Adventi kalendárium

Körülbelül ötéves korom óta karácsonyfüggő vagyok, kisebb-nagyobb megszakításokkal. Így amióta október közepén megláttam az üzletekben ...


Körülbelül ötéves korom óta karácsonyfüggő vagyok, kisebb-nagyobb megszakításokkal. Így amióta október közepén megláttam az üzletekben az első csokimikulásokat és ünnepi dekorációkat, folyton az idei karácsonyon jár az eszem. Erre az is rátett egy lapáttal, hogy a kolléganőimmel napközben néha kellemes ünnepi zenéket hallgatunk (igazából én vagyok a leginkább bezsongva ettől). Most végre eljött az idő, hogy megcsináljam a kis adventi kalendáriumomat, aminek a segítségével a hátralévő napokat fogom számolni. Mivel azt szerettem volna, hogy minden évben tudjam használni, nem advent első vasárnapjától, hanem december elsejétől kezdtem a számozást.


Szükséges kellékek, eszközök

+ fekete, rózsaszín (vagy bármilyen más színű) kartonpapír
+ ezüst dekorgumi (kb. 300 Ft/lap - de ez akár el is hagyható, kartonnal helyettesíthető)
+ fenyőfa mintájú papírsablon, vagy sütikiszúró formák 3 méretben
+ műhó - a KiKben 290 Ft/csomag
+ vékony ezüst cérna, olló, tű
+ papírragasztó stift
+ szaloncukor


Először, a sablonokat használva 24 karácsonyfát vágunk ki a kartonpapírból, illetve a dekorgumiból, három különböző méretben. Ezután a világos fácskákra sötét, míg a fekete fákra világos színű papírból kivágjuk a számokat egytől huszonnégyig. Ehhez használhatunk egy korábban kinyomtatott sablont, de akár szabad kézzel is megrajzolhatjuk őket. A számokat stiftes papírragasztó segítségével ragasztjuk a karácsonyfákra, majd miután megszáradtak, a fák aljába tűvel kis lyukat szúrunk, és egy-egy szál ezüst cérnát fűzünk bele. A cérna egyik végét elkötjük, a másik végére pedig egy szem szaloncukrot (vagy akár Kinder Schokobonst) erősítünk. Ezután a műhavat egy kör alakú tálra vagy tálcára szórjuk, és tetszőleges sorrendben beleállítgatjuk a fenyőfákat. Nincs is más dolgunk, mint várni a karácsonyt, és minden nap megjutalmazni magunkat egy finom bonbonnal - hacsak be nem faljuk rögtön az összeset! :D



Nektek hogy tetszik?
Ti szoktatok adventi kalendáriumot készíteni? :)


Olvastad már?

1 hozzászólás

  1. Volt már rá példa :) De én a gyors megoldást választottam, kis csomagokat csináltam díszkötözőből meg szalvétából és felszámoztam őket. Mindegyikben más édesség volt és csak az aznapit lehetett megenni, igazán nevelő hatása volt :) Amit nagyon nem szeretek, azok a mini ki tudja milyen csokikből összeállított bolti papírkalendáriumok. Azokból is van biztos finom, csak mi mindig a kevésbé jót kapjuk ajándékba :/

    VálaszTörlés

Flickr Images