DIY | Világítótorony

Remélem, nem unjátok még a nyárias dekorációimat! Én most nagyon be vagyok zsongva, ugyanis néhány nap múlva indulunk nyaralni, így a kagy...

Remélem, nem unjátok még a nyárias dekorációimat! Én most nagyon be vagyok zsongva, ugyanis néhány nap múlva indulunk nyaralni, így a kagylómécsesek, a tengerész stílusú reggelizőtálca és a nyári koszorú után egy olyan hangulatos ötletet hoztam nektek, amelyhez garantáltan megvan otthon minden (vagy legalábbis a legtöbb) kellék, és az anyagköltsége is mindössze pár száz forint. Sőt, gyakorlatilag szemétből készült! Először a bejegyzés címében is fel szerettem volna tüntetni, de úgy gondoltam, elég, ha csak itt a bevezetőben lövöm le a poént: ez a világítótorony bizony eredetileg egy cipős doboz fedele volt. A kis kerítés néhány gyufaszálból lett eszkábálva, így a legköltségesebb hozzávaló a kis üveg mécsestartó, vagy esetleg pohárka. A fázisfotókért kattintsatok az Olvass tovább-ra! :)


szükséges kellékek

+ néhány szál gyufa
+ vastagabb kartonpapír - például cipős doboz :)
+ sötétkék, fekete és fehér akrilfesték/tempera
+ pici üveg mécsestartó, 1 teamécses
+ olló, ecset, körző, Technokol
+ esetleg tűzőgép

Az elkészítés menetéről csináltam pár fázisfotót is, de le kell szögeznem, hogy nem voltam megelégedve a képek minőségével, ezért csak piciben mutatom meg a fotót (természetesen, ha rákattintotok a képre, eredeti méretben is láthatjátok). A művelet rendkívül egyszerű: a kartonból kivágunk egy "palástot", tehát ne legyen tökéletes henger alakú a világítótorony, hanem az alja szélesebb legyen, és a teteje felé keskenyedjen kissé. Sablont sajnos nem készítettem, mivel én magam sem használtam; egyszerűen kivágtam egy darabot a kartonból, amiről úgy gondoltam, jó lesz, majd utólag tekertem össze és igazítottam még rajta ollóval, amit kellett. Ezután a hátulján összeragasztjuk a palástot, de mivel elég erős a karton, én inkább tűzőgéppel is összetűztem alul-felül, hogy biztosan tartson. Ezután következik a festés: először fehérre festettem a tornyot, majd sötétkék akrilfestékkel készítettem el a csíkokat. A csíkok széleit direkt elmaszatoltam az ecsettel, hogy rusztikusabb hatást érjek el.

A világítótorony tetejéhez körző segítségével egy körlapot vágtam ki a kartonpapírból, majd - ahogyan azt a képen is láthatjátok -, egy kis szeletkét kivágtam belőle, hogy tölcsérszerű formát tudjak készíteni, amibe bele tudom ültetni a mécsestartót. Ezt is Technokollal rögzítettem, majd miután megszáradt a ragasztó, befestettem a tetejét sötétkékre. A kerítéshez gyufaszálakat nagyjából egyforma darabkákra tördeltem, és feketére festettem őket. Miután megszáradtak, Technokollal ragasztottam fel őket a kis üveg mécsestartó oldalára. Picit dülöngél a kerítés, de szerintem ennek ellenére aranyos lett a végeredmény. A világítótorony önmagában is jól mutat a polcon, de egy kompozíció közepébe is helyezhetjük: őrizheti például a nyaralásról hozott homok- és kagylógyűjteményünket is :) 






Nektek hogy tetszik?
Ki szoktátok dobni a cipős dobozokat, vagy ti is felhasználjátok őket például tárolásra, vagy hasonló DIY projektekhez? :)








Olvastad már?

3 hozzászólás

  1. Nagyon ötletes! Mi is mindig megtartjuk őket. A legtöbben cipőt tárolunk, télen a nyáriakat, nyáron a télieket. Én még cipős dobozokban tartom a körömlakkjaimat is, most már 5 dobozt foglalnak el az ágyam alatt, illetve másik kettőben a kézműves cuccaimat tartom, mint gyöngyök, fonalak, süthető gyurmák, fülbevaló alapok és társaik. :)

    VálaszTörlés
  2. Már megint egy nagyon kreatív ötlet, gyönyörű lett, szívesen megcsinálnám én is :)

    VálaszTörlés
  3. Sosem dobok ki cipős dobozt, csak ha nagyon szétment. Szép ez a dekoráció, teraszra kitenném :) lakásba nem, mert tuti kiborítanám a homokot.

    VálaszTörlés

Flickr Images