5 apró tipp

Nagyjából egy évvel ezelőtt indítottam el a blogon az 5 apró tipp rovatot - akkor még nem gondoltam, hogy nektek is ennyire fog tetszeni,...

Nagyjából egy évvel ezelőtt indítottam el a blogon az 5 apró tipp rovatot - akkor még nem gondoltam, hogy nektek is ennyire fog tetszeni, hiszen az apró tippek a blog legolvasottabb bejegyzései közé tartoznak. Egy év alatt tizenöt ilyen bejegyzés született, azaz 75 apró tippet osztottam már meg veletek. Ezt a jövőben is folytatni szeretném, mivel még mindig nem fogytam ki az ötletekből - most például néhány olyan trükköt is megmutatok nektek, amelyeknek hasznát vehetitek nyaralás, strandolás során :)


Ti is mindig aggódtok kicsit, amikor a strandon magára hagyjátok a táskátokat, de nem akartok kis műanyag hengert akasztani a nyakatokba? A pénzeteket elrejthetitek akár egy kiürült rúzsban vagy labellóban is, a nagyobb értékeket pedig egyéb, kozmetikumnak látszó rejtekhelyeken (pl. üres naptejes vagy tusfürdős flakonban). Már annyi helyen találkoztam ezzel az ötlettel a neten, hogy megfordult a fejemben, talán már a tolvajok is így, célirányosan kutatnak a táskákban, de remélem, a blogomat csak becsületes emberek olvassák! :D Én mindenesetre alkalmazni fogom ezt a trükköt a nyaralás alatt.


Könnyen feldobhatjuk a szalonnasütést vagy a kerti grillpartyt ezekkel az egyszerűen és gyorsan elkészíthető italkavaró pálcikákkal. Igaz, csak akkor hasznosak, ha valóban kavargatni kell az italt (pl. limonádé vagy koktél esetében), de ha különböző színűeket készítünk, akár pohárjelölőként is alkalmazhatjuk őket. Gyerekzsúrokon különösen nagy sikert arathatnak! :) Az elkészítés menetét az alábbi képen láthatjátok:


Éppen tegnap kezdtem csomagolni a nyaralásra, ezért megosztok veletek egy trükköt, amit már tavaly is alkalmaztam: ha a ruhákat nem összehajtjuk, hanem szorosan feltekerjük, azzal nemcsak helyet spórolunk, hanem a ruhák is kevésbé fognak összegyűrődni. Ha mégis gyűröttek lennének, vasaló nélkül is kisimíthatjuk a ráncokat: egy vállfán be kell akasztani őket a fürdőszobába, amíg zuhanyzunk. A meleg és a gőz úgy dolgozik, mint egy vasaló. Nemrég olvastam még egy szuper ötletről, ezt még nem próbáltam ki, de a nyaralás során tesztelni fogom és írok nektek róla majd: elvileg szuper vasaló válhat egy pl. tésztafőzésre használt edény még forró aljából. Egy kis ruhazsebkendőn vagy párnahuzaton keresztül még forrón át kell vasalni vele az összegyűrődött ruhákat. Kíváncsi vagyok rá, remélem, működni fog! :) Először természetesen valamilyen teljesen jelentéktelen ruhadarabon, például az alvópólómon fogom tesztelni. 


