Turi-muri 2015 - évértékelés

Nem igazán hiszek az újévi fogadalmakban. Nem gondolom, hogy egyik napról a másikra virradóan (csupán azért, mert más évszámot kezdünk írn...

Nem igazán hiszek az újévi fogadalmakban. Nem gondolom, hogy egyik napról a másikra virradóan (csupán azért, mert más évszámot kezdünk írni a keltezésben), új emberekké válnánk. Éppen ezért nem is szoktam semmit megfogadni január elsején - de a tavalyi év kivétel volt. Ha már olvastok egy ideje, akkor tudjátok, hogy a 2015-ös újévi fogadalmam az volt, hogy egy éven át a fehérneműk kivételével minden ruhadarabomat turkálókban veszem meg. Eddig negyedévente láthattatok egy-egy kisebb összefoglalót ezzel kapcsolatban, most pedig az elmúlt 1 év tapasztalatait osztom meg veletek. 


Geometrikus mintás ruha | Csapó utcai angol turi, Debrecen, 2700 Ft

Világéletemben szerettem turizni, soha nem voltak ellenérzéseim a használt ruhákkal kapcsolatban - sőt, annál büszkébb vagyok egy-egy csinos ruhadarabomra, minél alacsonyabb áron sikerült azt beszereznem. De bevallom, egy éven keresztül csak turkálóban vásárolni, és minden egyéb üzletet (beleértve az óriási szezon végi leértékeléseket is) elkerülni nagyon nehéz volt. 11 hónapon keresztül hűen tartottam magam a fogadalmamhoz, azonban december elején kicsit "meginogtam" - sürgősen szükségem volt egy bélelt, meleg télikabátra, és miután többször is szétnéztem a kedvenc turijaimban, de nem találtam megfelelőt a méretemben, kénytelen voltam betenni a lábam a Fórumba, és szétnézni a H&M-ben. Végül kifogtam egy szuper leértékelést, és mindössze 5000 (!) forintot fizettem az új kabátomért. Ezt az apró - ám valljuk be, szükséges és elkerülhetetlen - megingást kivéve sikerült betartanom a turizási fogadalmam.

A ruhatáram idén hatalmasat bővült, és összességében nagyon olcsón úsztam meg ezt a bővítést. A bejegyzés elején a legújabb, 2015 utolsó negyedévében zsákmányolt szerzeményeimet mutatom be nektek. A cikk végén viszont, igazi listamániáshoz méltóan megmutatom a három legolcsóbb, legdrágább és legkülönlegesebb darabomat, valamint a három abszolút kedvencemet. Egy kisebb összesítéssel is készültem nektek, mellyel leginkább azt szerettem volna bebizonyítani, hogy kevés pénzből is lehet igényes és nőies ruhatárat létrehozni, és fenntartani.

Amint megláttam a fenti ruha különleges mintáját, nem volt kérdéses, hogy hazajön-e velem - még az sem tartott vissza a megvásárlásától, hogy eredetileg maxiruha volt, és nevetségesen állt apró alakomon :D Azóta pár nyisszantással és egy szegéllyel megoldottam a problémát, és nagyon nagy kedvencem lett ez a darab.



Az előzővel együtt vásároltam ezt a hibátlan alkalmi ruhát is, amit Viktor húgának a szalagtűzőjén viseltem először.

Királykék alkalmi ruha | Csapó utcai angol turi, Debrecen, 2000 Ft


Mintás szoknya | Háda, 2000 Ft


Becsszó, leginkább télies, meleg holmikat szerettem volna vásárolni, de most mit tehetnék, ha álmaim nyári darabjai jöttek velem szembe? :D Ilyen horgolt felsőre is például már évek óta vágyom, és most nagyon jó áron találtam egyet. 

Horgolt top | Csapó utcai angol turi, 1490 Ft


Barackszínű szoknya | Háda, 2000 Ft


Burgundi szoknya | Háda, 2000 Ft


Erre a blézerre különösen büszke vagyok, ugyanis egy teljesen hibátlan, és nagyon elegáns darab, emellett az eredeti ár kb. ötödéért az enyém lehetett. Sajnálom, hogy felvéve nem tudom most nektek megmutatni, pedig úgy sokkal inkább látszik, milyen jó a szabása - igyekszem majd később egy outfit posztban is megmutatni.

Szürke blézer | Háda (eredetileg H&M) 2000 Ft


Sötétkék blézer | Háda, 2500 Ft


Rózsaszín pulcsi | Háda (eredetileg GAP) 2500 Ft


Bordó peplum top (felvéve hasonlít ehhez) | Háda, 1290 Ft


Kék felső | Háda, 1790 Ft




A három legolcsóbb

Alapvetően egyik 2015-ben vásárolt ruhadarabomat sem nevezném drágának, hiszen két pár cipő kivételével egyik sem lépte túl a 2700 Ft-os összeget. Ennek ellenére érdekes volt kiválasztanom a három legolcsóbb darabomat, melyek egyszerűek ugyan, és kivétel nélkül nyárias darabok, ám ezeket is lehet izgalmasan viselni.


