5 apró tipp

Mindig igyekszem az apró tippek közé olyan ötleteket is csempészni, melyek éppen aktuálisak és hasznosak az adott időszakban. Pár perc ala...

Mindig igyekszem az apró tippek közé olyan ötleteket is csempészni, melyek éppen aktuálisak és hasznosak az adott időszakban. Pár perc alatt elkészíthető vendégváró édességek, egy hozzávalós minijégkrém és a nyári időszak egyik legnagyobb kellemetlenségére adott megoldás vár titeket, ha tovább olvastok :)


Kezdődik a meggyszezon! A savanykás gyümölcsöt sokféleképpen fogyaszthatjuk: magában, süteménybe sütve, vagy gyümölcssaláta egyik összetevőjeként, de én most egy olyan ötletet javaslok nektek, amiben a fehér csokoládé édessége olvad össze a meggy jellegzetes ízével, különleges harmóniát alkotva. Mivel pár perc alatt elkészíthető ez a "desszert", váratlan vendégeket is meg lehet vele kínálni - a hatás garantáltan nem marad el! Mindössze egy tábla fehércsokira van szükség, illetve ízlés szerint kevéske cukorgyöngyre, ha nagyon szép meggybonbonokat akarunk készíteni. A csokit vízgőz fölött, vagy mikrohullámú sütőben, folyamatosan kevergetve felolvasztjuk, és belemártjuk a megmosott meggyeket (lehetőleg olyan szemeket használjunk, amelyeknek megvan a szára is). Ezután megszórjuk őket cukorgyönggyel, sütőpapírral vagy alufóliával kibélelt tányérra helyezzük a meggybonbonokat, és kb. 10-15 percre hűtőszekrénybe tesszük őket. 


Gyerekkoromban nagyon népszerűek voltak az (azt hiszem a) Danoninóhoz csomagolt ajándék jégkrémpálcikák, és a joghurtból készült mini jégkrémek. A joghurtot máshogyan nem is bírtam elfogyasztani, csak fagyasztva: a pálcikát egyszerűen bele kellett nyomni a joghurtba, és betenni a fagyasztóba. Ugyanezt bármilyen joghurttal megcsinálhatjuk. A jégkrémhez eredetileg fa spatulát akartam használni, mert az hasonlít legjobban a jégkrémpálcikára, de végül nem találtam meg, hová rejtettem el (pedig egy egész dobozzal van itthon, csak jól megbújik valahol), így egy műanyag kanalat használtam, ami a célnak tökéletesen megfelel, csak esetleg a végeredmény lesz kevésbé jégkrémszerű. 


Nyáron egymást érik az esküvők - folyton biztatom a már eljegyzett barátnőimet, hogy iparkodjanak a szervezéssel, mert bizony én is szívesen elmennék már egy jó kis lagziba :D Sajnos az idei nyaram úgy tűnik, lakodalommentes lesz, viszont egy szuper alkalmi frizuraötletet szeretnék mutatni azoknak, akik esküvőre hivatalosak. Nincs szükség másra, mint egy csomag kicsi hullámcsatra (GoodsMarket, 99 Ft/csomag), és pár szem gyöngyre. A gyöngyöket akár hobbiboltban is megvásárolhatjátok, de egy otthon talált, nem használt gyöngysorról is lefejthetitek őket - én is így tettem. Egy kevés átlátszó damillal rögzítjük a gyöngyöket a csatokra, majd a kész kontyunkba tűzgéljük őket, szépen elosztva. A legegyszerűbb kis kontyot is feldobhatjuk ezzel az ötlettel! :)


A nyár legidegesítőbb negatívuma kétségtelenül a szúnyogcsípés. Engem valamiért különösen szeretnek, és gyakran csípnek meg olyan helyen, ahol szinte lehetetlen, vagy legalábbis nagyon kellemetlen vakarni (mondjuk a talpamon!!!). Én is csak nemrég ismertem meg ezt a trükköt, ezért is mutatom meg nektek, hátha van köztetek olyan, aki még nem hallott róla: egy fém kanalat forró vízbe kell helyezni pár percre - vigyázni kell, hogy jó meleg legyen, de azért ne égesse meg a bőrünket! Ezt a forró kanalat kell aztán a csípésre nyomni, mert a meleg hatására hamarabb feloldódik az anyag, ami a viszketést okozza, így nem kell napokig vakaróznunk.


