Szerelmes madárkák a fán - évfordulós torta

Viktorral néhány napja ünnepeltük a negyedik évfordulónkat, és idén ezzel az aranyos, "fa" tetején ücsörgő madárkapárral díszíte...

Viktorral néhány napja ünnepeltük a negyedik évfordulónkat, és idén ezzel az aranyos, "fa" tetején ücsörgő madárkapárral díszített, emeletes csokitortával leptem meg őt. 



Csokitortát készítettem (recept itt), s így rögtön megvolt az alapanyag a faághoz és a fészekhez is: nem töltöttem az összes csokikrémet a piskótalapok közé, hanem hagytam belőle egy keveset a dekoráláshoz. A krémet tortadíszítő "nyomócsőbe" (még mindig nem tudom pontosan, hogyan nevezzem) töltöttem, s a legkisebb átmérőjű nyomófejet használva készítettem el a faágakat és a kis fészket.

Idő szűkében sajnos nem tudtam fondant-nal bevonni a tortát, helyette maradtam inkább a tejszínhabnál. Azzal azonban nem számoltam, hogy az ételszínezék el fog mosódni néhány óra alatt. Így utólag azt hiszem, jobb lett volna közvetlenül a tálalás előtt felrajzolni a mintát a fatörzsre, de Viktornak így is tetszett :) A mintát egyébként gél állagú ételszínezékkel és egy fogpiszkáló segítségével készítettem, előtte pedig marcipánformázóval megcirógattam a torta felszínét, hogy hasonló legyen a mintázata egy fatörzshöz (akár villát is használhatunk erre a célra). 

A díszeket már korábban elkészítettem egy kevés maradék fondantból: a leveleket zöldre színezett masszából formáztam meg. Először egy kis darabot háromszögletűre formázunk, a végét ívesre csípjük, majd késsel erezetet nyomunk a levélbe. A madarakat már ennél nehezebb volt megcsinálni. Annak ellenére, hogy eléggé egyszerűsített figurák, eléggé nehéz volt a tökéletes madárformát kialakítani, sokszor összegyúrtam a golyókat, mert egy ormótlan kis labdacsra hasonlítottak, nem pedig madárra. Végül csak készen lettek, a szemüket és a csőrüket pedig a torta külsején használt ételszínezékkel festettem be. 





Nektek hogy tetszik ez a torta? :)







Olvastad már?

6 hozzászólás

  1. Nagyon édes lett, és biztosan finom is (imádom a csokitortát)! :P :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép és tuti finom is! 4 év nem semmi :)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű lett, és gratulálok az évfordulóhoz :)

    VálaszTörlés
  4. De szép!! A 4 évhez pedig gratulálok!:)

    VálaszTörlés
  5. Örülök, hogy ennyire tetszik Nektek a torta, és köszönjük szépen a gratulációkat! :)

    VálaszTörlés

Flickr Images