5 apró tipp

El sem hiszem, milyen sok idő telt el a legutóbbi öt apró tipp óta... nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nekem már nagyon hiányoztak! So...

El sem hiszem, milyen sok idő telt el a legutóbbi öt apró tipp óta... nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nekem már nagyon hiányoztak! Sokáig keresgéltem a megfelelő ötletek után, és már attól tartottam, márciusban semmilyen hasznos trükköt nem tudok mutatni majd nektek, de a tavasz végül megihletett :) 



Pici italos üvegekből nagyon aranyos vázák lehetnek: csak önmagukban, vagy párosával egy szép szalaggal átkötve is jól mutatnak, de akár be is festhetjük őket. Nem mintha hemzsegnének nálunk a kicsi italos üvegek, de ez a dekoráció annyira aranyos, hogy megéri szétnézni otthon - esetleg gyakran bulizó ismerőseink nyakára járni, hogy ne dobják ki őket egy-egy hétvége után. Valahogy ezeknek az üvegeknek a képe bicikliző öreg bácsikkal forrt össze bennem (is), de például általános iskolákban karácsonyi díszeket készítettünk ezekből, és ilyen üvegeket kellett "gyűjteni" otthon (vajon mit gondolhattak a tanító nénik?). Így hát nem volt mit tenni, anyukám összeszedett pár frissen eldobott kicsi üveget a közeli kisbolt kukája mellől, és egy alapos (!!!) fertőtlenítés után felhasználhattuk őket egyéb célokra. 

+ Plusz tipp: bár nem ilyen karcsúak, de a kiürült bébiitalos üvegekből is szuper minivázák készülhetnek! :)


Gubancolódik és folyton letekeredik a szalag és a madzag használat közben (vagy elgurul a fonalgombolyag kötés közben)? Tegyük őket egy fejjel lefelé fordított pici virágcserép (80 Ft/db) belsejébe, húzzuk ki a végüket a lyukon, és nem lesz többé ilyen problémánk. 


Biztos vagyok benne, hogy sokan ismeritek ezt a trükköt, de gondoltam, megosztom, hátha lesz valaki, akinek segíthetek ezzel: ha meg akarjátok tudni, friss-e még a tojás, tegyétek egy tál vízbe őket. A vízszint legalább kétszer olyan magas legyen, mint egy tojás! A legfrissebb tojás vízszintesen fog feküdni a tál alján, a körülbelül egyhetesnek a laposabbik vége kissé felfelé fog emelkedni, a kéthetes tojás pedig a hegyesebbik végén fog egyensúlyozni. Amelyik lebeg a vízen, az már nem jó. Sajnos a képen nem túl látványos, de ezek a tojások kb. egy-kéthetesek, mert a hegyesebb végükön egyensúlyoznak. Azért nem tudom a többi fázist szemléltetni, mivel az összes tojás "egykorú" most itthon :)


A tavaszi nagytakarítás során ne felejtsétek el a vágódeszkát sem: ez az egyik legveszélyesebb felület a konyhában, abból a szempontból, hogy itt rengeteg baktérium gyűlhet össze. Nem elég csupán elmosogatni, havonta egyszer ajánlott átdörzsölni sóval, és egy félbevágott citrommal.


Nem baj, ha nincsen köröm pontozó eszközötök, mert házilag is nagyon gyorsan összedobhattok egyet: egy radíros végű ceruzába szúrjatok egy gombostűt, és mehet is a pöttyözés! :) Ennél olcsóbb megoldást nem nagyon találhattok. 



Nektek hogy tetszenek ezek az apró tippek? :)









Olvastad már?

2 hozzászólás

  1. A tojásosat szoktam alkalmazni, ui. mi úgy kapjuk anyóstól a ki tudja, hány napos tojást.
    A pöttyözős trükköt nemrég láttam, én hullámcsattal szoktam pöttyözni, de olvastam, hogy valaki meg fogpiszkálóval.

    VálaszTörlés
  2. Nem is ismertem eddig ezt a tojásos trükköt! Mostantól alkalmazni is fogom! Valahogy mindig gondban voltam a tojások frissességét illetően :)

    VálaszTörlés

Flickr Images