Olyan elegáns névjegykártya-tartóm nincsen, mint Hannibal Lecternek, de egy régi, feláldozható, puha fedelű könyvből ti is készíthettek hasonlót. A lapokat egyszerűen félbe kell hajtani, és behajtani a könyv közepe felé (de biztosan ti is csináltatok már ilyet gyerekkorotokban, mondjuk unalmas leckeírás közben a matekkönyvből, mint én :D) Ha készen vagyunk az összes lappal, akkor a külső borítót is méretre vágjuk. Nagyon mutatós dísze lesz az íróasztalunknak! Én most névjegykártyák helyett apró emlékeztető cetliket, recepteket és fotókat tárolok benne.



Nektek hogy tetszenek a júniusi apró tippek? :)





Egy kis emlékeztető: már csak négy napig tudtok jelentkezni a NYEREMÉNYJÁTÉKRA! 

A részleteket és a pontos játékszabályokat a képre kattintva olvashatjátok! :)



Olvastad már?

8 hozzászólás

  1. A kanalas trükköt nem ismertem, idén még nem csípett meg szúnyog :)
    A joghurtot régebben én is fagyasztottam, van tupperes készletünk hozzá, ezeréves, csak bele kell önteni a formába és kész a jégkrémformájú édesség, mehet a fagyasztóba.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is csak nemrég találtam rá, de nagyon hasznos! :) Sajnos már elszenvedtem pár csípést idén, persze mindet a lábfejemen és a talpamon, csak hogy nehezebb legyen vakargatni :D
      Régóta szeretnék már venni jégkrémformákat, hogy házilag is tudjak készíteni a rengeteg finom gyümölcsből, ami itthon terem :) Persze fagyit így is tudok, meg műanyag pohárkákban jégkrémet is, de azért ez mégsem az "igazi" :D

      Törlés
  2. A jégkrémes tippet mi is alkalmazzuk, bár én már 10 éves is elmúltam, mikor a Danoninohoz pálcák jártak, ha jól emlékszem :D
    A gyöngyös hajdísz is csodaklassz, és annyira gyönyörűek ezek a meggyek. Sajnálnám megenni :)
    A kanalas tippért pedig ezer hála, ki fogom próbálni. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, én már nem is tudom pontosan, mikor is volt ez, szerintem én is alsó tagozatos általános iskolás lehettem... :D De azt tudom, hogy nagyon imádtam!
      Örülök, hogy másoknak is segíthettem a szúnyogok elleni ádáz küzdelemben! :P

      Törlés
  3. Úúúúúú, az a meggyes desszert de istenien néz ki! *.* A joghurtot én is szoktam így enni, bár mivel mostanában inkább a natúrt kedvelem, azt ízesítem mindenféle gyümölccsel (pl. meggy, ribizli), szóval ezt is ki fogom ilyen módon próbálni :)
    És megint nagyon-nagyon szuper ötletek, csodaszép képekkel! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezzel most remek ötletet adtál, valahogy eszembe sem jutott, hogy gyümölcsöt is keverjek a joghurtba, mielőtt lefagyasztom! Pedig mi is tele vagyunk most meggyel itthon :D
      Nagyon örülök, hogy hasznosnak találtad a tippeket *-*

      Törlés
  4. Szia! Én most találtam rá a blogodra, de nagyon tetszik, ezek az ötletek is nagyon jók voltak. :) Megkérdezhetem egyébként, hogy milyen fényképezőgépet használsz?:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Melinda, nagyon örülök, hogy rám találtál, annak pedig még inkább, hogy a blogom elnyerte a tetszésedet! *-* Egy Fujifilm FinePix S2980-as fényképezőgépet használok már lassan két és fél éve :) Egyszerű kis gép, könnyen kezelhető, nem csúcskategóriás, viszont ezzel is csodaszép képeket lehet készíteni :)

      Törlés

Flickr Images