Turi-muri 2015/II.

Amikor januárban megfogadtam, hogy idén igyekszem minden új ruhámat turikból beszerezni, még nem volt konkrét célom ezzel a projekttel. Mo...

Amikor januárban megfogadtam, hogy idén igyekszem minden új ruhámat turikból beszerezni, még nem volt konkrét célom ezzel a projekttel. Most viszont, egy újabb negyedév eltelte után rájöttem, mit is szeretnék bebizonyítani, nemcsak magamnak, hanem nektek is, kedves olvasóim: az ízléses és divatos ruhatár elsősorban nem pénz kérdése. Bár ezelőtt én is gyakran vettem drágább darabokat (hozzátenném, hogy a nagyobb beruházásokat igénylő ruhákat szinte kivétel nélkül a Glamour-napok során, kuponnal vásároltam), a lelkem mélyén valahogyan mindig rosszul esett belegondolnom, hogy egy-egy blézer árából mennyi gyönyörűséget tudtam volna vásárolni másodkézből. Turizni azonban nem egyszerű, sokan azzal védekeznek ellene, hogy nincsen türelmük hozzá, vagy sosem találnak semmit, esetleg undorodnak a gondolattól, hogy valaki már viselte azt a ruhát korábban (reméljük, ebből van a legkevesebb). Turizni tényleg nem egyszerű, nem olyan, mint egy tipikus fast fashion üzlet, ahol azonnal átlátod, mi van előtted az állványon, szépen kikeresed a méretedet, és ha minden klappol, akkor megveszed. Itt néha, főleg árucsere után szó szerint meg kell küzdeni a ruhákért, hipersebességgel átnyálazni az egész állványt, és ha valóban kincsekre akarsz bukkanni, akkor minden darabot meg kell nézned, nem csak bele-belekukkantani a ruhahalom közé, mert soha nem tudhatod, melyik állványon bujkál az Igazi - csakúgy, mint a szerelemben, nem igaz? :)

Egy idő után azonban belejön az ember: én már nem is igazán élvezem a hagyományos ruhaüzleteket, amelyek nem rejtenek magukban semmilyen kihívást. Viszont határtalan örömmel tölt el, amikor egy csodaszép darabra bukkanok valamelyik kedvenc turkálómban - ráadásul minél kevesebbet fizetek érte, annál nagyobb az öröm. A turizásnak számos előnye van: elsősorban rengeteg pénzt tudsz vele megtakarítani, ráadásul igazán egyedi ruhatárat építhetsz ki. Rengetegszer előfordult velem, hogy a barátnőim megdicsérték egy-egy blúzomat vagy ruhámat, és elámultak, amikor megmondtam, hogy turis szerzemény, főleg akkor, amikor az árát is megsúgtam nekik. Nem túlzás azt állítanom, hogy a gardróbom legszebb és legkülönlegesebb darabjai mind turikból származnak. Emellett arra is büszke vagyok, hogy ha máshogyan nem is, legalább egy kicsit így is óvom a környezetemet azzal, hogy "újrahasznosítom" mások megunt holmijait. Ha pedig charity shopokban vásárolunk, még a rászorulóknak is segíthetünk ruhatárunk pénztárcabarát bővítésével. A hosszúra nyúlt bevezető után néhány debreceni turit szeretnék nektek röviden bemutatni és ajánlani, valamint természetesen az elmúlt három hónap szerzeményeit is megláthatjátok, ha az Olvass tovább-ra kattintotok!


