DIY | Papírjácintok

Az orgona mellett a jácint a kedvenc virágom. Már alig várom, hogy tömegesen elkezdjenek nyílni a virágoskertünkben (de már a szobámba is ...

Az orgona mellett a jácint a kedvenc virágom. Már alig várom, hogy tömegesen elkezdjenek nyílni a virágoskertünkben (de már a szobámba is becsempésztem egy cserepes változatot). Hogy kicsit megőrizzünk a hangulatukból azután is, hogy elvirágoztak, készíthetünk egy örök változatot papírból - ennek ugyan nincs olyan isteni illata, mint az eredetinek, de a tavasz elmúltával is mosolyt csalhat az arcunkra. Megtudhatjátok, hogyan kell elkészíteni ezt az üde és színes dekorációt, ha az Olvass tovább-ra kattintotok!


Beismerem, kicsit időigényes és macerás lehet elkészíteni a papírjácintokat - viszont az anyagköltség nagyon alacsony, alig 150-200 Ft-ból megvalósítható az egész (és azt hiszem, még sokat is mondtam).

Szükséges kellékek:

+ ragasztó (pl. Technokol)
+ hurkapálcika, vagy saslikpálca
+ színes papírok (pl. sárga, kék, rózsaszín és zöld)
+ pici virágcserép (kb. 75-100 Ft)
+ valódi vagy dekorhomok
+ olló


  1. A virágok elkészítéséhez először a színes papírokból levágunk egy kb. 10 cm széles és 25-30 cm hosszú csíkot, majd az első képen látható módon ollóval bevagdossuk (nem szabad végigvágni teljesen a papírt). 
  2. Ezután minden egyes csíkocskát feltekerünk - ez a munka legmacerásabb része, de megéri jó szorosan tekerni a virágokat, ugyanis annál szebb lesz a végeredmény. 
  3. Ha készen vagyunk, beragasztózunk egy hurkapálcát (amit előzőleg bevonhatunk zöld papírral, vagy be is festhetjük zöldre), és a 3. képen látható módon rátekerjük a színes szirmokat.

Ugyanígy készíthetünk még egy-két másik virágot, de akár egyetlen szál is szépen mutat önmagában. Én különböző hosszúságúra vágtam a három jácint szárát, hogy egyformán tudjanak érvényesülni a cserépben. A leveleket nagyon egyszerű volt elkészíteni: vékony csíkokat vágtam ki zöld papírból, majd a végüket hegyesre vágtam ollóval. A kis virágcserépbe ezután dekorhomokot töltöttem, majd beleszurkáltam a homokba a jácintokat és a leveleket. 



 Szerintem ez tökéletes hangulatteremtő dekoráció, de akár ajándékba is készíthetjük! :)




Nektek hogy tetszik? 








Olvastad már?

10 hozzászólás

  1. Hogy ez milyen aranyos dolog, megcsinálom a gyerekekkel!! Köszi az ötletet!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztosan élvezni fogják az elkészítését! :) Örülök, hogy ötletet adhattam! :)

      Törlés
  2. Neked aztán van türelmed! :) Nagyon tetszenek! Ügyes vagy :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszenek a virágok! Hát, mással nem nagyon tudtam magam elfoglalni, amíg a fogműtétem után lábadoztam - de persze egyébként is szeretek ilyenekkel pepecselni :)

      Törlés
  3. Ezzel én is próbálkoztam már korábban, először nem igazán tetszett a végeredmény mert vastagabb csíkokra vágtam fel a papírt, úgy nem nézett ki sehogy sem, aztán kb. olyan vastagságúra vágva, mint ahogy te is készítetted, már egészen máshogy mutatott, akkor már megtetszett. :) Azt is észrevettem, hogy pasztell színekben valahogy jobban néz ki, mintha erőteljesebbekből készítenénk, talán így nem látszik olyan "olcsónak"... :)

    VálaszTörlés
  4. Szuper jó lett:) Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés

Flickr Images