Turi-muri 2015/1.

Már említettem, hogy az idei Glamour-napokon igencsak visszafogtam magam, pedig általában ilyenkor kihasználom a kuponokat, és mindig bőví...

Már említettem, hogy az idei Glamour-napokon igencsak visszafogtam magam, pedig általában ilyenkor kihasználom a kuponokat, és mindig bővítem a ruhatáramat egy-két új darabbal. Ennek az önmegtartóztatásnak egy egyszerű - de számomra izgalmas - fogadalom az oka: eldöntöttem, hogy ebben az évben csak turikban fogok ruhát vásárolni (természetesen a fehérnemű kivételével), és "kalandjaimat" ti is nyomon követhetitek majd. Célom bebizonyítani, hogy kevés pénzből is kialakítható egy igényes, stílusos ruhatár, és a használt ruhák nem feltétlenül elnyűttek vagy ódivatúak. Most megmutatom nektek, mikre sikerült lecsapnom 2015 első negyedévében, és néhány debreceni és berettyóújfalui üzletről is írok majd :)



Ha már olvastok egy ideje, akkor ismertek annyira, hogy tudjátok rólam, én egyáltalán nem vetem meg az igényes használtruha-üzleteket - sőt, talán jobban kedvelem őket, mint a "hagyományos" boltokat, ahol ugyan mindig találok kedvemre való ruhákat, viszont általában rábukkanok legalább három másik csajszira is, akiken ugyanezeket látom. Szeretem a különleges darabokat, és szeretem a kincsvadászat izgalmát, ami a turizással jár. Imádok olyan dolgokat megvenni pár száz forintért, amelyekről tudom, hogy az eredeti áruk ennél jóval magasabb volt. Amikor sokaknak a luxuscikkek birtoklása jelenti a státuszt, én annál büszkébb vagyok egy-egy ruhadarabomra, minél olcsóbban sikerült beszereznem őket. 

A debreceni Mester utca 19. szám alatti Charity Shopról már ódákat zengtem a márciusi filléres kincsek bemutatása során. Röviden és tömören: ebben az üzletben rendkívül olcsón tehetsz szert jó minőségű használt ruhákra, könyvekre, játékokra, porcelánra és egyéb lakberendezési cikkekre. Pénzköltésed pedig semmiképpen nem lehet értelmetlen, hiszen vásárlásod teljes összegével a rászorulókat támogatod - sőt, te is ajánlhatsz fel megunt holmijaid közül néhányat, hátha új gazdára lelnek a boltban! Már korábban láthattátok, hogy 1000 Ft-ért vásároltam a Charity Shopban egy-egy aranyos porcelán kávéskészletet (függő vagyok), de néhány szuper ruhadarabot is találtam ebben az üzletben. Sajnos a legnagyobb kedvencemet, a fekete nadrágkosztümöt, mely mindössze 1500 Ft-ba került, (!) nem sikerült lefotóznom, ugyanis Debrecenben felejtettem, és jelenleg éppen itthon vagyok. Nagy kedvencem lett a fenti képen látható, teljesen hibátlan, csipkeszegélyes fehér Envy felső is. Kitaláljátok, mennyibe került? Elárulom: mindössze 500 Ft-ot fizettem érte. 


Halvány almazöld kardigán | Charity Shop Debrecen, 500 Ft


Szürke Esprit pulcsi | Charity Shop Debrecen, 500 Ft


Bár Debrecenben nagy választék van turikból (sajnos még a töredékét sem fedeztem fel, de rajta vannak a listámon), Berettyóújfaluról, kisváros lévén nem mondható el ugyanez. A kedvenc itthoni turim Sister Shop névre hallgat: egyik üzletükben nagyon jó minőségű darabokat találunk, igényesen, vállfán - a másikban pedig főleg játékok, függönyök, párnahuzatok, és egyéb lakástextilek vannak, valamint olcsóbb ruhák, amiket szó szerint ki kell turkálni a ládákból. Mindkét üzletet szeretem, de a másodikban főleg csak lakástextileket szoktunk vásárolni: innen van például egy szép lila ágytakaróm (1000 Ft), két díszpárnám (darabja kb. 600-1000 Ft) és a baldachinom is. A vállfás üzletben három szépséget is vásároltam még januárban, és mindhárom nagy kedvencem lett. 


Kék cipzáros pulóver (kicsit átlátszó, így hasonló színű toppal szoktam viselni) | Sister Shop Berettyóújfalu, 1850 Ft


Blézer - egyenesen imádom | Sister Shop Berettyóújfalu, 1600 Ft


Keki "veddfelke" | Sister Shop Berettyóújfalu, 1400 Ft


Türkiz blézer | Lovevintage szobabutik Berettyóújfalu, 500 Ft


A Hádát még mindig nagyon imádom, de sajnos már egy ideje azt érzem, hogy rettenetesen megdrágult. Amikor elkezdtem az egyetemet (2012-ben), jóval alacsonyabb árakon vásároltam. Ezért, bár nagyon szeretem az üzletet, és nem bírok neki ellenállni, mindig kivárom az 50 %-os akciókat - így tettem februárban is. 

Királykék ing | Háda Debrecen, 750 Ft


Kék rózsás kardigán | Háda Debrecen, 750 Ft


Különleges szabású narancspiros blézer | Háda Debrecen, 1350 Ft


Könnyű, mintás nyári felső | Háda Debrecen, 500 Ft





Ti is szeretitek a kincsvadászat izgalmát, vagy inkább idegenkedtek a használt ruháktól?










Olvastad már?

3 hozzászólás

  1. Nagyon tetszett a bejegyzes, maga az otlet is tok Jo! :) kivancsian varom az ev tobbi hozomanyat :)

    VálaszTörlés
  2. Én is imádom a turkálókat, gyakran keresek fel használtruhaboltokat és már csak ott vásárolok, mert nagyon jó áron lehet nagyon jó, egyedi ruhákhoz jutni! :) Én is annál büszkébb vagyok, mkinél olcsóbb beszerezni egy-egy darabot! Egyáltalán nem látszi rajtuk, hogy használtak és egy egész ruhatárat lehet belőlük kialakítani! Most pénteken is jókora csomaggal tértem haza!

    VálaszTörlés
  3. Nem szeretem a turikat, nincs türelmem. Még a boltból is kifordulok, ha nem jön oda az eladó. Ha odajön, elmondom, mit akarok, leakaszt 10 ruhát, ebből felpróbálom, ami tetszik, azokat meg is szoktam venni, többet is egyszerre. 10 perc és már kint is vagyok. De volt olyan is, hogy az egész boltban egy db nem volt, amit felpróbáltam volna.
    Ezek a ruhák így fellógatva nem az én ízlésem, remélem, megmutatod őket felvéve, gondolom, amikor megvetted őket, már gondolatban párosítottad az otthoni ruhatárral :) Ez a kerti fotózás nagyon tetszik :)

    VálaszTörlés

Flickr Images