Filcdobozok

Kiskoromban anyukám a Praktika magazin előfizetője volt - igaz, már évek óta nem vesszük, de a korábbi számokból egyet sem dobtunk ki, és ...

Kiskoromban anyukám a Praktika magazin előfizetője volt - igaz, már évek óta nem vesszük, de a korábbi számokból egyet sem dobtunk ki, és mondanom se kell, tekintélyes gyűjteményt halmoztunk fel. Ezeket az újságokat már gyerekként is imádtam, és még ma is fellapozom néha. Azt hiszem, az egyik Praktika mellékletben talált egyszer anyu egy dobozhajtogatási technikát. Ettől kezdve nem volt megállás: egymás után hajtogatta a szebbnél szebb dobozokat papírból, én pedig egyre picibbeket kértem tőle. A végén már egy centi átmérőjű apróságokat is tudott készíteni, amelyekben én apró kis mütyüröket tároltam. A dobozmániánk azóta lecsengett, ám most a Praktika helyett Pinteresten bukkantam egy remek ötletre - ezek a dobozok most nem papírból, hanem textilből készülnek, és azt hiszem, mütyürtárolásra lettek kitalálva :)


Szükséges kellékek, eszközök:

+ sablon - innen letölthetitek, amit én használtam
+ tetszőleges színű filclapok (hobbyboltokban kb. 100-150 Ft egy lap)
+ ceruza, olló, Technokol


A letöltött sablont természetesen nagyíthatjátok tovább (a kicsinyítést viszont nem ajánlom, mert már ezek a dobozok is eléggé picik lettek; ennél kisebb méretben már nehézkes elkészíteni). Miután kinyomtattuk és kivágtuk a sablont, a filclapokra helyezve ceruzával körberajzoljuk. A kivágott filcdarabokat a sablonon látható szaggatott vonalak mentén behajtjuk, és jó erősen lenyomkodjuk. Érdemes keményebb filclapot használni ezekhez a dobozokhoz - a képeken is láthatjátok, hogy a legsötétebb kék milyen szépen tartja a formáját, míg a világosabbak picit "összeestek". Ha nagyon puha a filc, akkor a szaggatott vonalak mentén behajtogatva érdemes egy vastagabb könyv alá tenni, vagy akármilyen más súly alatt pihentetni néhány órán keresztül, hogy a doboz élei megfelelően kirajzolódjanak, amikor széthajtogatjuk a filcet. Miután ezzel a lépéssel kész vagyunk, nincs más dolgunk, mint az apró, háromszögletű kis füleket a 4. képen látható módon bekenni Technokollal, és hozzáragasztani a doboz belső oldalaihoz. Miután a ragasztó megkötött, egymásba illeszthetjük a dobozka alját és tetejét. 




Nektek hogy tetszik ez az ötlet? :)



Olvastad már?

2 hozzászólás

Flickr Images