5 apró tipp

Hogyan készítsünk kültéri dekorációt vízből és néhány száraz virágból? Mi a közös a tojástartóban és a vállfában? Többek között ezekre a k...

Hogyan készítsünk kültéri dekorációt vízből és néhány száraz virágból? Mi a közös a tojástartóban és a vállfában? Többek között ezekre a kérdésekre is választ kaphattok az idei év első 5 apró tippjéből!



Egy jó pár évvel ezelőtti Praktika számban láttam meg először a kültéri jégdísz ötletét (anyukámmal tekintélyes Praktika-gyűjteménnyel rendelkezünk). Azóta Pinteresten is szembejött velem egy jégből készült mécsestartó, így elhatároztam, hogy készítek egyet én is. Ráadásul ma reggel leesett nálunk az első hó, úgyhogy gyönyörű téli környezetben tudtam lefotózni ezt a jégből készült dekorációt.


Tegnap este szó szerint egy perc alatt dobtam össze a mécsestartót: egy kisebb, fagyasztásra is alkalmas ételesbe vizet engedtem, majd egy műanyag pohárba nehezékként néhány kavicsot helyeztem, és a vízbe állítottam. A pohárnak viszont kicsit mindenképpen lebegnie kell, tehát ügyeljünk a nehezékek bepakolásakor arra, hogy pár centivel az ételes alja fölött ússzon a pohár. A vízbe rakhatunk néhány száraz virágot, vagy akár fenyőágat és bogyókat is. Ezután nincs más dolgunk, mint betenni az egészet a mélyhűtőbe, és hagyni, hogy a hideg tegye a dolgát. Egy éjszakán át fagyasztottam a díszt, majd ma délelőtt néhány pillanatra forró vízbe mártottam az egészet. A mécsestartó könnyen kicsusszant belőle, és azóta az udvarunkat díszíti. 


Sajnos nálunk már nincs meg a karácsonyfa, de általában mi is, mint sokan mások, csak január 6. után szoktuk "ledíszíteni", és elpakolni a karácsonyfadíszeket. Így hát remélem, még nem késtem el a következő két apró tippel.


Arra a kérdésre, hogy mi a közös a tojástartóban és a vállfában, íme, itt a válasz: mindkettőt remekül fel lehet használni a karácsonyfadíszek elpakolása, rendszerezése során. Ha az égősort vállfára tekerjük, biztosan nem fog úgy összegabalyodni, mint a dobozban. A törékeny gömbök tárolásának pedig nincs is jobb módja, mint tojástartóba ültetni őket. 


Ezt az ötletet a lakótársam, Anita adta, aki minden évben egy üvegben gyűjti össze kis cetlikre felírva a legszebb emlékeit. Nem is tudom, hogy nem gondoltam erre korábban, pedig biztosan nagyon sokan készítenek ilyet minden évben. Idén én is elkészítettem a sajátomat, és most izgatottan várom, hogy mivel tudom majd megtölteni :)


Beköszöntött az igazi tél, és a kismadarakra is gondolni kell ilyenkor. Egyszerűen és gyorsan készíthetünk madáretetőt vécépapír-gurigákból. A gurigákat bevonjuk zsírral, majd meghempergetjük különböző magvakban: én például kukoricadarát és napraforgót használtam. Végül a rögtönzött madáretetőt egyszerűen csak felhúzzuk egy faágra. Most folyton az ablakom előtt álldogálok, és lesem, hogy jönnek-e már a madarak :)



Hogy tetszenek ezek az apró tippek?
Ti szoktatok madáretetőt kitenni télen?






Olvastad már?

10 hozzászólás

  1. Ez a madáretetős guriga nagyon jó ötlet :) Én boltban vehető gombóckákat akasztok ki az ablakom előtti bokorra (tanulás közben olyan jó nézni a madarakat), de lehet hogy bepróbálkozom valami saját készítésűvel is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eleinte féltem, hogy a madaraknak nem fog tetszeni, de már le is csipegették a magvakat róla, úgyhogy készíteni fogok még néhány gurigát :) Egyetlen hibája, hogy esős időben a papír szétmállik. Most is éppen esik nálunk az eső sajnos :( Úgyhogy lehet én is beszerzek majd néhány madáreleség-gombócot is! :)

      Törlés
  2. A jeges mécsestartó isteni ötlet!
    Tavaly én is gyűjtöttem egy dobozban az "emlékeket" de még nem olvastam vissza őket, januárban erre is sort kerítek:)
    Inspiráló, klassz ötletek ismét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! :) Szuper, biztosan nagyon jó lesz visszaolvasni őket! Én is elkezdtem már a gyűjtögetést, néhány cetlit már bele is dobáltam az üvegbe :)

      Törlés
  3. A jeges mécsestartó annyira szépen mutat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik neked Barbi! :)

      Törlés
  4. Válaszok
    1. Én is boldog új évet kívánok Neked! :)

      Törlés
  5. Nálunk még áll a fa :) Lehet, meglesz január végéig, még nem hullik, bár már nem olyan szép, mint karácsonykor.
    Az izzósort tuti nem én pakoltam el tavaly, mert nem volt összegubancolva :) A vállfa jó ötlet, a mécses pedig nagyon tetszik. Sógor is tesz ki mindig madáretetőt, kertes házuk van. Persze nyáron is jönnek a madarak leenni a termést, annak nem nagyon örül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De szerencsések vagytok! Nekünk sajnos nagyon hullott most a tűlevél, ezért döntöttünk úgy, hogy hamarabb leszedjük :( Örülök, hogy tetszenek az ötletek :) Igen, nyáron mi sem örülünk annyira a madaraknak, mint ilyenkor. Mindig leeszik a meggyet, ráadásul a házunk be van futva vadszőlővel, arra is mindig jönnek, és összepiszkítják az ablakpárkányt... bár ezt ilyenkor valahogy mindig elfelejtjük nekik :D

      Törlés

Flickr Images