Burgundi top | Böszörményi úti angol turi, Debrecen, 300 Ft


Mintás nyári blúz | Böszörményi úti Pinceturi, Debrecen, 200 Ft


Kék crop top | Trendi Turi Berettyóújfalu, 200 Ft 



A három legdrágább

A legdrágább szót legszívesebben idézőjelbe tenném, hiszen látni fogjátok, hogy ezeket a darabokat is rendkívül pénztárcabarát áron sikerült beszereznem. A két legdrágább tavaly vásárolt darabom két pár cipő volt, a harmadik pedig a legújabb szerzeményem, a bejegyzés elején is bemutatott, különleges mintával díszített hosszú ujjú ruha.


Geometrikus mintás ruha | Csapó utcai angol turi, Debrecen, 2700 Ft


Nude magassarkú | Csóra Cipőbolt, 2800 Ft


Fekete telitalpú szandál | Csóra Cipőbolt 3500 Ft



A három legkülönlegesebb

Ebben a kategóriában nagyon nehéz volt kiválasztanom hármat, hiszen véleményem szerint minden turis darab különleges és egyedi, nem valószínű, hogy szembejönnek velünk az utcán. Végül lényegében a mintájuk, anyaguk és/vagy szabásuk alapján választottam ki a három győztest - érdekes módon mindet a Hádában vásároltam.


Színátmenetes, mintás nyári felső | Háda, 1500 Ft


Mintás blúz | Háda, 1500 Ft


Áttetsző nyári top | Háda, 795 Ft




A három abszolút kedvenc

Még az előzőnél is nehezebb volt a három kedvencem kiválasztása, hiszen minden ruha a szívemhez nőtt - talán éppen azért, mert egy egész éves projekt részei voltak. Végül az alábbi darabok lettek a kategória kiválasztottjai:


Sötétkék-fehér csíkos ruha | Szent Anna utcai turi, Debrecen, 600 Ft


Fehér kistáska | Böszörményi úti Pinceturi, Debrecen, 800 Ft


Mintás nyári ruha | Kálvin téri angol turi, Debrecen, 2500 Ft



Összesítés

Ruhára a tavalyi évben 68.205 forintot költöttem - ez talán így kimondva soknak tűnik, ám tizenkét hónapra lebontva ez alig havi 5685 forintot jelent. Ebből az összegből 55 ruhadarabot vásároltam, egészen pontosan:

+ 1 nadrágkosztümöt,
+ 7 elegáns blézert,
+ 12 nyári vagy alkalmi ruhát,
+ 4 vastag, kötött pulcsit,
+ 9 hosszú ujjú blúzt
+ 11 rövid ujjú pólót/topot
+ 1 hosszú és 2 rövidnadrágot,
+ 3 szoknyát,
+ 2 pár cipőt, 2 táskát
+ és 1 pizsamafelsőt


Egy darab átlagára így mindössze 1240 Ft volt, mely szerintem még egy könnyed nyári felsőért is szuper ár - nem is beszélve egy blézerről, alkalmi ruháról, vagy nadrágkosztümről. Összességében én úgy gondolom, megérte egész évben turiznom, és remélem, sikerült bebizonyítanom, hogy nem feltétlenül kell tízezreket elkölteni egy-egy ruhadarabra ahhoz, hogy egyedi és stílusos ruhatárat alakíthassunk ki, és ha spórolni akarunk, akkor sem kell a sajnos legtöbbször silányabb minőségű kínai tucatáruhoz fordulni. 




Remélem, tetszett nektek ez a kis összeállítás, és köszönöm, hogy velem tartottatok tavaly!
Örömteli turizást, izgalmas kincsvadászatot kívánok nektek :)



Olvastad már?

5 hozzászólás

  1. Nagyon-nagyon jó dolgokat fogtál ki, régebben is imádtam turizni, de mostmár kevesebbszer van rá energiám, hogy mondjuk egy hatalmas Háda árukészletét átnézzem, de ha egyszer ráveszem magam, garantáltan nem bánom meg :) Most megint meghoztad a kedvem, az egész éves projekthez pedig gratula!

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok, hogy tudtad teljesíteni, nekem nem ment volna. Imádok olcsón jó cuccokat venni, de mostanában a leárazásokat részesítem előnyben. Turizni is szeretek, de tényleg idő kell a jó cuccok kifogásához. :)

    VálaszTörlés
  3. Ez nem semmi Dóri, gratulálok a kitartásodhoz! :) Év közben is igyekeztem nyomon követni a turis kalandjaidat, és tényleg nagyon klassz darabokat sikerült kifognod. Régebben én is imádtam turizni, mostanában viszont sem időm, sem energiám nincs már rá. Bár az igazat megvallva a többi üzlethez sincs sokkal több, ennek viszont legalább a pénztárcám örül. :D

    VálaszTörlés
  4. Gratula, főleg a kitartáshoz. Mindegyik szuperül áll rajtad, a vállfásak is biztos, csak azt nem tudom elképzelni.

    VálaszTörlés
  5. Én is imádok turizni és mostmár az összes új ruhámat csakis vásárokból, turkálókból szerzem be, mert szerintem csak az ilyen helyeken lehet kincsekre bukkanni, méghozzá pár száz forintért. Szerencsém van, mert amiket eddig vettem, mind márkásak és nagyon jó minőségűek, egyediek, mindössze pár száz forintért,így aztán tényleg nem éri már meg bemenni a többi multi, drága ruhaboltba.
    Mindenkinek csak ajánlani tudom!:)

    VálaszTörlés

Flickr Images