Csokoládétorta színátmenetes tejszínhabrózsákkal

Nem sok időm van mostanában tortázni a vizsgák miatt, de a szakestre készítettem egy egyszerűen kidíszített csokoládétortát. Ez már a harm...

Nem sok időm van mostanában tortázni a vizsgák miatt, de a szakestre készítettem egy egyszerűen kidíszített csokoládétortát. Ez már a harmadik torta, amit felajánlottam tombola vagy vetélkedő fődíjaként (a legelső, nagy sikert arató GrumpyCat-mintás tortát itt megnézhetitek). Sajnos most nem volt időm különleges díszítésre, így az egyik legegyszerűbb technika mellett döntöttem: ombre tejszínhabrózsákkal soha nem lehet melléfogni! Elég nőiesre sikerült a torta, ezért is választottam a kék színt, hogy legalább ennyivel kedvezzek az erősebbik nemnek :D Mostanában néhányan kérdezték tőlem a csokitortám receptjét - ami ugyan fent van itt a blogon, viszont lassan két éves lesz a bejegyzés, így igencsak mélyre kell ásni érte az archívumban. Úgyhogy íme, itt a (számomra) tökéletes csokitorta receptje!


Hozzávalók

A piskótához: 6 egész tojás, 4 evőkanál liszt, 2 evőkanál holland kakaópor, 4 evőkanál cukor, 1 csomag vaníliás cukor (esetleg egy kevés citromhéj, így különlegesen finom lesz). A krémhez: 1 csomag étcsokoládés pudingpor, 3 evőkanál cukor, 4 dl tej, 3 evőkanál holland kakaópor, 15 dkg margarin. A díszítéshez: 5 dl Hulala habtejszín, kék ételszínezék, 3-4 evőkanál porcukor, cukorgyöngy (elhagyható)

Már annyi piskótát sütöttem életem során, hogy ha felvernének a legszebb álmomból, behunyt szemmel is meg tudnám csinálni (bárcsak főzni is így tudnék, hajaj...). De a piskóta sem sikerülhet mindig mindenkinek egyformán - nekem viszont van néhány trükköm, ami garantálja, hogy a piskóta tökéletes lesz: nem fog megégni, nem fog összeesni, nem lesz fojtós, nem lesz száraz, hanem puha lesz és mennyei. Először is szétválasztom a tojássárgájákat és a fehérjéket. (Ezt egy külön pohárka fölött szoktam elvégezni, hogy ha egy kis sárgája becsúszna, még lehessen menteni a menthetőt). A sárgájákat habosra keverem a cukorral (ezt villával szoktam elvégezni), majd hozzáadom a lisztet és a kakaóport, és jól összekeverem. Egy másik tálban kemény habbá verem a fehérjét, majd két nagy kanálnyit hozzáadok a kakaós tésztához belőle, és ezt villával irgalmatlanul összekeverem. Ennek a két kanálnyi fehérjehabnak a feláldozásával elérjük, hogy a tészta fellazul annyira, hogy amikor a maradék habot hozzáadjuk, sokkal rövidebb ideig kell keverni, így végeredményben sokkal kevesebb hab fog összetörni. Véleményem szerint ez a tökéletes piskóta titka (nekem legalábbis azóta sikerül nagyon jól a piskótám, mióta ezzel a módszerrel csinálom, nem pedig bummbeleazösszesfehérjét-taktikával).

Sokáig szenvedtem amiatt, hogy a kész piskótát nem tudtam szépen kettévágni, és berogyott a közepe. Erre azt a módszert eszeltem ki, hogy a piskótát két (vagy három) adagra osztva, külön lapokban sütöm ki. Így a piskótalapok teljesen egyformák lesznek, egyenes lesz a tetejük, és nem kell szembenézni azzal a problémával, hogy az alja már odaég, a teteje pedig még mindig nyers. Picit macerásabb, és talán egy kicsit időigényesebb laponként kisütni, mint egészben, viszont nekem megéri a fáradozást. Fontos, hogy amíg sül a piskóta, legalább 10 percig ne nyissuk rá a sütő ajtaját, mert zavarában összezuhanhat. Egy hústűvel ellenőrizhetjük, amikor azt gondoljuk, hogy már megsült. A kész piskótát fejjel lefelé egy papírszalvétára szoktam kiborítani, és így hűtöm. A felszíne tökéletesen egyenes marad, nem fog beesni.


