DIY | ZSEBNOTESZ INSPIRÁLÓ KÉPPEL

Azt talán már sokan tudjátok rólam, hogy gyógyíthatatlan bögre- és dobozmániában szenvedek (azaz ha közhelyekkel akarok élni, nem szenvede...

Azt talán már sokan tudjátok rólam, hogy gyógyíthatatlan bögre- és dobozmániában szenvedek (azaz ha közhelyekkel akarok élni, nem szenvedek, hanem élvezem minden percét). Most lehull a lepel egy újabb mániámról: egyszerűen odáig vagyok mindenféle füzetért, noteszért, jegyzettömbért. Ez a szenvedélyem talán abból fakad, hogy kislánykorom óta meglehetősen erős késztetést érzek a listaírásra. Nem telik el úgy nap, hogy ne szednék listába valamit - az aznapi teendőimet, a ruháim kiselejtezésének sorrendjét, az elkészítendő fotókat és blogbejegyzéseket, a jövő évi (!) nyaralás pontos ütemtervét, vagy ha a normalitás határain belül maradok, akkor egy egyszerű bevásárlólistát. Hasonló apró listák írogatásához készítettem el ezt az igazán egyedi, inspiráló képpel díszített noteszt is, amely a legapróbb táskámban is elfér a telefonom, a kulcsaim és a rúzsom mellett. 


Még júniusban, önkéntes segítőként részt vettem a Múzeumok Éjszakáján Berettyóújfaluban, ahol is Viktorral együtt azt a feladatot kaptuk, hogy segítsünk a gyerekeknek a "könyvkötés" programnál. Természetesen nem igazi könyvkötésről volt szó, de az éjszaka témája a Gutenberg-galaxis volt, így könyvek helyett ugyanilyen apró noteszeket készítettünk a kicsikkel. Minden előre ki volt vágva, úgyhogy a gyerekeknek csak azt kellett megmutatni, mit milyen sorrendben, és hogyan ragasszanak össze. Tulajdonképpen nagyon egyszerű feladat, de egyszerre két-három kislánynak-kisfiúnak magyarázni és mutogatni már jóval nehezebb. Főleg, amikor már kb. a huszadik gyerkőc jött ragasztgatni... :D Nagyon aranyosak voltak, viszont hihetetlen módon lefárasztottak minket, úgyhogy ismét nagy szeretettel gondoltam az óvónénijeimre és az általános iskolai tanító nénikre, mert most jöttem rá, valójában mennyi türelem is kell ennyi kisgyerek szórakoztatásához és tanításához (és ugyanannak a dolognak a huszadjára történő, vidám elismétléséhez). 


Viktor azóta egy olvasótábor során is ragasztgatott pár noteszt a gyerekekkel (hatalmas lelkesedéssel persze :D), én viszont csak itthon láttam neki. Az elkészítés egyáltalán nem bonyolult, inkább csak a vágás során kell figyelni, hogy ne legyünk türelmetlenek, és pontosan méretre vágjuk a papírlapokat. A fotóim minőségével most sem voltam teljesen megelégedve, de a kis képre kattintva teljes méretben is megnézhetitek a notesz elkészítését. Nem is kell más hozzá, mint:
+ 1 tetszőleges színű papírlap
+ néhány A4-es fehér géppapír
+ kevés kartonpapír (kb. 30 x 30 cm)
+ tetszőleges kép nyomtatva (az enyém innen)
+ Technokol, vagy stiftes papírragasztó
+ vastagabb tű, cérna, olló, vonalzó

Az én noteszem majdnem tökéletesen négyzet alakú lett, bár én sajnos olyan oktondi és türelmetlen voltam, hogy nem méricskéltem egyáltalán a lapokat - emiatt a belső oldalak kicsit girbegurbák is lettek, de nektek nem kell követnetek a rossz példámat! Szóval először fehér géppapírból 10 x 20 cm-es téglalapokat vágunk ki (egyenként ajánlom, vagy maximum kettesével, hogy ne csússzon el az olló, és pontosan egyformák legyenek a kivágott lapok). Attól függően, hogy milyen vastag noteszt szeretnénk, növelhetjük vagy csökkenthetjük a lapok számát. 

Ezután a színes papírlapból egy akkora téglalapot vágunk ki, hogy kb. 1,5 cm szegély maradjon a fehér lapok körül - tehát kb. 13 x 23 cm-es legyen a téglalap. Ennek a borítónak a belső oldalára felragasztunk két darab 10 x 10 cm-es kartonpapírt úgy, hogy a kettő között legyen pár milliméter távolság (lásd a 3. fotón). A borító sarkait a 4. képen látható módon ollóval levágjuk, majd a külső szegélyt mind a négy oldalon behajtjuk, és leragasztjuk. Ezután az előzőleg kivágott fehér lapokat középen behajtjuk, itt tűvel szúrunk rajta két lyukat, és tetszőleges színű cérnával összefűzzük (6-7. kép). Végül nincs is más dolgunk, mint a fehér noteszbelső két külső lapját a borító belsejéhez ragasztani papírragasztóval. Már csak a notesz külső borítója van hátra, amit méretre vágunk, és az előlapra ragasztunk. 






Nektek hogy tetszik? Készítettetek már hasonlót? :)






Olvastad már?

2 hozzászólás

  1. Jól néz ki :) Gyerekkoromban alkottam ilyesmiket :) Most már sajnos csak a kötelező füzetbekötés maradt, jajj, neki kellene állni lassan.
    A listaírás nagyon hasznos, nekem teli van listával a táskám, a hűtő, néha kidobálom, ami már nem kell.

    VálaszTörlés
  2. A listás részt mintha csak én írtam volna! :D Nagyon szép lett az elkészült notesz :)

    VálaszTörlés

Flickr Images