Egy kis nosztalgia: horvátországi nyaralás, 2010

Egy szinte teljesen feledésbe merült nyaralásról szeretnék írni ma nektek. 2010-ben érintett először tengert a lábikóm: Horvátországban ny...

Egy szinte teljesen feledésbe merült nyaralásról szeretnék írni ma nektek. 2010-ben érintett először tengert a lábikóm: Horvátországban nyaraltam, igaz, csak néhány napot. Hogy miért írok most erről? Kezdjük ott, hogy találtam egy hihetetlenül jó blogot, amely egyik percről a másikra a kedvencem lett. A szerző neve Jessica Stein, a blogját pedig ide kattintva érhetitek el - főleg a divatról és utazási élményeiről ír (engem ez utóbbi érdekel nagyon-nagyon, órákat tudok tölteni a képei nézegetésével és a bejegyzései olvasásával). Instagramon is érdemes őt követni, mert folyton úton van, és minden nap gyönyörű fotókat tesz közzé. Az egyik blogbejegyzésében a Plitvicei-tavakról írt és osztott meg szebbnél szebb képeket - és gyönyörködésem közben döbbentem rá, hogy itt bizony én is jártam, 16 éves koromban. 


Sajnálatos módon a nyaralásból nagyon kevés dologra emlékszem, és még kevesebb fotót készítettem. Szerencsére (vagy inkább a füzetet lapozgatva és olvasva azt mondom, sajnos) akkoriban naplót írtam, amit vittem magammal a nyaralásra is, így én naiv azt hittem, a napló és az emlékeim segítségével valamennyire tudom majd rekonstruálni az utat, és egy kisebb élménybeszámolót tudok majd írni nektek, így öt évvel később. Azonban csalódottan tapasztaltam, hogy 16 éves önmagam a helyes pizzériás fiúkkal, a vicces matrózokkal, a bunkó idegenvezetővel és a napozásra fordított idő mennyiségéről történő értekezéssel sokkal többet foglalkozott, mint a gyönyörű tájjal, és azzal a hihetetlen szerencsével, hogy felfedezhet egy ilyen szép és változatos országot. Meg kell mondjam, ha most lenne alkalmam egy szobában ülni és társalogni az öt évvel ezelőtti énemmel, minimum egyszer arcul csapnám azt a kis csitrit, amiért nem értékelte jobban a táj szépségét és a természeti csodákat. Abban a korszakomban voltam, amikor több fotót készítettem magamról, mint a tengerről, a hangulatos épületekről és a virágokról. (Talán Viktor ennek jobban örülne, mint annak, hogy most folyton-folyvást meg kell állnia a nyaralás alatti sétáink közben, amíg én a hortenziákban és a leanderekben gyönyörködve készítek minimum 10-20 fotót?)


Berettyóújfaluból péntek hajnalban indultunk (legalább ezt sikerült pontosan dokumentálnom a naplómban), és néhány megállót eltekintve busszal folyamatosan utaztunk Zágrábig, ahol tettünk egy rövid városnéző sétát. Sajnos erről csak annyit jegyeztem fel/meg, hogy szép a város, de fotót összesen négyet készítettem, azokat is mindet egy templomban, szóval a város hangulatából semmit nem sikerült elkapnom - ahogyan az idegenvezetőnk szavaiból sem, pedig biztosan érdekes dolgokat mesélt. A Podgora városkájában található szállásunkra éjszaka, 11 óra körül érkeztünk meg. (Arra bezzeg emlékszem, hogy a Mamma Miát néztük előtte DVD-n a buszon). Szerencsére arra is emlékszem, hogy milyen gyönyörűen csillogott a tengervíz a holdfényben, és elalvás előtt még leszaladtam a vízhez, hogy belemártsam a lábam. Majdnem sírtam az örömtől, hogy végre tengerparton vagyok.


Az erkélyünkről ilyen kilátás nyílt a tengerre, és öt évre visszamenőleg kénytelen vagyok magamat megdicsérni, hogy zsenge korom és korlátoltságom ellenére legalább a csodaszép naplementéről készítettem egy fotót! Próbáltam rákeresni, hogy mi volt a szállásunk neve, de sajnos nem tudom már. A Hotel Mediteranban reggeliztünk és vacsoráztunk, arra emlékszem, és a mi szállásunk pedig közvetlenül mögötte volt, de azt hiszem, más volt a neve, Mimosa, vagy valami ilyesmi... A Hotel Mediterant viszont nemrég teljesen felújították, itt megnézhetitek, ha horvátországi nyaralást terveztek :)


A harmadik napon hajókiránduláson voltunk, és meglátogattunk néhány aranyos városkát (akkoriban persze ezt sem értékeltem, így fotók is alig készültek, sőt a városkák nevére sem emlékszem). A hajón elfogyasztottunk ebédként egy sült halat, aztán pedig folytattuk az utunkat a Brač-szigeten található Aranyszarv strandhoz.


