Fahéjas-citromos keksz

Az ősz beköszöntével mindannyian megváltozunk kicsit - fagylalt, joghurttorta és más hűsítő, nyári desszertek helyett inkább fűszeres süte...

Az ősz beköszöntével mindannyian megváltozunk kicsit - fagylalt, joghurttorta és más hűsítő, nyári desszertek helyett inkább fűszeres süteményekre, forró, egész testet átmelegítő italokra vágyunk, miközben egy puha meleg plédbe kucorodunk. Pár hete megkívántam valamilyen fahéjas édességet, ami kicsit fűszeres, kicsit ropogós, és nagyon őszies. Így született meg ez a citromos-fahéjas keksz, mely még külsejében is igazodik az évszakváltáshoz :) 


+ hozzávalók: 14 evőkanál liszt, 1 mokkáskanál sütőpor, 4 evőkanál porcukor, 1 kisebb citrom reszelt héja, 1 evőkanál fahéj, 1 evőkanál kakaópor, pici őrölt szegfűszeg, 1 tojás, 3 evőkanál méz, 4 evőkanál napraforgóolaj


+ elkészítés: először egy nagyobb tálban alaposan összekeverjük a száraz hozzávalókat (liszt, sütőpor, cukor, citromhéj, fahéj, kakaópor, szegfűszeg), majd a keverékhez hozzáadjuk a mézet, a tojást és az olajat. Kézzel összegyúrjuk - ha úgy látjuk, hogy nehezen áll össze a tészta, akkor még csurgathatunk rá egy picike olajat. A tésztagombócot kissé kilapítjuk, és folpackba csomagolva nagyjából 1 órán keresztül a hűtőszekrényben pihentetjük. Ha nagyon sietünk, mehet a mélyhűtőbe is akár, de csak 10-15 percre! Ezután lisztezett deszkán kinyújtjuk a tésztát, és tetszőleges kiszúró formával kekszeket szaggatunk belőle. Én most falevél alakú kekszeket gyártottam, és mivel nincs ilyen formám, éles késsel vágtam ki a faleveleket, ennek a sablonnak a segítségével, amit ti is letölthettek. A levelek erezetét derelyevágóval rajzoltam meg. Előmelegített sütőben, alacsony fokozaton sütjük meg a kekszeket - az enyémek nagyon hamar, alig 5-8 perc alatt megsültek! Amikor az aljuk aranybarna, akkor már jók :)







Nektek hogy tetszik ez a recept? :)







Olvastad már?

2 hozzászólás

  1. Van vagy 3 éve, hogy nem készítettem kekszeket. Ez viszont nagyon jól hangzik, le is mentettem magamnak. :) Ezt a "kiszúró" technikát pár éve mézeskalács embereken használtam én is. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos én is nagyon ritkán veszem rá magam a kekszsütésre, leginkább azért, mert utálom kézzel gyúrni a tésztát, fárasztó :D Sokkal kevésbé macerás összedobni egy gyors muffint. Örülök, hogy tetszik ez a recept, remélem, ízleni is fog ;)

      Törlés

Flickr Images