Életképek

Életem utolsó igazi nyári szünetét töltöm éppen. Sőt, lényegében évek óta nem volt a szó rendes értelmében vett nyári szünetem, mivel a ny...

Életem utolsó igazi nyári szünetét töltöm éppen. Sőt, lényegében évek óta nem volt a szó rendes értelmében vett nyári szünetem, mivel a nyarakat 16 éves korom óta többnyire vagy nyelvtanulással, vagy tavaly például részben gyakornoki munkával töltöttem. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem volt alkalmam pihenésre és kikapcsolódásra, mert természetesen volt, de ezen a nyáron igyekszem minél többet pihenni, olvasni, alkotni, napozni és kiélvezni a nyár örömeit, mert szeptembertől dolgozni fogok, és mielőtt kezdetét veszi a nagybetűs Élet, szeretnék még "gyerek" lenni egy picit. Azt hiszem, bátran mondhatom azt, hogy igazán megérdemlem ezt a nyarat: június 27-én ugyanis átvettem a kitüntetéses diplomámat (a mi diplomaosztónkon a csaknem 300 hallgatóból mindössze 18-an kaptunk ilyen minősítést). Mindenki azzal nyugtatott/idegesített egyetemi éveim alatt, hogy a tanulmányi eredményem úgysem fog számítani a jövőben, és nincs értelme güriznem a jó átlagért - de azért mégiscsak jó érzés volt az első sorban ülni a diplomaosztón! Tudom, hogy valószínűleg egy munkahelyen sem fogják végigbogarászni a leckekönyvemet, számon kérni, hogy melyik tárgyból milyen jegyet kaptam, és nem visít rólam az utcán sétálva, hogy milyen eredménnyel végeztem, sőt nyilvánvalóan a hátralévő életemre sem lesz túl nagy hatással. Egyetlenegy embernek számít ez a teljesítmény a világon, mégpedig nekem, és önző módon azt mondom, hogy ez a legfontosabb. Ha mi nem vagyunk büszkék saját magunkra, elégedettek azzal, amit csinálunk, és nem szeretjük magunkat annyira, hogy megértsük, megérdemeljük a pihenést és az élet apró örömeit, akkor mégis mi értelme van az egésznek?


Én így szeretném élni az életemet, kihozni mindenből a maximumot, és utána megjutalmazni magam az elért eredményekért. Nem nagy dolgokra gondolok, csak olyan apróságokra, mint például felfedezni Debrecen legjobb fagyizóját, a Yummyt, ami eddig valahogyan kimaradt az életemből, pedig 3 éve lényegében az időm felét Debrecenben töltöm. Ebben a fagyizóban te magad állíthatod össze a kedvencedet, és megszórhatod a fagyidat gyümölcsökkel, csokival, gabonapehellyel, és minden elképzelhető feltéttel. Nyami! Persze mondanom sem kell, akkora adagot nyomtam ki magamnak a poharamba, hogy nem is bírtam elfogyasztani. Igyekszem sok időt tölteni a családommal és Viktorral: szalonnát sütünk, grillezünk, bográcsozunk, napozunk a kertben, miközben jéghideg sört vagy éppen házilag készített koktélt kortyolgatunk. Újranézem a kedvenc sorozataim legjobb epizódjait, új kedvenc filmeket találok, hajnalig olvasgatok és alkotok. Végre több időm van tortasütésre, de elkezdtem tanulni főzni is, és örömmel konstatáltam, hogy nem vagyok ügyetlen: eddig mindenkinek azt mondtam, nem tudok főzni, pedig igazság szerint csak bátortalan voltam, és meg sem próbáltam igazán. Viktorral piknikezni is voltunk a múlt héten (soha nem voltam még piknikezni, úgyhogy egy újabb tételt pipálhattam ki a bakancslistámról). Úgy tervezem, hogy egy külön bejegyzésben majd néhány szuper piknikezős receptet is megosztok veletek :)






Nektek hogy telik a nyár? 
Terveztek külföldi vagy belföldi nyaralást? :)













Olvastad már?

16 hozzászólás

  1. Gratulálok a diplomához! :)
    Nekem elkezdődött a munka, így a nyaralás idén kilőve.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) Sajnálom, hogy nem tudsz idén nyaralni, viszont remélem, lesz időd pihenésre és szórakozásra is a munka mellett :)

      Törlés
  2. Hu, gratulálok a diplomádhoz!! :) és igenis fontos, hogy úgy teljesíts, ahogy elvárod magadtól és hihetetlen jó érzés tud lenni, ha ezt eléred. Használd ki az utolsó szabad nyarad ;)
    A képek ismét gyönyörűek :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Dii *-* Örülök, hogy Te is így gondolod, meg persze annak is, hogy tetszenek a fotók! :)

      Törlés
  3. Gratula még egyszer! Élvezd ki a nyarat! Gyönyörűek a képek, mint mindig! Várom a főzős recepteket és a piknikeset is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy! :) Egyelőre még csak "unalmas", jól bevált ételeket készítek (chilis bab, húsos rakott tészta, hasonlók), de most keresgélek különleges grillreceptek után Pinteresten, azokat mindenképpen megosztom majd itt a blogon is! :)

