Karácsonyi dekorációk - II. rész

Korábban említettem, hogy az őszi díszekhez hasonlóan a karácsonyi dekorációkat is két részre osztva mutatom majd be. Az első részben leti...

Korábban említettem, hogy az őszi díszekhez hasonlóan a karácsonyi dekorációkat is két részre osztva mutatom majd be. Az első részben letisztultabb, kifinomult díszeket láthattatok, most viszont olyan ötletekkel is készültem, amelyek a kisgyermekes családoknak ideálisak, mivel könnyű elkészíteni őket, és kicsit játékosabb, meseszerűbb hangulatot kölcsönöznek a lakásnak.



Papírváros az ablakon

Rendkívül egyszerű elkészíteni ezt a dekorációt, viszont különösen mutatós lesz a végeredmény - főleg akkor, ha az ablakunk előtt éppen egy utcai lámpa van, vagy bármilyen más fényforrás (mondjuk kültéri izzók a kiskertünkben álló fenyőfán, stb.) A városkát és a repülő Mikulást, valamint rénszarvast szabad kézzel is felrajzolhatjuk egy fehér lapra, de akár kereshetünk is egy sablont az interneten, és kinyomtathatjuk. Ragasztóstifttel rögzíthetjük az ablakra a papírvárost - azért jobb, mint a cellux, mert az csúnya árnyékot hagyna az összképen. Néhány hópehellyel is megkoronázhatjuk az egészet, egy hópelyhes lyukasztó segítségével. Gyerekszobában különösen jól mutat ez a dekoráció, főleg este, amikor lekapcsoljuk a villanyt. (De bevallom, gyerekesség ide vagy oda, nekem is ez lett a személyes kedvencem az összes karácsonyi dekorációm közül... Mikor felragasztottam az ablakomra a debreceni szobámban, és lekapcsoltam a villanyt; Anitával, a lakótársammal legalább tíz percig örvendeztünk. Hát igen, a karácsony közeledtével szerintem sok mindenkiből előbújhat a gyermek... :)


Hópehelymobil

Az előző karácsonyi dekorációs bejegyzésben bemutatott hópihegirland az alapja ennek a dekorációnak: mindössze néhány fehér géppapír, egy hópehelymintás lyukasztó, vékony damil, és papírragasztó kell hozzá, valamint egy hungarocell koszorúalap (ez utóbbit papír- és hobbiboltokban lehet beszerezni 200-400 Ft körüli áron - ha jól emlékszem, én ezt 320 Ft-ért vásároltam). Hogy szebb legyen a koszorú, körbetekertem kevés fehér fonallal. Ezután rákötöztem a hópihegirlandokat. Egy-egy girlandhoz 6-9 pár hópelyhet használtam fel: kettőt-kettőt összeragasztottam úgy, hogy közöttük fusson a damil. Végül készítettem egy akasztót a koszorúra, és felfüggesztettem a mobilt a függönykarnisra. 


Mini karácsonyfa tobozból

Ennek a dekorációnak az összeállítását a gyerekek nagyon élvezni fogják - ezt tapasztalatból mondom, ugyanis én is készítettem ilyet jó párszor gyermekkoromban. Bár úgy emlékszem, akkor cserép helyett gyurmacsigára tettük a tobozokat, de ez a megoldás sokkal tartósabb :) Az apró cserepeket hobbiboltban szerezhetjük be, 50-150 Ft körüli áron (a mérettől függően). Lefesthetjük őket akrilfestékkel, de akár az eredeti színűket is meghagyhatjuk. A tobozokat befújhatjuk hóspray-vel, befesthetjük őket fehérre, vagy akár zöldre is. Megszórhatjuk őket csillámporral, vagy ragaszthatunk rájuk gyöngyöket, flittereket. Sokféleképpen variálhatjuk ezt a díszt, melynek az elkészítése az egész család számára kellemes szórakozást kínál. 