Böszörményi úti turikomplexum

Debreceni lakásunktól nincs messze, mindössze néhány perces sétára található ez a Böszörményi úti "turikomplexum", amit jobb név híján emlegetek így, mivel négy használtruha-üzlet olvad szinte teljesen össze egy kis területen (kattintsatok a képre, hogy nagyobb méretben láthassátok). A legnagyobb kedvencem az angol pinceturi, amit a kapun történő belépés után rögtön bal kéz felől láthattok meg: a napi árakat nem részletezném, mivel a képen amúgy is látszanak. Érdemes hétfőn vagy kedden benézni: de készüljetek fel, hogy sokan lesznek, és nincsen próbafülke sem. Olyan ruhában ajánlott érkezni, ami fölé nyugodtan fel tudtok venni bármilyen ruhát; most, hogy jó idő van, ennek nincs akadálya, télen már sokkal körülményesebb lehet próbálgatni. Én jártam itt csütörtöki napon is: ekkor már félig-meddig ki van fosztva a turi, viszont ilyenkor is lehet szuper darabokra bukkanni, mint ahogyan azt majd látni is fogjátok a képeken. Egy szombati napon is benéztem a pinceturiba, viszont ekkor már szinte tényleg csak olyan ruhák vannak, amelyek hibásak vagy foltosak, de nem kizárt, hogy ha szemfülesek és szerencsések vagytok, ilyenkor is remek kincsekre tudtok bukkanni (én is találtam egy kis strandra való felsőt 200 forintért). Amiért még érdemes a pinceturiba bekukkantani szerintem, az az előtérben kapható különféle angol nyelvű könyvek, dekorációk, porcelán készletek és képkeretek miatt van, a júniusi filléres kincseket bemutató bejegyzésben ti is láthattátok, milyen apróságokat vásároltam itt.


Fehér válltáska - ezer éve vágytam egy ilyenre! | Pinceturi, 800 Ft (hétfő)


New Look nyári ruha | Pinceturi, 800 Ft (hétfő)


Marks & Spencer hosszú ujjú felső | Pinceturi, 400 Ft (csütörtök)


F&F pizsamafelső | Pinceturi, 400 Ft (csütörtök)


Dorothy Perkins blúz | Pinceturi, 200 Ft (szombat)

Ha a pinceturiból kilépve elindultok az udvaron keresztül balra, akkor egy rövidke séta után megtaláljátok a fenti kép alján, bal oldalon látható, kisebb angol turit. Próbafülke itt sincs, és elég zsúfolt tud lenni, ezért én a pinceturit sokkal jobban kedvelem, mert bár itt is sokan lehetnek, kényelmesen elférünk a hűvös pincében - ebben a turiban viszont elég nehéz navigálni a táskás-kosaras emberkék között. Itt is lehet azonban szépségekre találni, mint amilyen például ez a teljesen hibátlan Atmosphere felső. Nem éppen az én méretem, kicsit nagyobb, viszont annyira különlegesen szép, hogy nem tudtam otthagyni 300 forintért. Szűk szoknyával viselve kimondottan jól néz ki.


Atmosphere top | Angol turi, 300 Ft (csütörtök)

Van itt még két másik turi is (Maxi Turi és Mega Market névre hallgatnak), egy nagyobb épületben - a Focitanya sörözőtől jobbra - mely az utcáról is jól látható, itt is jártam egy csütörtöki és szombati napon is, de sajnos nem találtam semmi jót. Ide is érdemes inkább hét elején, árucserekor ellátogatni, mert biztosan szuper dolgokat lehet kifogni jó áron. Sajnálom, hogy semmit nem tudok mutatni nektek innen, de ami késik, nem múlik! :)


Szent Anna utcai turi

Ahogyan a Piac utcáról letértek a Szent Anna utcára, az út bal oldalán találtok egy jó kis angol turit, ami azért különleges, mert furcsamód nemcsak használt ruhákat találtok itt, hanem a bolt előterében mindenféle (új) apróságot, a játékoktól kezdve a konyhai kiegészítőkön át a dísztárgyakig - valahogyan egy kínai üzletre, vagy a KiK-re emlékeztetett engem az üzletnek ezen része. A ruhák kategóriákba vannak sorolva, és az árukat is ez, valamint a súlyuk határozza meg. Nagyon jó minőségű darabokat találhattok itt, ráadásul az előző turiktól eltérően itt már próbafülke is van, és ezt a turit általában a tömeg is elkerüli (legalábbis amikor én itt jártam, mindössze páran lézengtünk itt). 


