DIY | Minivázák tojáshéjból

Ha rántottát reggeliztek, vagy muffint süttök, érdemes óvatosan feltörni a tojást, és megtartani a héját - ugyanis mindössze pár perc alat...

Ha rántottát reggeliztek, vagy muffint süttök, érdemes óvatosan feltörni a tojást, és megtartani a héját - ugyanis mindössze pár perc alatt ilyen aranyos tavaszi dekorációt készíthettek belőlük. Nézzétek meg, hogyan! :)


A tojáshéjak óvatos feltörésén azt értem, hogy ne pontosan félbetörjük őket, hanem körülbelül kétharmad-egyharmad arányban. Ezt persze kicsit nehezebb kivitelezni, de sokkal szebb lesz a pici vázánk, ha magasabb (és nem utolsó sorban a virágokat is jobban megtartja). A tojáshéjakat meleg, szappanos vízbe áztattam, óvatosan átmostam őket, a belsejükből pedig kivettem a fehér hártyát (ez undorító volt! :D), majd megvártam, míg megszáradnak.


Mindössze két másik dolgot szükséges beszerezni ehhez a dekorációhoz a tojáshéjak mellett: tetszőleges színű akrilfestéket és egy ecsetet. Nekem a pasztell színek tetszenek nagyon, de természetesen élénk, erőteljes színeket is használhattok. Két rétegben festettem be a héjakat, s amíg száradt a festék, egy tojástartó doboz belsejébe helyeztem őket, fejjel lefelé fordítva, ahogyan a fenti képen is látjátok. Elég hamar megszáradt a festék, nem mértem az időt, mert közben tettem-vettem, de 1-2 óra múlva teljesen használhatóak voltak a héjak.


Ezután már szolgálatba is állíthatjuk a kis vázákat: helyezhetjük őket kavicsokra, melyek remekül megtartják a tojást; vagy pedig tojástartóba is - a képeken mindkét változatra láthattok példát. A héjvázákba óvatosan egy pici vizet töltünk, majd mehetnek bele az apró virágok. Én a kertből szedtem néhány szál krókuszt. Az első képen még teljesen kókadtak voltak szegények, de az utolsó fotó készítésekor már annyira kivirultak, hogy alig fértek el a tojáshéjban! :)






Nektek hogy tetszik ez az apró tavaszi dekoráció? :)








Olvastad már?

12 hozzászólás

  1. Nagyon szép, mindig jó ötleteid vannak a lakás otthonossá tételéhez!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy így gondolod :) Remélem, a jövőben sem okozok csalódást, már rengeteg ötletem van nyárra is... :)

      Törlés
  2. Mennyire ötletes! Soha eszembe nem jutott volna. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Betti! :) Nekem is fogműtét utáni lábadozás közben jutott eszembe, mikre nem képes az unalom... :D

      Törlés
  3. Ismét gyönyörűek a képek, az ötlet pedig szuper! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hihetetlenül boldoggá tesz, ha tetszenek a képek, mert mindig úgy érzem, hogy nem elég jó minőségűek! :)

      Törlés
  4. Nagyon szépek, nagyon jó az ötlet és olyan hangulatosak a képek :)

    VálaszTörlés
  5. De kis édes, a pasztell festék miatt pedig igazán tavaszias lett A fekete kavicsokon extra jól mutatnak. Egyébként ezeket a kacsikoat honnan szerezted? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Dii :) Általában a boltokban kapható húsvéti dekorációk tiritarkák, de nekem sokkal jobban tetszenek a pasztell színek :) A kavicsokat én "készítettem" - egyszerű, pici köveket festettem be matt, fekete akrilfestékkel (aminek egyébként a megszállottja lettem, és azóta átfestettem egy képkeretet is)

      Törlés
  6. Olyan kis cukiságok vannak mindig a blogodon, nagyon aranyosak! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, köszönöm, örülök, hogy tetszenek! :) A következő hetekben-hónapokban is rengeteg cukisággal fogok jelentkezni *-*

      Törlés

Flickr Images