Büszkén mondhatom, hogy soha nem hagyok itthon semmit, amikor elutazom. Ennek talán az az oka, hogy már hetekkel az utazás előtt alapos listát írok azokról a dolgokról, amiket magammal szeretnék vinni. De nem csak úgy találomra, és a hasamra ütve írom fel az egyes elemeket, ahogyan eszembe jutnak - kategóriákat és csoportokat alakítottam ki (pl. szépségápolás, testápolás, strandkellékek, egészség, konyhai kellékek...), és ezen belül szedem össze a szükséges holmik listáját. Az is segít, ha egy nap során megfigyelem, milyen termékeket és eszközöket használok - de például a gyógyszeres neszesszert úgy szoktam bepakolni, hogy gondolatban elindulok a lábujjamtól felfelé, és sorra veszem, milyen bakik és balesetek történhetnek velünk. Feltöri a lábujjamat az új szandál? Sebtapasz! Megcsíp egy szúnyog a combomon? Fenistil gél! Esetleg egy darázs? Kalciumos pezsgőtabletta. Esetleg teleettem magam és puffad a hasam? Espumisan! Napszúrást kaptam és fáj a fejem? Algopyrin! És így tovább... Lehet, hogy túlaggódom a dolgokat, de én úgy vagyok vele, hogy inkább vigyek magammal mindenféle gyógyszert, mint hogy ne legyen nálam valamelyik, amikor szükségem van rá. Egy idegen országban eléggé lelombozó lehet az orvoshoz járkálni, meg gyógyszertárakba, arról nem is beszélve, hogy pénzkidobás olyan gyógyszert megvenni, ami valószínűleg otthon is van (pl. fájdalomcsillapító), és igazán nem foglal nagy helyet a bőröndben. Természetesen a gyógyszerek többségére áltlában egyáltalán nincs szükség, éppen ezért már csak babonaságból is mindig viszem magammal a kis gyógyszeresemet. 


Egymillió éve kutatok a tökéletes barackszínű körömlakk után, ami nem narancssárgás, nem rózsaszínes, nem citromsárga, nem túl sötét, nem túl átlátszó, hanem valahogy ezek keveréke. Természetesen találtam hasonlókat, de valahogy egyik sem volt olyan, amilyet elképzeltem. Ez a picike Rose Nail körömlakk színben jó lett volna, de rettenetes minősége, állaga (és szaga) volt. Így hát kiöntöttem a felét, és kikevertem a magam tökéletes lakkját: egy picike narancssárgás Astor lakk, kevés sárga essence, és pár csepp fehér Moyra körömlakk, összekeverve az eredetivel - és végre elkészült álmaim körömlakkja. Ha ti is a tökéletes árnyalatot keresitek, de nem találtok rá, viszont van otthon 2-3 hasonló (mert miért ne lenne), akkor javaslom, hogy ti is próbálkozzatok meg a színkeveréssel! :)




Hogy tetszenek ezek az apró tippek? :)





Olvastad már?

7 hozzászólás

  1. A listaírós dologgal teljesen ugyanígy vagyok, mondjuk én általában nem kategóriákba szedve írom a listát, hanem ahogy eszembe jut.. :D

    VálaszTörlés
  2. Esetleg a képen látható szuper listádat nem tennéd közzé a blogon? Nagy segítség lenne! :)

    VálaszTörlés
  3. Szia!Tök jó ötlet ez a színkikeverés!Jó nyaralást nektek és majd készíts jó sok képet és mutass meg párat nekünk is!!:)

    VálaszTörlés
  4. Szia!Tök jó ötlet ez a színkikeverés!Jó nyaralást nektek és majd készíts jó sok képet és mutass meg párat nekünk is!!:)

    VálaszTörlés
  5. Szuper ötletek, mint mindig!:) Jó nyaralást!

    VálaszTörlés
  6. Éljen,éljen!!! Még sok-sok apró tippet!Az "edényes vasaló" technikát meghagyom másnak, de a feltekerős bőröndbe csomagolás nálam is bevált!

    VálaszTörlés
  7. Múlt héten pakoltam be négy főre lista nélkül. Bezzeg amikor egyedül utaztam minden hétvégén, lestem a listát :)
    A Golden Rose WOW! barack lakkjával és az Essence Indian Summer nevű lakkjával ki kis pipáltam a barack lakkjaimat, bár van még egy OPI, vmi Lyre van a hosszú nevében, de alig használom, inkább a fenti kettőt. Az én kevergetéseim nem mindig sikerülnek, bár többnyire a kidobásra ítélt lakkjaimat szoktam hígítani, keverni, lehet, az a baj. A jókat sajnálom :)

    VálaszTörlés

Flickr Images