H&M pólóruha | Szent Anna utcai turi, 600 Ft


Piac utcai angol turi

Kismilliószor elsétáltam már ez előtt a turi előtt a Piac utcán, de éppen úgy voltam vele, mint a Charity Shoppal a Mester utcán: általában mindig dolgom volt, és siettem valahova, amikor elhaladtam mellette, így egy gyors pillantással a kirakatra el is intéztem ezt a turit. Aztán egyszer dolgom volt a Piac utcán, de hamarabb beértem Debrecenbe a berettyóújfalui busszal, így elhatároztam, hogy előtte beugrom ebbe a turiba. Az árak kicsit magasabbak, mint máshol, inkább a Hádához vagy az Angexhez tudnám hasonlítani, de a ruhák átlagos minősége is szuper, úgyhogy azt mondanám, általában véve megérik az árukat. Itt találtam rá erre a csodás kis nyári ruhára, amit az eladó szerint már sokan felpróbáltak előttem, de mindenkire kicsi volt (gyakran járok így, ilyenkor örülök annak, hogy apró vagyok). Picit filóztam, hogy megvegyem-e ennyiért, főleg mivel szezonális darab, és valószínűleg csak nyáron fogom hordani, de elképzeltem magamon, amint a nyaralás alatt csokibarnára sülve viselem, és így nem is volt kérdéses, hogy hazajön velem. Azóta fel is avattam, Viktor kis unokatesójának, Balázsnak az óvodai ballagásán viseltem - ebben az Életképek bejegyzésben láthattátok felvéve is. 


Virágmintás nyári ruha | Piac utcai angol turi, 2500 Ft


Háda, Debrecen Plaza

A Háda már régi jó ismerős, azt hiszem nemcsak nekem, hanem sok mindenkinek, aki Debrecenben vagy a környéken él, így nem is nagyon ragoznám, mit találtok itt, és milyen árakon. Azt viszont mindenképpen elmondanám, hogy nemrég volt teljes árucsere, és a fal mentén nyári ruhák százai sorakoznak. Pár hete jártam itt a (sajnos már csak) volt lakótársammal és egyben nagyon jó barátnőmmel, Dalmával, de nem volt időm minden állványt átnézni, mert éppen moziba igyekeztünk. Viszont megfogadtam, hogy még visszatérek, és nem menekülnek előlem a nyári ruhák, de az is lehet, hogy inkább megvárom a nyár végén/ősz elején esedékes 50 százalékos leértékelést. Majd meglátom, engedek-e a kísértésnek, vagy inkább erős leszek, de addig is nézzétek meg ezt a két különleges darabot, amiket a Hádában vásároltam az elmúlt hetekben: 


Áttetsző, mintás blúz (fekete top fölött szoktam viselni) | Háda, 1500 Ft


Mintás ombre felső (szerelem volt első látásra) - Háda, 1500 Ft


Sister Shop Berettyóújfalu


Az elmúlt három hónapban meglátogatott debreceni turik részletezése itt véget ér (de a jövőben újakat is szeretnék felfedezni és bemutatni nektek), az alábbi szerzeményeket már mind Berettyóújfalu turijaiban vásároltam. A Sister Shop névre hallgató turiról már a legutóbbi ilyen bejegyzésben írtam - pár hete benéztem ide, és természetesen most sem távoztam üres kézzel. 


Amisu mintás nyári ruha | Sister Shop Berettyóújfalu, 1300 Ft




Fehér csipke felső (Viktor kedvesen függönynek nevezte) | Sister Shop Berettyóújfalu, 700 Ft
H&M nyári ruha | Sister Shop Berettyóújfalu, 1100 Ft


Jázmin Turi Berettyóújfalu


Még április legelején vettem ezt a hibátlan, fehér farmer kabátkát, de mivel idén gyakorlatilag két hétig tartott a "dzsekis-időszak", hiszen a télikabátot lehámozva szinte rögtön kora nyári meleggel érkezett a tavasz, így nem sok alkalmam volt viselni. Sebaj, majd ősszel! :)


