DIY | Tengerész stílusú reggeliző tálca

Egyszerűen imádom a tengerész stílusú tárgyakat és enteriőröket. Elhatároztam, hogy a jövőbeli nappalimat is ilyen stílusban fogom berende...

Egyszerűen imádom a tengerész stílusú tárgyakat és enteriőröket. Elhatároztam, hogy a jövőbeli nappalimat is ilyen stílusban fogom berendezni, hogy mindig egy fehér homokos tengerparton álló kis hétvégi nyaralóban érezzem magam. Addig is, amíg álmaim házát megtalálom, szorgalmasan gyűjtögetem a tengerparti nyaraló stílusában berendezett nappalim elengedhetetlen kellékeit. Ilyen ez a reggelizőtálca is, amit nem muszáj reggelizéshez használni: akár egy kis asztalkán is elhelyezhetjük, és a nyaralásról hozott emlékeinket, tengeri csillagokat, kagylókat és korallokat is tárolhatunk rajta :)


szükséges kellékek:

+ fa tálca (lehet hagyományos reggeliző tálca is, lábakkal - de egy "sima" is megfelel, például egy ilyen a Kikából)
+ fehér, hobby célokra használható akrilfesték spray (kb. 1000 Ft, és 1-2 négyzetméterre elég)
+ sötétkék akrilfesték 
+ horgony sablon (innen tölthettek le egyet)
+ vékonyabb spárga, olló
+ konyhai szivacs


A tálcát fehér akrilfesték spray-vel több rétegben befújjuk. Mivel a festék belélegzése veszélyes lehet, ezt célszerű az udvaron (lehetőleg szélcsendben) csinálni, vagy nagyon jól szellőző helyiségben. Mielőtt elkezdjük a festést, helyezzünk a tálca alá újságpapírt, hogy felfogja a lecsorgó festéket. Célszerű két rétegben befújni a tálcát - én legalábbis ezt csináltam, mert az első réteg nem fedett megfelelően - a két réteg között pedig várjunk körülbelül egy órát. Szeretek akrilfesték spray-vel dolgozni, mert nagyon hamar szárad, szépen fed, és sokkal hamarabb készen vagyunk, mint ha ecsettel állunk neki, folyékony festékkel. Arról nem is beszélve, hogy így nem maradnak csúnya ecsetvonás-nyomok a tálca felületén. 

A nekünk tetsző horgonyt mintázó sablont kinyomtatjuk, kivágjuk, majd a már megszáradt tálca közepére helyezzük. Én szivaccsal festettem meg a horgonyt, mert sokkal egyenletesebb összképet kapunk, mint ha ecsettel kezdünk hozzá: a konyhai szivacsból egy kis darabot levágtam, erre nyomtam egy pötty kék festéket, és nyomogatva (nagyon óvatosan, hogy a sablon el ne mozduljon) megfestettem a horgonyt. Ha a tálcátok oldalán vannak lyukak, vagy egy hosszúkás nyílás, tovább díszíthetitek egy kevés spárgával, fokozva a hangulatot :)




Nektek hogy tetszik?
Szeretitek a hasonló stílusú holmikat? :)







Egy kis emlékeztető: néhány nappal ezelőtt NYEREMÉNYJÁTÉKOT indítottam, a High Heels & Cakes blog 3. szülinapja alkalmából! Néhány saját kezűleg készített, egyedi ajándék is került a csomagba - egy nyaklánc, és egy hozzá illő, szalvétatechnikával díszített ékszerdobozka; de ezeken kívül még mást is nyerhettek! Jelentkezni június 25. éjfélig tudtok, a részleteket, és a pontos játékszabályokat pedig a képre kattintva olvashatjátok! :)



Olvastad már?

2 hozzászólás

  1. Nagyon jól néz ki! Szeretem a vasmacska-mintát, épp most vettem egy olyan sálat a kisfiamnak :-) Ha lenne egy nyaralóm, az biztos tengerész-stílusban lenne berendezve, de a lakásomban minden nap nézegetni nekem túl nyárias lenne. Öltözködésben viszont bármikor jöhet :-)

    VálaszTörlés
  2. NAóagyon tetszenek, bármelyiket elfogadnám! :D A nyakláncon gondolkodom,lehet, hogy megcsinálom :)

    VálaszTörlés

Flickr Images