DIY | Mécses teáscsészében

Hónapok óta vágyom egy teáscsészébe öntött kis mécsesre. Persze boltban is megvehetjük, viszont sokkal egyedibb, ha saját magunk készítjük...

Hónapok óta vágyom egy teáscsészébe öntött kis mécsesre. Persze boltban is megvehetjük, viszont sokkal egyedibb, ha saját magunk készítjük el, mondjuk a kedvenc, bolhapiacon zsákmányolt kis csészénkbe. Mivel karácsonyra Viktortól egy kreatív csomagot kaptam, amiben többek között talpas gyertyakanóc is volt, és találtam otthon néhány alj nélkül maradt csészét is, így hát nekiálltam a különleges mécses elkészítésének! :)


Készen kapható viasztömböt is vásárolhatunk, nekem azonban egy szín sem tetszett éppen, amikor a kreatív boltban voltunk, így maradtam az egyszerűbb változatnál: egy sima fehér tömbgyertyát reszeltem le a mécsesekhez (össze is tördelhetjük a gyertyát, de én nem bírtam). A lereszelt viaszt fémedénybe tettem, és lassú tűzön elkezdtem melegíteni. Azelőtt soha nem olvasztottam viaszt, kicsit aggódtam, hogy fog sikerülni (nem értem miért, hiszen a viasz valójában csak egyféleképpen olvadhat meg).


Miután megolvadt a viasz, az edényt levettem a tűzről, és kicsit hűlni hagytam, ugyanis nem akartam a forró viaszt közvetlenül a csészékbe önteni, nehogy megrepedjenek. De persze vigyázni kell, nem szabad megdermednie a viasznak! (Ha esetleg mégis így járnánk, könnyedén újraolvaszthatjuk). A talpas kanócokat egy kis saslikpálcikához kötöztem vékony cérnával, s a pálcikát keresztben ráhelyeztem a csészére. Ez a módszer garantálja, hogy a kanóc nem fog eldőlni, amikor beleöntjük a viaszt a csészébe. 


A kisebb csészék egy gyermekkori játék teáskészlet részét képezik. Úgy gondoltam, kettőt kivehetek az egyébként 4 fős készletből, hiszen a viaszt később könnyen eltávolíthatom majd belőlük. Mivel ezek nagyon picik, nem használtam pálcikát a kanóc megtartásához. Ehelyett egy csepp olvadt viasszal rögzítettem a kanócot a csészék aljába, majd miután óvatosan beleöntöttem a belsejükbe a viaszt, egy kiskanállal támasztottam meg a kanócokat, hogy el ne dőljenek. 






Nektek hogy tetszik ez az ötlet?
Öntöttetek már gyertyát?







Olvastad már?

12 hozzászólás

  1. Nagyon szépen mutatnak, tetszik az ötlet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Barbi, örülök, hogy tetszik :)

      Törlés
  2. Jó öltet!Engem már csak az érdekelne honnan szerezhetnék kanócot? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én egy debreceni hobbiboltban vettem, nem tudom, hogy te hol laksz pontosan, de nagyobb kreatív üzletekben bárhol lehet kapni :) Ahol én vettem, 10 darab talpas kanóc került 450 Ft-ba. Persze webshopokról is megrendelheted, de onnan szerintem nagy tételben éri meg vásárolni, a postaköltség miatt. Viszont ha budapesti vagy, akkor erről a webshopról rendelve személyes átvételre is van lehetőség: http://www.kreativhobby.hu

      Törlés
  3. Jó ötlet, és azok a kis csészék nagyon édesek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik az ötlet! :) Kicsit fájt a szívem, amikor gyertyát öntöttem beléjük, de úgysem játszom már a mini teáskészlettel, és ha a jövőben esetleg kislányom születik majd valamikor, még így is maradt neki kettő :D

      Törlés
  4. Olyan szépek! Régen én is csináltam házilag gyertyákat, jó móka :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Bizony, nagyon jó móka, most színes és illatos gyertyákat is szeretnék készíteni :P Esetleg próbáltad már illatosítani a viaszt valamilyen illóolajjal? Ha igen, mik a tapasztalataid?

      Törlés
  5. Nagyon tetszik :) Ízlésesek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszenek :)

      Törlés
  6. Nagyon jól néznek ki! Kb. 10-12 éve öntöttem gyertyát utoljára, de múltkor nekem is az jutott eszembe pár retró bögrém láttán, hogy ezekből nem innék, sajnálom kidobni, de mécsesnek jó lenne...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek! :) Hű, az bizony nagyon régen volt... ideje akkor újra elkezdeni ezt a kellemes időtöltést! :) Retró bögrékből is biztosan szuper mécsesek lennének!

      Törlés

Flickr Images