Életképek

Az idei évem amúgy is annyira mozgalmas volt, hogy extra gyorsan telt az idő, de amióta elkezdtem dolgozni, szinte repülnek a hetek. A...


Az idei évem amúgy is annyira mozgalmas volt, hogy extra gyorsan telt az idő, de amióta elkezdtem dolgozni, szinte repülnek a hetek. Azt hiszem, ez mindig így van, ha az embernek sok dolga van, és ráadásul még szereti is, amit csinál. Amit még mindig nem tudtam megszokni, az a hirtelen a nyakamba zuhant "háziasszony-szerep" - egyetemi éveim alatt csak annyi időt töltöttem a konyhában, amíg megmelegítettem az otthonról hozott kaját, vagy megsütöttem a mirelit pizzát, és elmosogattam a vacsorám után azt az 1-2 tányért vagy evőeszközt. Most viszont kettőnkre főzök, és mivel az időnk legnagyobb részét már Debrecenben töltjük, egyre inkább zavar, ha felgyűlnek a porcicák a sarokban. Ennek ellenére nem szeretném, ha unalomba fulladna az életem, és minden nap igyekszem tenni érte, hogy ne győzzön le a munka-takarítás-főzés hármasa.



Nem hiszem, hogy attól még, mert átlagos életet élek, feltétlenül minden örömöt nélkülöznie kellene a napjaimnak. Nem hiszem, hogy a hétköznapok feltétlenül szürkék - miért ne lehetnének színesek? Miért ne örülhetnénk ugyanúgy a napsütésben ropogósra száradt színes faleveleknek, mint a ködből előbújó épületeknek? Miért ne nézhetnénk meg minden nap a naplementét? Miért ne ihatnánk meg azt a csábító lattét a büfében, vagy miért ne nyalhatnánk el egy fagyit a fárasztó nagybevásárlás után? Nem szeretném, ha örökösen a házimunka és a főzés körül forogna az életem. Bár egy álmos hétfő reggelen, vagy egy fáradt, hétvégét kívánó csütörtök estén nehéz dolog pozitívnak maradni, én mégis igyekszem minden napomban megtalálni az újdonságot, legyen szó egy új íz kipróbálásáról a Frei Caféban, vagy egy olyan kis utcáról, ahol még soha nem jártam azelőtt.




Olvastad már?

9 hozzászólás

  1. Gyönyörűek a képeid, mint mindig. :) Megkérdezhetem, hogy milyen objektívvel fotózol? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kata! *-* Megmondom őszintén, hogy sajnos nem értek annyira a fotózáshoz, mint amennyire szeretem művelni, ezért csak "simán" használom a kis Fujifilm Finepix gépemet, ahogyan annak idején megvettem :) A paramétereivel sem vagyok annyira tisztában, de ha szeretnéd, utánanézhetek :)

      Törlés
  2. Nagyon hangulatos képek:) Jól jöttek így hétindítónak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Anikó, nagyon örülök, hogy tetszenek! :)

      Törlés
  3. Szép képek. Igen, az apró örömök teszik szebbé az életet. Ha nincs kedved, ne főzz, ne takaríts, de milyen jó már enni a finom a kaját és tiszta lakásban lenni :) Meg hát nem kell egyiket sem minden nap csinálni, mi simán esszük 3 napig ugyanazt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek a képek :) Remélem, ezt nem cinikusan írtad, mert én is azon a véleményen vagyok, hogy a házunk van értünk, nem pedig mi a házért :) A mi vasárnapjaink soha nem úgy teltek otthon, hogy anyuval takarítottunk vagy főztünk, mint egy őrült, hogy közben csak annyi időnk jusson egymásra, hogy kiabáljunk, amiért valaki nem segít eleget, vagy éppen panaszkodjunk, hogy mennyire elfáradtunk a házimunkában. Nekünk fontosabb, hogy együtt legyünk, pihenjünk, szórakozzunk, mint hogy a légy is elcsússzon a frissen felsikált parkettán.

      Törlés
    2. Emlékszem, amikor nekem lett saját háztartásom, mennyire utáltam csinálni a házimunkát, de most már nem :) Valahogy az évek során változott a dolog és nem lett nyűg a főzés, a takarítás, pedig már több időt szánok rá. Lehet, rutinosabb vagyok, jobban beosztom az időt. Ja, és gépesítettebb lett a háztartásom, egy mosogatógép és akkus porszívó, amit csak felkapok, azért befolyásolja a kényelmet. Főleg a hosszú sötét hajszálak és a morzsák miatt voltam idegbajos :)

      Törlés
  4. Ja az nem cinikusság, hogy ne takaríts, simán el lehet tolni egy napot a takarítást, nem? A főzést is, legfeljebb esztek rántottát. Lényeg, hogy ne külső kényszer legyen, hiszen a ti életetek ezen szeletét ti alakítjátok, ahogy nektek jó, nem?

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép lett a cicás fotó!:)

    VálaszTörlés

Flickr Images