A két legfinomabb grillpác

Már említettem nektek egy korábbi bejegyzésben, hogy tanulgatok főzni - rájöttem közben, hogy mindig is tudtam (volna) főzni, csak bátor...

Már említettem nektek egy korábbi bejegyzésben, hogy tanulgatok főzni - rájöttem közben, hogy mindig is tudtam (volna) főzni, csak bátortalan voltam, és inkább nem is kezdtem bele. Jobb volt azzal védekezni, hogy áá, én nem tudok főzni, mint szembesülni azzal, hogy esetleg elrontok egy ételt. Lekopogom, eddig nem rontottam el semmit, de talán csak azért, mert egyszerű fogásokkal kezdtem: csilis bab, főzelék, sajtszószos-csirkés rakott tészta, rántott dolgok, és így tovább. Ezekkel az unásig ismételt alapreceptekkel nem szerettelek volna idegesíteni titeket, viszont Viktorral tegnap grilleztünk, és ennek a két isteni grillpácnak a receptjét úgy érzem, nektek is meg kell ismernetek. 


Fokhagymás-citromos-joghurtos pác

+ hozzávalók (kb. 50 dkg csirkemellhez): 2 kis pohár natúr joghurt, 1 teáskanál fokhagymakrém, fél citrom kifacsart leve, 1-1 kiskanál pirospaprika és oregánó, pici őrölt kömény, só ízlés szerint.

+ vélemény: azt hittem, hogy ez a pác fog kevésbé ízleni, de végül ez lett a kedvencem. A citromlé íze nem érzik túlságosan a végén, de annyira éppen igen, hogy izgalmassá tegye ezt a fűszeres joghurtszószt! Egy éjszakán át pácoltam benne a csirkemellcsíkokat, és isteni lett a végeredmény. A másik fél citromot szintén rátettem a grillrácsra, és fogyasztás előtt picit megcsurgattam a husit vele, hogy még pikánsabb legyen, de persze ha nem szeretitek így, el is hagyható. Ezt a receptet egyébként diétázóknak is ajánlom, mert a fűszereken kívül csak zsírszegény joghurt és csirkemell kell hozzá, semmilyen zsiradék nincs a pácban. 


Mézes-mustáros pác

+ hozzávalók (kb. 50 dkg csirkemellhez): 4 evőkanál mustár, 2 evőkanál virágméz, 3 evőkanál étolaj, 1 kiskanál fokhagymakrém, bors ízlés szerint. 

+ vélemény: bár a mustár van túlsúlyban ebben a receptben, mégis inkább édeskés lett a végeredmény, a méz íze dominánsabb. Tehát ha mustárosabban szeretnétek, akkor érdemes még kevesebb mézet használni. Egyébként ez a pác rendkívül visszataszítóan néz ki, amikor elkészül, tipikusan a ronda, de finom kategóriába tartozik :D A méz miatt gyönyörű csillogóra sül a hús, nagyon ízletes volt, imádtuk. 


Kukoricát is grilleztünk, mert bár főve is finom, reprodukálni szerettük volna azt a kukoricát, amit tavaly nyáron ettünk Görögországban. Egy idős néni csinálta az utcán állva, parázson sütötte őket, és isteniek voltak. Nekünk nem volt türelmünk kivárni, míg rendesen megsül a kukorica, ezért tulajdonképpen mindegy lett volna, ha csak főve elfogyasztjuk. Így is, úgy is finom volt - egyébként a Tescóban vettük a kukikat, most 100 Ft darabja :)







Ti is szerettek grillezni? :)








Olvastad már?

4 hozzászólás

  1. Én egy jó kis flekken receptre vadászom jó ideje, de ezek is nagyon guszták lettek. A főzés tényleg nem nehéz, ha az alapok megvannak, akkor szinte bármi menni fog, sőt majd jön amikor saját találmányaid lesznek, és imádni fogja a család - vagy épp nem. :D

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól hangzik mind a két pác, a mézes-mustáros nálunk is gyakran előfordul! :)

    VálaszTörlés
  3. Most nyelek nagyokat, azt a joghurtos pácot meg kell csinálnom hétvégén, le is írom a receptet. Jöhetnek az alapreceptek is, örülnék neki! Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  4. Az én személyes kedvencem a mézes-mustáros :)

    VálaszTörlés

Flickr Images