DIY | Bögrefestés körömlakkal

Amikor először találkoztam ezzel az ötlettel, azonnal megtetszett, ám kicsit gyanúsnak is találtam. Nem gondoltam, hogy a gyakorlatb...


Amikor először találkoztam ezzel az ötlettel, azonnal megtetszett, ám kicsit gyanúsnak is találtam. Nem gondoltam, hogy a gyakorlatban is ilyen látványos eredménnyel jár a körömlakkal való festésnek ez a módja. Bevallom, kellemesen csalódtam: tényleg olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik, a végeredmény pedig valóban mutatós :)

Ehhez a projekthez mindössze öt perc szabadidő és négy "hozzávaló" kell: 

+ 1 fehér bögre (Pepco: 210 Ft/darab)
+ 1 feláldozható műanyag edény (pl. kiürült jégkrémes doboz)
+ 1 tetszőleges színű körömlakk
+ 1 hurkapálcika.



A műanyag edényt megtöltjük hideg vízzel, majd egy kevés - pár pöttynyi - körömlakkot öntünk bele. A körömlakk jó esetben lebegni fog a víz felszínén, és szépen elterül (ha nem így történik, akkor valószínűleg túl régi, vagy nem megfelelő minőségű a lakk). A körömlakkot hurkapálcával picit megkavargatjuk, hogy kissé márványos legyen, majd lassan a vízbe mártjuk a bögrét. Ezután papírtörlőn szárítjuk. Ha esetleg elsőre nem lett szép a minta, vagy egyszerűen csak nem mutat jól a választott szín, semmi gond: körömlakklemosóval átitatott vattakoronggal lemoshatjuk a mintát, és egy szappanos-melegvizes öblítés után újrakezdhetjük a festést. 





Nektek hogy tetszik? :)


Olvastad már?

11 hozzászólás

  1. Azta! Mennyire egyszerű és mégis milyen mutatós!

    VálaszTörlés
  2. Elég extrém dolog, én sajnálnám a lakkot, pedig van vagy 150 db. Bár így jobban belegondolva, a water marble mintájára lehetne esetleg ugyanúgy csöpögtetni a lakkokat, hogy mondjuk egy piros csöpp, szétterül, aztán a közepébe mondjuk narancs, aztán citromsárga, és ebbe merítjük bele a bögrét, akkor többszínű lesz, különböző színű csíkos. Jó benne, hogy megismételhetetlen a dolog :)
    A végén fixálod valamivel a lakkot? Nem pattog le, vagy ez inkább csak dísztárgynak készül?

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű, tutira bevetem csajos ajándékhoz :)

    VálaszTörlés
  4. Annyira jópofa:D
    Egyszerű, de mégis mutatós darabot tudunk készíteni.

    VálaszTörlés
  5. De szépek lettek! Egyszerű és nagyszerű :D

    VálaszTörlés
  6. Juj de szépek lettek! :) Lehet én is veszek pár olcsó lakkot (mert nincs is csak egy vörös lakkom) meg pár fehér bögrét, jó lenne valami egyedi kiegészítő a lakásomba. :)

    VálaszTörlés
  7. jó ötlet!:) lehet, hogy majd kipróbálom!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak biztatni tudlak, olyan szép látvány, ahogyan a körömlakk szétterül a vízen - és utána bögréken :)

      Törlés
  8. Ez nagyon jó ötlet Dóri! De mennyire tartós? Pár mosogatás után sem kopik le? Mert ha nem, akkor én is tuti megpróbálkozom majd vele! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik az ötlet! :) Mivel egész nagy bögregyűjteményem van, még csak kétszer használtam és mosogattam el őket. Bízom benne, hogy tartós lesz a minta, vigyázok rá, hogy azon az oldalon igyak belőle, ami nincs kifestve, így mosogatásnál is jobban tudok ügyelni rá, hogy a festett részt ne kelljen súrolni, csak leöblíteni.

      A gépi mosogatást nem ajánlom, viszont szerintem önmagában az öblítés nem fogja túl hamar lehozni a körömlakkot, maximum a szivaccsal való dörzsölés. Ha mégis elkezdene kopni, még mindig lehet rajta segíteni úgy, hogy körömlakklemosóval letisztítjuk a lakkot, és kezdjük az elejéről a festést - vagy pedig újra lesz egy sima fehér bögrénk :D Mindenképpen jól járunk :)

      Törlés
    2. Ez igaz, meggyőztél, megcsinálom. :D

      Törlés

Flickr Images