A csokikrémhez először megfőzöm a csokoládépudingot - 4 dl tejjel és 3 evőkanál cukorral. Ezután hűlni hagyom (gyorsabban hűl, ha a pudingos tálat egy nagyobb, hideg vízzel teli tálba állítjuk). Közben egy másik tálban a szobahőmérsékletű margarint kézi mixerrel habosra keverem, majd a kihűlt csokipudinghoz adom, és jól összekeverem. Ezután 3 evőkanál kakaóport keverek a krémhez. Milyen balesetek történhetnek ezzel a csokikrémmel, és hogyan előzhetjük meg? Először is mindenképpen meg kell várni, míg a puding kihűl, különben megolvad a margarin, amikor összevegyítjük őket, és folyós lesz a krém. Ha véletlenül csomós lesz a puding - ami bárkivel előfordulhat néha - akkor sem kell megijedni, levesszűrőn át kell passzírozni a krémet, és szuper selymes állaga lesz! :) Az alsó tortalapot megkenjük a krémmel, ráhelyezzük a felső lapot, és az oldalát is bevonjuk csokikrémmel.


A díszítéshez a tejszínt három műanyag tálkába öntjük (nagyjából 2-2-1 dl arányban). Az egyik 2 dl-es adaghoz egy teáskanál folyékony, víz alapú ételszínezéket adunk, valamint 1 evőkanál porcukrot, és felverjük. Nem kell túl keményre, de túl híg se legyen, valahol a kettő között. A tejszínhabbal először vékonyan bevonjuk a tortát, hogy a rózsák közti réseken lehetőleg ne látszódjon át a barna piskóta. A sötétebb kék krémet nyomócsőbe töltjük, és a torta oldalára "rózsákat" nyomunk. Ezután a másik 2 dl tejszínbe feleannyi ételszínezéket teszünk, mint az első adagba, és szintén 1 evőkanál porcukorral felverjük, majd folytatjuk a rózsák nyomogatását. Végül az 1 dl tejszínt fehéren hagyjuk, és azzal fejezzük be a tortát. Megszórhatjuk apró cukorgyöngyökkel is. 




Nektek is van jól bevált csokitorta receptetek? :)

        


Olvastad már?

10 hozzászólás

  1. Wow, nagyon mutatós lett *-*

    VálaszTörlés
  2. Iszonyú jól néz ki, és biztosan nagyon finom is *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Barbi! :) Sajnos én nem voltam a szakesten, úgyhogy nem tudom, ízlett-e a többieknek (de nagyon remélem, hogy igen! :D)

      Törlés
  3. Ha sok időm lesz, nekiállok sütni, köszi a trükköket és a receptet! Főzni nekem muszáj, mert különben nem eszünk.
    Szép lett a blog, meg is lepődtem, mikor idekattintottam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, de örülök, hogy adhattam pár tippet! :) Azt, hogy bárcsak főzni is így tudnék, én sem arra értettem, hogy életképtelen vagyok a konyhában, hanem arra, hogy szeretnék olyan magabiztosan főzni "komolyabb", bonyolultabb ételeket, mint ahogyan a tortákat készítem. Rántott hús és borsófőzelék, meg az ezekhez hasonló hiperegyszerű ételek mennek, és nyilván ha családom lesz, nem csak ezekkel fogom őket táplálni, de úgy gondolom, addig még jó pár évem van felkészülni :)

      Nagyon örülök, hogy tetszik a blog új felülete! :)

      Törlés
  4. Pont két hete készítettem színes tejszínhabbal díszített tortát, akkor milyen jól jött volna ez az ötlet! nekem eszembe sem jutot. No majd legközelebb! Köszi szépen a tippet! Nagyon mutatós lett ez a kék rózsás végeredmény. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, pedig nagyon hamar készen van ez a díszítés, és a vendégek biztosan elámulnak a végeredményen :) Nagyon örülök, hogy ötletet merítettél ebből a bejegyzésből, további kellemes sütögetést neked! :)

      Törlés
  5. Hű de gyönyörű ez a torta!Imádom a színátmenetes dolgokat, ráadásul ebben a babakék színben!:) Fantasztikus!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon örülök, hogy ennyire tetszik neked a torta! :) Én magam is odavagyok a színátmenetes dolgokért.

      Törlés

Flickr Images