Muffindekorálás egyszerűen | Tavaszi muffinok

Február óta időhiány miatt nem volt alkalmam tortát sütni - tortára sajnos most sem, de néhány tavaszias hangulatú muffinra végre volt idő...

Február óta időhiány miatt nem volt alkalmam tortát sütni - tortára sajnos most sem, de néhány tavaszias hangulatú muffinra végre volt időm a hétvégén! El sem tudom mondani, mennyire jól esett egy kicsit süteményekkel foglalkozni. A mai bejegyzésben három szuper egyszerű, de nagyon aranyos muffindíszítő ötletet mutatok nektek, melyeket akár húsvétra is elkészíthettek.



Nyuszipopó muffin

Ehhez az aranyos muffinhoz nincs szükség másra, mint egy kis doboz Hulalára, piros ételszínezékre, egy csomag Raffaellóra, kevés maradék fondantra, és egy pici türelemre. Először a nyuszitalpakat és farkincákat készítettem el - kicsit macerásnak tűnhet, de rendkívül egyszerű. A talpakhoz lekerekített sarkú háromszögeket formálunk fehér fondantból, majd egy keveset rózsaszínre színezünk, és egy nagyobb, valamint három kisebb bogyócskát nyomunk minden talpra belőle. A nyuszi farkincájához egy kis darab fehér fondantmasszát gömbölyítünk össze. 

Elkészítjük a család kedvenc muffinját, majd jöhet a dekorálás: a keményre felvert tejszínt pár csepp piros ételszínezékkel halvány rózsaszínűre festjük, majd habzsákba töltjük, és kidíszítjük vele a muffinok tetejét. Ezután minden süteményre ültetünk egy Raffaellót, majd ráhelyezzük a talpakat és a nyuszi farkát. 


Konyhakerti muffinok

Talán ez a legegyszerűbben elkészíthető a most bemutatott 3 ötlet közül, de nekem ez lett a személyes kedvencem. Nincs szükség másra, mint egy adagra a kedvenc csokis muffinunkból, és egy kevés zöld színű marcipán- vagy fondantmasszára. Utóbbiból hajtásokat és leveleket formázunk, és késsel erezetet nyomunk rájuk (ha nem vagyunk biztosak magunkban, levél alakú kiszúróformákat is vásárolhatunk egy cukrászkellékes üzletben). Amikor kicsit már megkeményedtek a marcipánfigurák, az ujjunkkal nyomunk egy apró lyukat a muffinok közepébe, és beleillesztjük a díszeket. A maximális hatás érdekében pici virágcserepekben tálaltam a süteményeket (darabját 80 Ft-ért vásároltam a sarki papírboltban).  


Hortenzia muffinok

Sajnos nem hasonlítanak annyira a hortenziára, mint szerettem volna (túl buborékos lett a tejszínhab, és nem tudtam szépen, simán kinyomni őket), azért mégis elég mutatósak lettek ezek a sütemények, és pár perc alatt fel lehet őket díszíteni. A felvert Hulalát lilára színeztem - piros és kék ételszínezéket használtam, nagyjából fele-fele arányban -, és szirmokat nyomtam a muffinok tetejére. Végül apró, ezüst színű szórócukorral díszítettem őket (cukrászkellékes üzletekben kapható).




Nektek hogy tetszenek ezek az ötletek?
Melyik a kedvencetek? :)







Olvastad már?

6 hozzászólás

  1. Megint nagyon szép és ötletes muffinokat csináltál *-* a nyuszipopós nagyon édes, a hortenziás csodaszép, de nekem is a virágcserepes lett a kedvencem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Dii! :)) A nyuszipopókat a fotók elkészülése után kb. húsz másodperccel már el is pusztítottam, annyira betegesen imádom a Raffaellót... :$

      Törlés
  2. Az első a kedvencem, nagyon cuki! De a másik kettő is nagyon ötletes és mutatós :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Barbi, örülök, hogy tetszenek! :)

      Törlés
  3. Nagyon tetszenek, a nyuszis hihetetlenül cuki :D de nekem is a cserepes a kedvenc :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Úgy tűnik, a kevesebb néha több, mert mindenkinek a kis cserepes lett a kedvence! :D

      Törlés

Flickr Images