      Törlés
  4. Nagyon gratulálok Dóri, egy élmény volt megint végignézni ezeket a képeket! :) Tudom, hogy én nagyon eltűntem, de szépen csendben végig követtem a blogodat, és így most ahhoz is gratulálok, hogy így kinőtte magát, és ennyire szépen felépítetted. Ehhez tényleg rengeteg idő és kreativitás kell, és te megcsináltad még ennyi elfoglaltság mellett is! Én is teljesen ilyen kis hedonista vagyok, úgyhogy abszolút támogatom, hogy élvezd ki a nyarat, és minden egyes programot meg finom falatot, főleg, hogy ilyen alakkal abszolút megteheted és ráadásul nagyon meg is érdemled! :) Csorgott a nyálam ahogy nézegettem a képeket... :D Szóval szuper nyarat kívánok neked és jó pihenést, legyél annyit a szeretteiddel, amennyit csak tudsz és élvezz ki minden egyes percet! Puszi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. El sem hiszed, mekkora öröm volt ezt a kommentet olvasni! *-* Sajnálom, hogy már nem írod a blogodat, mert nagyon szerettem, de örülök, hogy ennek ellenére az enyémet továbbra is követted :) Már nem is tudom, mit kezdenék a blog nélkül, szinte mindig az új bejegyzéseken gondolkodom (meg persze arra, hogy hogyan vehetném rá Viktort vagy anyukámat, hogy végre valahára lefotózzanak :D) Köszönöm a kedves szavakat, és én is élményekkel teli nyarat kívánok Neked :)

      Törlés
  5. Gratulálok a kitüntetés diplomához!
    Példaértékű!!! :)
    A képek nagyon szépek ismét! Élvezd a pihenést, megérdemled!
    Kíváncsi vagyok, hogyan haladsz a főzéssel?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De kedves vagy, köszönöm szépen! :)
      Egyelőre még csak a mindenki által ismert, alapvető ételeket főzögetem, és már annak is örülök, ha nem rontom el őket :D Idővel szeretnék majd bonyolultabb fogásokat is elkészíteni, például a nyaram egyik fő célja, hogy apukám marhapörköltjét is megtanuljam elkészíteni :)

      Törlés
  6. gratu! de az hogy lehet hogy szeptemberben kezdesz dolgozni, felvettek, de elég csak 2 hónap múlva kezdeni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Korábban szakmai gyakorlaton voltam a cégnél, és egyszerűen ebben állapodtunk meg, hogy szeptembertől tudok majd kezdeni náluk. Nincsen ebben semmi szokatlan :)

      Törlés
  7. Gratulálok a diplomádhoz, szép munka volt, főleg, hogy kitüntetéssel végezted el az egyetemet! De nem fognak hiányozni az egyetemi évek? Nagyon tettszik a gondolkodásmódod, az ahogyan hozzá állsz az élethez! Igen, egyetértek, kikell használni és élvezni az utolsó igazi, szabad nyarad, mert ezután jön a nagybetűs élet..Egyébként én is egy kissé hedonista vagyok, szerintem is kikell hozni a maximumot amiből csak lehet, én szeretem megörökíteni a szép pillanatokat, de a legboldogabb pillanatokat nem sikerül, mert olyankor az ember elfelejt kattintani..legalábbis én így vagyok vele, úgyhogy az emlékeimben őrzöm..) Leginkább a búzamezős és a fagyis kép tettszik! :) Nagyjából én is ezeket tervztem a nyárra, mint te..:) Csodálatos nyarat kívánok és csak így tovább! Élvezd továbbra is az élet apró örömeit!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a gratulációt! :) Bevallom, kicsit hiányozni fognak, bár a vizsgaidőszakokat nem szeretném úja átélni, mert a rengeteg stressztől mindig kijött rajtam valami nyavalya :D Igazad van abban, hogy a legszebb pillanatokat valahogyan nem lehet megörökíteni, azokat átélni kell, meg persze ha meg is marad fényképen, az emlék a fontos :) Neked is kellemes nyarat kívánok!

      Törlés
  8. Ki a kicsit nem becsüli, az a nagyot nem érdemli! :) Igaz ez a régi közmondás!

    Aki tudja értékelni - ahogy te is - az élet apró örömeit: egy fagyit, egy házilag készült koktélt vagy egy csodás búzamezőt,
    az boldogan éli az életét, és ennél nagyobb adomány nem is kell.

    Gratulálok a diplomádhoz! Büszke lehetsz arra, amit elértél! Jó nyaralást és jó munkát kívánok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt nagyon szépen leírtad, nem is tudtam volna jobban megfogalmazni! :) Az igazi boldogságot tényleg ezek az apró örömök jelentik, nem a tökéletes külső, ház, vagy a gazdagság. Lehet akármilyen gazdag, tökéletes vagy sikeres valaki, ha nem tud örülni egy tábla Milka csokinak vagy a napsütésnek, vagy a hársfa illatának. Köszönöm szépen a gratulációt és a jókívánságokat, én is kellemes nyarat kívánok Neked! :)

      Törlés

Flickr Images