Ünnepi kókusztorta - recepttel

Tisztán emlékszem, hogy életem első tortának nevezhető - azaz világosan elkülöníthető piskóta- és krémréteggel rendelkező - desszertje...

Tisztán emlékszem, hogy életem első tortának nevezhető - azaz világosan elkülöníthető piskóta- és krémréteggel rendelkező - desszertje egy kókusztorta volt. Nem mondanám, hogy túlságosan finomra, vagy szépre sikerült volna: egyszerű vizes piskóta volt az alapja, amit persze ferdén vágtam el; a kókuszkrém pedig nem volt más, mint cukor, margarin és kókuszreszelék ropogós keveréke... (A családom persze kötelességtudóan elfogyasztotta.) Most viszont elhoztam a tökéletes kókusztorta receptjét minden kókuszimádónak - garantáltan nem fogtok csalódni benne! Ráadásul a karácsony közeledtével ünnepi külsőt is kapott ez a mennyei desszert. :)



Kókuszos-citromos piskóta 

Hozzávalók: 6 egész tojás, 6 evőkanál porcukor, 4 evőkanál liszt, 4 evőkanál finom kókuszreszelék, egy teáskanál sütőpor, egy citrom reszelt héja, két evőkanál citromlé. Kakaósziruphoz (elhagyható): 1 evőkanál holland kakaópor, 1 evőkanál porcukor, 1 evőkanál forró víz

Elkészítés: a piskóta nem éppen mondható hagyományosnak, így a tészta állaga sem lesz teljesen piskótaszerű - annál kicsit tömörebb lett, hasonlít a kevert tésztákhoz. A 6 tojássárgáját 6 evőkanál cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a citromhéjat, a lisztet, a kókuszreszeléket és a sütőport, s addig keverjük, míg egynemű lesz. Végül beleforgatjuk a fehérjékből vert kemény habot (hogy ne törjön össze, először csak 1-2 kanál habot forgatunk a tésztába, ezzel fellazítjuk, s ebbe jöhet bele a többi hab). A folyamat legvégén adjuk hozzá a citromlevet, ami különleges ízt ad majd a kókuszos piskótának. Két lapban sütöttem ki a tésztát, előmelegített sütőben, alacsony fokozaton, így körülbelül 10-12 perc alatt megsültek a piskótalapok. Amikor már kicsit kihűltek, megöntöztem őket a világ legegyszerűbb kakaószirupjával: 1 evőkanál kakaópor, 1 evőkanál porcukor, és 1 evőkanál forró víz keverékével. Ezt természetesen el is hagyhatjuk.


Kókuszkrém

Hozzávalók: 5 dl tej, 10 dkg kókuszreszelék, 1 csomag tejszínízű pudingpor, 3 evőkanál porcukor, 15 dkg margarin

Elkészítés: több receptben is csak olyan krémekkel találkoztam, melyek egyszerűen pudinggal vagy margarinnal összekevert kókuszreszelékből álltak. Én ennél kókuszosabbra, különlegesebbre vágytam, ezért fél liter tejet 10 dkg kókuszreszelékkel főzni kezdtem. Nem mértem az időt, de elég sokáig főzögettem lassú tűzön (viszont nem forraltam fel, azt nem is nagyon ajánlom). Ezután hagytam kihűlni a kókuszos tejet, majd leszűrtem - és meg is kóstoltam, isteni finom volt, teljesen átvette a tej a kókusz ízét! Ebben a tejben főztem meg a tejszínízű pudingport 3 evőkanál porcukorral, majd miután kihűlt a puding, 15 dkg habosra kevert szobahőmérsékletű margarint adtam hozzá, és kézi mixerrel simára kevertem. A krémmel megkentem az egyik tortalapot, majd ráhelyeztem a másikat, és bevontam a torta szélét is. 


Dekoráció és összeállítás

Hozzávalók: 2 dl Hulala tejszín, 2 evőkanál porcukor, 2 evőkanál kókuszreszelék, kevés maradék fondant vagy marcipán, zöld ételszínezék, 1 csomag francia drazsé (csak a pirosak kellenek)

Elkészítés: a tejszínt a porcukorral és a kókuszreszelékkel együtt kézi mixerrel kemény habbá verjük, majd ezzel vonjuk be a tortát. Amint a képen látjátok, direkt nem simítottam el a tejszínhabot, hanem késsel "megkapirgáltam", hogy különleges legyen a felszíne. A fondant- vagy marcipánmasszát kevés zöld ételszínezékkel megfestjük, kinyújtjuk, és egy kis sablon segítségével éles késsel magyalleveleket vágunk ki belőle. A levelek erezetét is késsel formázzuk, majd körben a tortára rakosgatjuk őket. Végül néhány piros francia drazsét pottyantunk a levelek mellé. 





Nektek hogy tetszik ez a torta? 
Szeretitek a kókuszos édességeket? :)







Olvastad már?

3 hozzászólás

  1. Mennyire jól néz ki egy ilyen torta! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon gusztán néz ki ! Imádom a kókuszt, valami hasonlót lehetséges, hogy én is fogok készíteni. :)

    VálaszTörlés
  3. Csodaszép! Amikor megláttam a fotót, azt hittem a golyócskák is fondantból/marcipánból készültek, de a franciadrazséval még egyszerűbb, nagyon ötletes! Boldog karácsonyt!

    VálaszTörlés

Flickr Images