felületre van szükség - ez gyakorlatilag bármi lehet a fa dobozkától kezdve a poháralátéteken át a keményebb papírból készült füzetborítókig. Tulajdonképpen a festék minőségétől függ, hogy mit pöttyöztök be. Én akrilfestékeket használtam, abból is matt fekete, lila, türkiz és púderrózsaszín árnyalatokat. A fa poháralátéteket, valamint a szintén fából készült mécsestartót egy debreceni kreatív hobbyboltban vásároltam (előbbit kb. 400, utóbbit 500 Ft-ért). A kis reggelizőtálca pedig egy régi KiK-es szerzemény.

Első körben egy szélesebb ecsettel matt feketére festettem a pöttyözésre váró felületet. Miután a fekete réteg megszáradt (bőven elég egyszer lefesteni), fogtam néhány vékonyabb-vastagabb ecsetet, és az ecsetek másik végével (azaz nem a kefés részével) elkezdtem pöttyözni. A pici pöttyök elkészítéséhez egy vastagabb drótdarabot, régi hullámcsatot vagy egy gombostű fejét is használhatjuk. Én köröket kezdtem el így rajzolni, de persze más formákkal is látványos végeredményt érhetünk el: hullámvonalakkal, háromszögletű alakzatokkal is kísérletezhetünk. A vászonkép festése során készült fázisfotókat itt érhetitek el. Miután készen vagyunk a pöttyözéssel, megvárjuk, míg teljesen megszárad a festék. Ha úgy gondoljuk, hogy nem fogjuk nagyon igénybe venni a felületet - például dísztárgynak fogjuk használni - akkor itt meg is állhatunk, viszont a poháralátéteket és tálcákat érdemes lefújni egy réteg matt fényű lakkspray-vel. Ez festékboltokban már néhány száz forintért beszerezhető.





Nektek hogy tetszik ez a technika? :)



Olvastad már?

1 hozzászólás

Flickr Images