DIY | Ékszertartó tálkák márványos mintával

Imádok levegővel száradó gyurmával dolgozni, mert sokféleképpen fel lehet használni: készítettem már belőle hűtőmágnest, karácsonyfadí...


Imádok levegővel száradó gyurmával dolgozni, mert sokféleképpen fel lehet használni: készítettem már belőle hűtőmágnest, karácsonyfadíszt, mécsestartót és ékszertartó tálkát is. Korábban egy horgolt terítővel mintázott, teljesen fehér darabot láthattatok itt a blogon, most viszont egy színes, márványmintás változatot készítettem. Eredetileg pici színes gyurmákat is szerettem volna vásárolni, ám azoknak egyenként is magasabb volt az ára, mint a csaknem fél kg-os fehér modellezőanyagnak. Az eladó hölgy azt javasolta, hogy az apró színes gyurmák helyett próbálkozzak meg a fehér massza színezésével - mivel volt is itthon néhány élénk színű akrilfestékem, elhatároztam, hogy nekilátok.

Szükséges alapanyagok, kellékek:

+ levegőre száradó, fehér modellezőmassza (kb. 400-500 Ft/csomag)
+ élénk, erőteljes színű akrilfestékek (pl. kék, zöld, sárga, pink, fekete)
+ aranyszínű akrilfesték vagy tempera (száradás utáni dekoráláshoz)
+ sodrófa, éles kés, ecset, kis müzlistálak



A fehér gyurmából először kisebb darabokat téptem le, és kb. 1 mokkáskanálnyi akrilfestéket gyúrtam mindbe. Érdemes gumikesztyűben, vagy a kezünkre zacskót húzva végezni ezt a műveletet, ugyanis a bőrünkre több festék fog kerülni, mint amennyit a gyurma felvesz. Készüljetek fel, hogy a színek nem lesznek olyan élénkek, mint ha eleve színes gyurmát vásárolnátok, inkább pasztelles árnyalatokat fog eredményezni ez a festési módszer - de összességében nekem ez nem volt ellenemre, sőt kifejezetten tetszenek ezek a színek. 

Egy tálkához 4-5 színt használtam fel. Miután az apró gyurmadarabok felvették a festéket, kis rudakat sodortam belőlük, melyeket a fenti képen látható módon összetekertem, és addig gyúrtam, amíg enyhén márványos mintát nem kapott, de a színek még jól elkülöníthetőek voltak.


Ezután kissé kilapítottam az összegyúrt gömböt, majd sodrófa segítségével kb. 4-5 milliméter vastagságúra nyújtottam. Éles késsel egy kört vágtam ki a gyurmából (egy poharat, csészét vagy kisebb tálkát is használhatunk "sablonként"), majd a kivágott gyurmalapot egy kisebb müzlistálba tettem, hogy ne legyen teljesen lapos, hanem egy kicsit öblösebbre száradjon. Körülbelül egy nap alatt száradt meg teljesen, de gyorsíthatunk a folyamaton, ha radiátor mellé/fölé helyezzük. Miután megszáradtak a tálkák, aranyszínű akrilfestékkel vontam be a szélüket. 




Nektek hogy tetszenek?
Készítettetek már valamit levegőre száradó gyurmából?

Olvastad már?

10 hozzászólás

  1. Nagyon szépek lettek. Valamikor én is szeretnék ilyen kis tálkákat készíteni, mert nagyon mutatatósak. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek! :) Csak biztatni tudlak, jó dolog gyurmázni, kicsit előhozza belőlünk a gyermeki énünket :D

      Törlés
  2. Erről már láttam videót, már akkor is nagyon tetszett, de kellett a jel a te posztod formájában, hogy felvegyem a heti teendők listájára :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, örülök, hogy megadtam a "végső lökést" :D Én is nagyon régóta terveztem már a megvalósítást, sokáig halogattam, mert valljuk be, tényleg kicsit macerás - a végeredmény viszont mindenképpen kárpótol :)

      Törlés
  3. Elképesztően szépek, ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszenek! :)

      Törlés
  4. Gyönyörűek lettek, honnan szedsz ennyi ötletet? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Barbi! :) Van egy szuper oldal, telis-tele kreatív ötletekkel, általában itt szoktam ötletek után kutatni: www.craftgawker.com Neked is ajánlom, de vigyázat, függőséget okoz! :D

      Törlés

Flickr Images