Keresztapa torta

Már régóta terveztem ezt a tortát, és amikor keresztapukámék meglátogattak minket karácsonykor, szerettem volna valamilyen különleges dess...

Már régóta terveztem ezt a tortát, és amikor keresztapukámék meglátogattak minket karácsonykor, szerettem volna valamilyen különleges desszerttel meglepni őket - így született meg ez a Keresztapa torta. Csodálatos módon a kertünkben december végén éppen nyílt egy szál rózsa, így hát azt is melléhelyeztem a hatás kedvéért :)



Sajnos nem volt időm fondantmasszával bevonni a tortát, így hát kénytelen voltam tejszínhabbal dolgozni. Azzal azonban nem számoltam, hogy a por állagú ételfesték és a Hulala nincsenek a legjobb barátságban. Nagyon-nagyon nehéz porfestékkel tejszínhabra festeni - de persze nem lehetetlen. A festékeket mint mindig, most is pár csepp vízzel hígítva, vékony ecsettel szerettem volna a tortára kenni, szokásos "festő" mozdulatokkal. Azonban csak annyit értem el, hogy a tejszínhab ráragadt az ecsetre.

Kis próbálgatás után rájöttem a titok nyitjára: tejszínhab esetében sokkal jobban fel kell hígítani a festékport. Fondant felületen minél sűrűbb, annál jobb, itt viszont éppen a fordítottját kell elérni. Szinte teljesen folyékony, már-már átlátszó lett a festék, és így sikerült (majdnem) tökéletesen felvinnem a tejszínhabfelületre. Arra is vigyázni kell, hogy inkább "lapogató", nem pedig "festő" mozdulatokkal kell dolgozni. Tehát nem csíkokat húzunk, mint ha vízfestékkel festenénk papírra, hanem csak nyomkodjuk bele a festékes ecsetet a tejszínhabba. 

Természetesen sablonnal dolgoztam: két, a neten talált képet használtam fel, melyeket elérhettek itt és itt. A sablont egyszerűen kinyomtatjuk, a negatívját kivágjuk, óvatosan a tortára simítjuk, és vékony ecsettel a fent leírt módszer segítségével a tortára festjük a mintát. 





Nektek hogy tetszik? :)
Festettetek már tejszínhabra porfestékkel?









Olvastad már?

10 hozzászólás

  1. Nagyon jóó :) Biztos nagyon tetszett Keresztapukádnak is ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Réka! :) Igen, nagy sikere volt a tortának :)

      Törlés
  2. Atyaég, nagyon tehetséges vagy!

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. Köszönöm Barbi, örülök, hogy tetszik! :)

      Törlés
  4. Nagyon jó ez a torta! Pont most adták nemrég a TV-ben a Keresztapát!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! :) Bevallom, én még soha nem láttam végig a filmeket, de a közeljövőben tervezem pótolni ezt a mulasztást :)

      Törlés

Flickr Images