Egy szabadprogram során Dubrovnikba is elutaztunk, de itt is csak azon tudtam problémázni a naplóm alapján, hogy 3 órás volt maga az utazás, és ezt a három órát akár napozással is tölthettem volna. Pedig Dubrovnik gyönyörű város, leírhatatlan hangulattal. Tipikus kis szűk utcák, tele hortenziával (ó, ha most utaznék el oda, ezek a csodás virágok nem menekülnének előlem, és a fényképezőgépem elől! :D) Csak úgy mellesleg megjegyezném, hogy az öt évvel ezelőtti frizurám, szemöldököm, és öltözködési stílusom is hagy némi kívánnivalót maga után. 


A legutolsó napon, hazaindulás előtt ellátogattunk a lélegzetelállító Plitvicei-tavakhoz. Kicsit szemerkélt az eső, és hűvös volt, úgyhogy nem nagyon volt komfortérzetem, miközben sétáltunk a kis fa hidacskákon (amelyeket néhány helyen teljesen ellepett a víz, így a cipőm rövidesen vízben úszott). Nagyon szeretnék egyszer visszatérni ide szép, napos időben - vagy megfelelő, vízálló öltözékben :D Egyszerűen csodaszép. Néha az volt az érzésem, mintha nem is Európában lennék, hanem egy trópusi esőerdőben az Amazonas mentén (persze emiatt akár az időjárás is okolható).





Ti jártatok már Horvátországban?

Nektek is változott az utazáshoz, a természethez való hozzáállásotok az évek során?
(Vagy csak én voltam ilyen lökött tiniként? :D)







Egy kis emlékeztető: már csak 9 napig tudtok jelentkezni a NYEREMÉNYJÁTÉKRA! Néhány saját kezűleg készített, egyedi ajándék is került a csomagba - egy nyaklánc, és egy hozzá illő, szalvétatechnikával díszített ékszerdobozka; de ezeken kívül még mást is nyerhettek! Jelentkezni június 25. éjfélig tudtok, a részleteket, és a pontos játékszabályokat pedig a képre kattintva olvashatjátok! :)






Olvastad már?

8 hozzászólás

  1. Azért ezek a képek sem csúnyák!!!! Értékelem az önkritikádat! A gyerekek már csak ilyenek!
    Hátha lesz egyszer újból lehetőséged megnézni ezeket a városokat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, ezt bóknak veszem :) Idén Görögországban nyaralunk, de jövőre tervezünk egy montenegrói nyaralást, amely során Dubrovnikot, és egy horvátországi nemzeti parkot is érintenénk odafelé - remélem, összejön :)

      Törlés
  2. Ááá, de szép képek. Szinte ugyanúgy nézel ki :) Nincs baj az öltözékkel, akkor az volt a divat, én sem öltözök úgy, mint 16 évesen :D Szerintem jól van ez így, hogy 16 évesen más érdekelt mint most, nincs ezzel semmi baj. A táj engem is jobban érdekel mostanában, már rá tudok csodálkozni.
    OFF:
    Megcsináltam a parfümös párnákat, egész nap illatozom. Remek ötlet volt, köszi, eddig mindig kiütött a parfüm, nem nagyon mertem magamra fújni és így kevésbé tömény az illat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű hát azért remélem, hogy tényleg csak szinte, és nem teljesen ugyanúgy nézek ki... :D ez a szemöldök-túlritkítás nagyon béna volt :D De igen, akkoriban azt hiszem, ez volt a divat, megnyugtat, hogy te is így látod :)

      De szuper, örülök, hogy megcsináltad a párnácskákat! :) Így legalább nem maradnak kihasználatlanok akkor a parfümjeid.

      Törlés
  3. Jaj de jó, hogy szó esett a Plitvicei tavakról, mert pont mostanában gondolkoztam rajta, hogy idén vagy a közeljövőben mindenképpen felakarom keresni ezt a helyet, annyi szépet hallottam róla!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, örülök, hogy hasznosnak találtad ezt a bejegyzést! :) Mindenképpen érdemes ide elutazni, ha van rá lehetőséged! Kihagyhatatlan élmény, ha Horvátországban jársz! :)

      Törlés
  4. Én is szívesen elutaznék Horvátországba, ha tehetném, de itthon is sok minden szeretnék megnézni! :) Annyi csoda van Magyarországon is, amit még nem láttam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyetértek, Magyarországnak is vannak gyönyörű pontjai! :) Rengeteg olyan hely van itthon is, amit sajnos még nem láttam, de remélem lesz még alkalmam bejárni őket :)

      Törlés

Flickr Images