Fehér farmerkabát | Jázmin Turi Berettyóújfalu, 1500 Ft


Trendi turi Berettyóújfalu

Ebbe a turiba elég ritkán kukkantok be, de olyankor szinte mindig találok valami kedvemre valót. Általában a kirakat csábít el, ez esetben két ruha miatt tértem be ide. Az egyik (amelyik jobban tetszett) sajnos nagy lett rám, nem tudom, miért hittem, hogy akkora vagyok, mint a bábu... ezt a mintás ruhát viszont, ha már az eladó volt olyan kedves, és kivette nekem a kirakatból, megvettem, bár kicsit idegenkedem a maxi ruháktól, de strandra tökéletes lesz.


Mintás maxi ruha | Trendi turi Berettyóújfalu, 1680 Ft


Csóra Cipőbolt (Berettyóújfalu)


A bejegyzés legvégére tartogattam a legjobb szerzeményeket: a könnyem majdnem kicsordult örömömben, amikor megtaláltam ezt a két pár csodás lábbelit a berettyóújfalui Csóra cipőboltban. Csóra cipőboltokat országszerte több helyen is találhattok, ide kattintva megnézhetitek, hol van a hozzátok legközelebb eső üzlet. Mindenképpen érdemes néhány havonta benézni - eddig én úgy jártam, hogy bár időről időre találtam itt szép cipőket, soha nem pont olyat, amire szükségem volt. Egy hónappal ezelőtt viszont anyukámmal hirtelen felindulásból benéztünk ebbe a boltba: és megtaláltam a tökéletes nude magassarkút, valamint egy (csodák csodájára) 35-ös fekete telitalpú szandált. Nagyon jó állapotban van, bár kicsit a pántján látszik, hogy használt, de ettől eltekintve számomra tökéletes. Arról nem is beszélve, hogy hihetetlenül kényelmes, még ha nem is annak látszik: olyan, mintha mezítláb sétálgatnék; puha és könnyű. A Csóra boltokba már csak azért is érdemes benézni, mert nagyon pici és nagy méretű lábbelikre is bukkanhattok, ahogyan az én példám is mutatja - de ha olyan szerencsések vagytok, hogy 37-38-as átlagmérettel áldott meg titeket a természet, akkor még több szépség közül válogathattok!


Fekete telitalpú szandál | Csóra cipőbolt, 3500 Ft


Nude magassarkú | Csóra cipőbolt, 2800 Ft





Nektek melyik szerzemény a kedvencetek?

Tudnátok nekem ajánlani néhány olyan debreceni vagy Debrecen környéki turit, 
amiket felfedezhetek a következő negyedévben? :)






Olvastad már?

8 hozzászólás

  1. Ügyes vagy, hogy bírsz ilyen kincseket levadászni. Nekem megerőltető a vásárlás, sima butikban is előadom a kívánságomat, eladó leakasztja, ami kell, ha valami jó, min. kettőt veszek, hogy a következő szezonig ne kelljen mennem. Simán hordok 5-10 éves ruhákat, semmi bajuk. Igaz, nem követem a legújabb divatirányzatokat. Ha valami kilyukad, foltos lesz, akkor veszek helyette, de elvagyok pár ruhával. Felénk nem nagyon van jó turi, és hát én az ország másik felén lakom.
    Gyerekeknek szoktam inkább ruhát venni, nekik mindig kell.
    Felénk is nyílt charity bolt, biztos be fogok menni, vinni fogok inkább holmit, mert sok minden van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát nem mindenki lehet egyforma a vásárlási kedvét illetően, én például azt nem bírom elviselni, amikor az eladó, vagy bárki más próbálja nekem megmondani, hogy mire vágyom. Általában elegánsan öltözöm, leggyakrabban magas sarkú cipőt viselek, és amikor egy-egy eladó valami sportos, vagy tiritarka ruhát hoz nekem oda, és bizonygatja, hogy mennyire illik hozzám, visítani tudnék.

