HÉTVÉGE HORVÁTORSZÁGBAN | PLITVICEI-TAVAK & SENJ

A huszadikai hosszú hétvégét, jobban mondva annak is csak az elejét, Horvátországban töltöttük Viktorral és a szüleivel. Az első napon a Plitvicei-tavakhoz látogattunk el, másnap pedig leruccantunk kicsit a tengerpartra is. Egy korábbi bejegyzésben már láthattátok, hogy öt évvel ezelőtt is jártam már a tavaknál, de akkor sajnos csepergett az eső, így nem tudtam teljes pompájukban megcsodálni őket. Na, hát most valahogy visszamenőleg elkezdtem értékelni az öt évvel ezelőtti esős kirándulás emlékeit: igaz, hogy szemerkélt, de legalább kellemesnek mondható, nyári eső volt, és az ég sem volt túlságosan borult. Most viszont olyan balszerencsénk volt, hogy szinte őszies hideg és hatalmas ködfelhő borult az egyébként csodás tavak fölé, így a víz igazi kékségét csak itt-ott tudtuk megfigyelni, egyébként olyan nyomasztó hangulat uralkodott mindenhol, mint az utolsó Harry Potter filmekben. Így is látványos volt persze, de még jobb lett volna egy fűtött üvegburában körberepülni a tavakat - egy cipőm ismét tönkrement a sáros-vizes talajon való meneteléstől. Sajnos picike csónakokat nem tudtunk így bérelni, pedig hihetetlen élmény lehet odaevezni velük a vízesések aljához. Nem tudom, hogy vissza fogok-e térni valaha a tavakhoz napos, meleg időben: lehet, hogy örökre el lettem átkozva ezzel az úticéllal kapcsolatban, mindenesetre most úgy felcukkoltam magam, hogy addig úgysem nyugszom, amíg egy verőfényes nyári napon el nem jöhetek ide újra!

Másnap reggel mintha kicsit már felszakadozott volna a felhőzet, és az időjárás-jelentést nézegetve kicsit megnyugodtunk, ugyanis a tengerpartra már egészen szép időt jósoltak - nem valódi strandidőt, "csak" 25 fokot és napsütést, de az előző napi zuhogó eső és köd után nekünk ez is elég volt, így hát elindultunk a legközelebbi tengerparti városka, Senj felé. Útközben megálltunk párszor, fényképezni a hegyeket, vagy mézet venni az út menti árusoktól (akikből rengeteg van, néhány helyen szinte 50 méterenként követik egymást, és nemcsak mézet, hanem különleges sajtokat is árulnak).

Hála az égnek a meteorológusok jól eltalálták az időjárást: bár nem volt kánikula, és nagyon fújt a szél, a kellemes napsütésnek köszönhetően át tudtuk venni a fürdőruháinkat, és "fürdeni" a horvát tengerben. Azért nem kell szó szerint venni a fürdőzést, mert a víz olyan rettenetesen hideg volt (gyanítom, hogy pár nap után itt is akkor először volt jó idő, és a víz emiatt hűlt le ennyire), hogy én csak térdig bírtam belemenni, de akkor is szabályszerűen fájtak a lábaim, és amikor kijöttem a tengerből, langyosnak éreztem az egyébként szintén hűvös kavicsokat. Viktor és az apukája is úsztak egyet a kb. 15 fokos vízben, de a mai napig nem értem, hogyan csinálták :D

Senj egyébként nagyon hangulatos kisváros, mi sajnos csak a tengerparti részén sétáltunk, pedig a belváros és a kikötő környéke is nagyon szép, de ezeket csak távolról, és az autóból tudtam szemügyre venni. Kárpótlásul ezért vettem egy kis képeslapot, amely a kikötőt ábrázolja - ezt a bejegyzés aljára görgetve láthatjátok is :)

Ti hogyan töltöttétek a hosszú hétvégét? :)

Olvastad már?

6 hozzászólás

1. Gyönyörű képek *-* Nagyon rég jártam Horvátországban, akkor sajnos kimaradt a Plitvicei-tavak, mint program, pedig tervben volt. Ezt egyszer majd remélem sikerül pótolni!
    Egyébként szép lett az új design :3 Nekem is hasonló volt tervben, végül valamiért mégis lemondtam róla, de nálad nagyon tetszik!

1. Köszönöm *-* Én is remélem, hogy egyszer majd neked is lesz alkalmad megnézni a tavakat, és remélem, hogy szerencsésebb leszel az időjárást illetően, mint én :D Ahová még nagyon szeretnék eljutni Horvátországon belül, az a Krka Nemzeti Park, mert ott nemcsak meg lehet csodálni a vízeséseket, hanem fürdeni is lehet bennük! Ez nekem nagyon régi álmom! :)

Nagyon örülök, hogy tetszik a blog új külseje, bár rengeteget kísérleteztem vele, és azt hiszem, még mindig nem tökéletesek a betűtípusok, nem illenek össze :D A html-hez is csak nagyon keveset értek, így a kódokkal is rengeteget szenvedtem, de fokozatosan alakítgatok majd még rajta :)

2. A Krka Nemzeti Park is sajnos kimaradt, a Krk szigeten voltunk és kiderült, hogy kicsit távol van a két dolog egymástól :D (de amúgy is még kicsi voltam, szóval tényleg ideje lenne visszatérni Horvátországba) :)
      Legutóbb én is a betűtípuson agyaltam a legtöbbet, valahogy túl soknak éreztem és nem illettek össze :D Egyébként nagyon szívesen segítek a html kódokkal, ha gondolod - és ha tudok :)

2. Nagyon jók lettek a képek! :) Ha idén már nem is, de jövőre most már tényleg látni szeretném a Plitvicei-tavakat!:) Most igazán kedvet csináltál hozzá! :) Egyébként utazási irodával mentetek vagy egyénileg? Melyik az egyszerűbb? :) A vízesésben való fürdés pedig nekem is egy álmom! :)

1. Örülök, hogy tetszenek a fotók, és hogy annak ellenére is kedved támadt hozzá, hogy látod, milyen borongós és esős idő volt :) Mi egyénileg mentünk, csak egy éjszakára foglaltunk szállást, mivel csak a hétvégét töltöttük ott. Szerintem ilyen közeli helyre, mint pl. Horvátország, főleg, ha csak pár napra mentek autóval, megéri egyénileg foglalni, mert olcsóbban megússzátok :) Egyébként Görögországba vagy Spanyolországba mi is mindig utazási irodán keresztül mentünk, de tény, hogy ott van egy bizonyos foglalási díj, az egyéni utak a legtöbb helyre mindig olcsóbbak picivel. Ezért is tervezzük most már Viktorral, hogy autóval fogunk menni ide-oda, mert jobban megéri, főleg ha mondjuk nem ketten, hanem négyen-öten indulunk el :)

3. Szia! Jó volt látni a Senjben készült fotóidat, mi augusztus 26-án érkeztünk oda autóval, szállásunk az első fotód bal felső sarkában lévő második épületben volt, ha jól számolom. Aznap még fújt a szél, a hét további napjain viszont szuper időnk volt. A víz kicsit hideg volt, de elviselhető. Sok szép fotót készítettünk, tengeri csillagot is találtunk. Egyik nap ellátogattunk a Krk szigetre egy homokos partra, ott melegebb volt a víz. Imádtuk a nyaralás minden percét, már most várom a jövő nyarat, hogy ismét mehessünk arrafelé :)