Egyedi könyvjelzők

Mindig is nagyon szerettem olvasni, de egyetemi éveim alatt a jobbnál jobb kötelező olvasmányok miatt egyszerűen annyira megundorodtam a k...

Mindig is nagyon szerettem olvasni, de egyetemi éveim alatt a jobbnál jobb kötelező olvasmányok miatt egyszerűen annyira megundorodtam a könyvektől, hogy önszántamból szinte soha nem vettem egyet sem a kezembe, maximum félévente egyszer. Miután lediplomáztam, újra felfedeztem az olvasás örömét, így rögtön el is kezdtem még inkább értékelni és tisztelni a könyveimet. Annyira, hogy készítettem néhány egyedi könyvjelzőt is - hiszen főbenjáró bűn egy csúf kis cetlit dugni a lapok közé, vagy ami még rosszabb: behajtani lap csücskét...


Könyvjelző régi medálból, brossból


Biztosan találtok otthon, ha a saját ékszerdobozotokban nem is, de anyukátok/nagymamátok ékszerei között olyan régi nyakláncokat vagy brossokat, amelyeket már soha nem visel senki (és valljuk be, talán kicsit ódivatúak is már). Könyvjelzőként viszont megállják a helyüket, sőt egy-egy klasszikus műhöz kimondottan illenek is. Nincs más dolgotok, mint levenni a medált a láncról, vagy óvatosan leválasztani a bross hátuljáról a biztosítótűt (ha nagyon picike, akár rajta is maradhat). Ezután pillanatragasztó vagy ragasztópisztoly segítségével egy szép szalagra ragaszthatjuk őket.


Éjszakai baglyoknak

Csak még egy oldalt. Csak még egy utolsó fejezetet. A hajnali fények már kezdenek bekúszni a szoba ablakán, de te még mindig olvasol. Ismerős? :) Az igazi éjszakai baglyoknak biztosan tetszeni fog ez a baglyot mintázó, aranyos könyvjelző, amelyhez nem kell más, mint néhány szövettel borított gomb, picike maradék filcanyag, és fekete cérna vagy filctoll. Fehér színű filcanyagból pici köröket vágunk ki, melyeket a gombokra ragasztunk - ezek lesznek a baglyocska szemei. A pupillát előzőleg fekete cérnával is hímezhetjük, de én végül egyszerűen csak megrajzoltam őket fekete alkoholos filctollal. Kevés piros, narancssárga vagy rózsaszín filcből aprócska csőrt formázunk, majd ezt is a gombra ragasztjuk. Végül pillanatragasztóval vagy ragasztópisztollyal az előző medálos verzióhoz hasonlóan, egy nekünk tetsző szalagra ragasztjuk a kis baglyokat. 


Apróságok gemkapocsra 

A most bemutatott ötletek közül azt hiszem, ez készül el a leghamarabb, és ez az, amelyhez garantáltan mindent megtaláltok otthon. Mindössze néhány gemkapocs kell, és apró, vékonyka szalagok (például az új ruha belsejéből kivágott, idegesítő kis szalagocskák - ezeket én mindig dekorációs célokra használom fel), vagy esetleg szebb gombok. A szalagokat köthetjük masnira is, vagy áthurkolhatjuk a gemkapocs végén; a gombokat pedig damillal vagy erősebb cérnával rögzíthetjük könnyen. 



Szív alakú könyvjelző - a behajtott sarkok helyett

Különleges megoldás ez a kimondottan a lap sarkára hajtogatott szívecske - és egyben stílusos alternatíva a "csücsökbehajtásra". Egy korábbi, a csomagolópapír-darabkák újrahasznosításáról szóló bejegyzésben már bemutattam ezt az ötletet, sablont ide kattintva tölthettek le. Egy kisebb fehér vagy színes papírlapot kettéhajtunk, rárajzoljuk a sablont, kivágjuk, majd széthajtogatjuk. A sablonon látható szaggatott vonal mentén behajtjuk a papírt, és a két kis "fület" a szívecske háta mögött, papírragasztóval összeragasztjuk. Végül mintás papírból, vagy csomagolópapírból egy kisebb szívet vágunk ki, amit a könyvjelző elejére ragaszthatunk. 


Mini pomponok - egy teljes könyvsorozatnak

Egyszerűen imádom a pomponokat! Nemcsak nézni, hanem gyártani is. Gyerekkoromban mindig kartonpapírból kivágott, körgyűrű alakú sablonokkal készítettük őket, de van ennek egyszerűbb módja is, főleg, ha picike pomponokat szeretnénk. Ide kattintva láthatjátok az elkészítés menetét - a trükkhöz nincs szükség másra, mint egy villára és kevés maradék fonalra. A képen látható módon a villára tekerjük a fonalat, középen elkötjük, majd elvágjuk a széleit, és a kilógó részeket ollóval tovább igazítjuk (persze ügyeljünk arra is, hogy ha könyvjelzőként akarjuk használni a pomponokat, az összekötésre használt fonal szárait ne vágjuk le!)


Bojtok hímzőfonalból


A pomponhoz hasonlóan ennek a könyvjelzőnek is rendkívül egyszerű az elkészítése - sőt, vagdosni és igazgatni sem kell annyit, mint a minipomponokat. Néhány tetszőleges színű hímzőfonalon kívül csupán egy ollóra van szükség. Az elkészítés menetét szavakkal nehezen tudnám leírni, és azt hiszem, ezt nem is igazán lehet - így hát képen mutatom meg nektek, amit máris láthattok, ha ide kattintotok. 



Nektek hogy tetszenek?
Melyik ötlet a kedvencetek? :)


Olvastad már?

4 hozzászólás

  1. A szíves és a pompomos! A szíveset már egy ideje meg akarom csinálni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szívecskés könyvjelző hamar készen van, és tényleg nem is kell hozzá sok minden :)

      Törlés
  2. Nagyon ötletesek! Én már évek óta számítógépről, telefonról olvasok. Ha mégis hagyományos könyv kerül a kezembe - már a tankönyveket leszámítva -, akkor a csomózott könyvjelzőimet szoktam használni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mióta megvettem a táblagépemet, én is gyakrabban olvasok róla könyveket - de arra is volt példa, hogy egy több száz oldalas regényt az aprócska kijelzőjű, 3 éves Samsung telefonomról olvastam végig. Majdnem kifolyt a szemem! :D Sokkal jobban kedvelem a hagyományos könyveket, mert nem bántják annyira szememet, főleg, ha este, nem természetes fényben olvasok.

      Törlés

Flickr Images