      A ruhákat én is évekig hordom, vannak olyan darabjaim, amiket 15 éves koromban vásároltam (szerencsére ugyanakkora vagyok), így még mindig jók rám :) A divatot én sem nagyon követem, sőt a tucatholmiktól gyakran a hideg is kiráz, éppen ezért kedvelem a turkálókat, mert egyedi darabokat találhatok, és kialakíthatom a saját stílusomat.

      Törlés
    2. Nálam nincs se nagy minta, se rózsaminta, se csillogó biszbasz a ruhán, se sok felirat, sem csipke, sem elálló nem lehet a ruha, se fekete, se vállpánt nélküli. A nyakbaakasztósat sem szeretem. Mikor esküvőre kerestem magamnak ruhát még azt is hozzátettem, hogy piros, fehér kizárva, hát egyet sem tudtak mutatni. Nehéz eset vagyok, sajnos. Ja és a mini és maxi is kizárva. De találtunk egyberuhát, sárga-barna-narancs kombinációban, kicsit kivágott volt és térd alá érőt éppen, csak egy megyeszékehelynyi boltot kellett bejárni érte. Hasonló fehér kabátot vettem hozzá, mint ami neked is van, csak nem farmer, hanem vásznas anyagból van.
      Sarok is kell a cipőre, igen :)
      Hát igen, az eladó szerint illik hozzád az a ruha, biztos jól is állna, csak hát ha nem stílusa valakinek, akkor minek megvenni.
      A piros virágmintás ruha és a nude cipő nagyon tetszik! Ilyen fehér táskám is van, de még csak esküvőre hordtam, világos ruhához.

      Törlés
    3. A legtöbb eladónak sajnos csak az számít, hogy vegyél valamit, kevesen vannak, akik rá tudnak érezni az igényeidre. Persze elismerem, nagyon nehéz dolguk van - a legjobb barátnőm is ruházati eladóként dolgozik egy nagyobb üzletben, de neki az a filozófiája, hogy csak akkor megy oda a vásárlóhoz, ha a segítségét kéri, vagy nagyon elveszettnek tűnik. Nehéz eldönteni, mire van szüksége a vevőnek, önállóságra vagy segítségre :)

      Törlés
  2. Nekem a fehér táska a kedvencem, valamint a zöld és csíkos ruha!
    Én ugyan nem határoztam el, hogy idén csak turkáldából öltözöm, de eddig nagyjából ezen az úton jártam, mivel a terhesség miatt még van rajtam nagyon sok plusz kiló és fölöslegesnek tartok egy csomó pénzt kidobni, mivel reményeim szerint ez csak átmeneti állapot :-) Úgyhogy a pápai turkáldában egy csomó tök jó cuccot vettem, vintage és dizájner darabokat is (pl. Max Mara, Lacoste), minőségi anyagúak, örök darabok. A másik kedvenc lelőhelyeim a bolhapiacok :-)

    VálaszTörlés
  3. Jaj de jó szerzemények! Nekem leginkább a fehér válltáska tettszik! Én is imádok turkálókba járni, már egy ideje szinte csak onnan öltözködöm, és pár száz forintért szép, márkás, egyedi és minőségi anyagból készült pulóvereket sikerült beszereznem:) Én is annak ürülök, ha minél olcsóbb! Eddig nekem is szerencsém volt, mert mindig találtam olyan darabokat, amiket nekem találtak ki!:) Ilyenkor én is úgy örülök! A felfedezés öröme, ez az érzés, nincs meg pl: egy H&M-ben...

    VálaszTörlés
  4. Nekem a fekete magas talpú és a fehér csipke poló tetszik, én is szoktam turizni, de csak ha Pesten járok, mert az itteni turi kaki...

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszett ez a bejegyzésed :) Régebben én is voltam a pince turiban, de mostanában nem volt időm rá. Azt esetleg meg tudnád mondani, hogy melyik napokon mikor nyit?

    VálaszTörlés

Flickr Images