Szarvasos zsákvászon-képek

Korábban, az őszi dekorációkat bemutató bejegyzésben már láthattátok, hogyan festettem mintákat zsákvászonra. Ezúttal is ezt a technikát alkalmaztam, bár most nem készítettem fázisfotókat: először felrajzoltam a mintát egy vastagabb papírra, majd kivágtam a szarvas negatívját (illetve a másik kép esetben a "pozitívját"). Ezt a sablont az előre méretre szabott (a kiválasztott képkeretbe illő) zsákvászondarabra szorítottam, s a kimaradt részeket elefántcsontszínű akrilfestékbe mártott szivaccsal festettem be. Néhány óra alatt teljesen megszáradtak a képek, ezután már nem volt más dolgom, mint a gipszből készült képkeretekbe ragasztani őket. Természetesen "rendes" képkeretet is választhatunk, de nekünk otthon van képkeret-öntő formánk, így jó néhány gipsz képkeret halmozódott már fel az évek során :)



Csillag spatulából

Ehhez a dekorációhoz gyógyszertárban vehetünk spatulát (nyelvlapoc fát, a 100 darabos csomag került kb. 500 Ft-ba), de ha a családunk szereti a jégkrémet, a megmaradt pálcikákat is felhasználhatjuk. 5 pálcikát kell úgy összeragasztani, hogy csillag alakot képezzenek, a fotón látható módon. Én Technokolt használtam, várni kell kicsit, amíg megköt, de a célnak tökéletesen megfelel. Persze használhatunk pillanatragasztót, vagy ragasztószalagot is. Ezután fehér fonallal körbetekertem a csillagot (akár rá is ragaszthatjuk, ha a csúcsokon csúszkál a fonal). Végül néhány helyen bepöttyöztem átlátszó körömlakkal, s gyorsan fehér csillámport szórtam a lakkfoltokra.


Hópelyhes mécsestartók

Ha valamilyen tanulságot le lehet vonni ebből a bejegyzésből, akkor az az, hogy a hópelyhes lyukasztóval csodákat lehet művelni. Ezekhez a különleges mécsestartókhoz is egy ilyen lyukasztóra van szükség, valamint fehér festékspray-re (az előző karácsonyi dekorációkat bemutató bejegyzésben már beszéltem a használatáról), és egy kevés öntapadós tapétára. Az öntapadós papírból kilyukasztunk néhány hópelyhet, és egy megtisztított, sima üvegpohárra ragasztjuk fel őket, tetszőleges elrendezésben. Ezután papírzsepivel vagy valamilyen rongydarabbak kitömjük a poharakat, hogy a festék ne folyjon a belsejükbe, esetleg elrontva a mintát. Kint az udvaron, vagy jól szellőző helyiségben fújjuk a festéket egyenletesen a poharakra, kb. 20-30 cm-es távolságból. Megvárjuk, míg megszáradnak (ez néhány órát vesz csak igénybe), majd óvatosan, esetleg egy tű segítségével lassan lehúzzuk a hópelyheket a poharakról. Ha jól dolgoztunk, szépen megmarad a minta a poharakon. 


Borospohár gyertyatartók csillámos mécsesekkel

Amilyen kacifántos nevet adtam ennek a dekorációnak, olyan egyszerű a kivitelezése: mindössze ki kell választani néhány talpas borospoharat, fejjel lefelé fordítani, és a talpára ráhelyezni egy mécsest. Az alsó részt használhatjuk kis "vitrinként": én ezüstre és fehérre festett tobozokat helyeztem a belsejükbe. A teamécseseket könnyedén feldobhatjuk, ha bekenjük hobbiragasztóval/akrilfestékkel, és megszórjuk őket csillámporral. Miután megszáradt a csillámporréteg, hajlakkal fújjuk be óvatosan a mécsesek széleit. 






Nektek hogy tetszenek ezek a dekorációk? :)










Olvastad már?

14 hozzászólás

  1. Hűű, megint csodás dolgokat alkottál :) A szarvasos-zsákvásznak képek nagyon klasszak, egyszer szeretnék megpróbálkozni hasonlóval - ha nem karácsonyra, akkor csak úgy, gondolom sok más mintával is ki lehet próbálni. A mécses tartók is nagyon szépek. Köszi a sok ötletet :) <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ennyire tetszenek az ötletek! :) Persze, sokféleképpen variálható a zsákvászon-kép, én már egy nyáriasabb kagylós, vagy világítótornyos változaton is gondolkodom. Az a jó ebben az anyagban, hogy szinte minden évszakhoz és alkalomhoz illik :)

      Törlés
  2. Imádom a hópelyhes dolgokat, olyan szépek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek! :) Mióta megvettem ezt a hópelyhes lyukasztót, szinte le sem teszem a kezemből :D Szeretném kipróbálni majd valamilyen csillámos dekorgumival is, de azon gondolkodom, hogy a kinyújtott fondantmasszából is szaggathatnék vele hópelyheket, bár kicsit félek, hogy tönkremenne a lyukasztó...

      Törlés
  3. El sem hiszem, hogy milyen ötleteid vannak! Baromi jó az összes és pazarul néznek ki! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Betti, örülök, hogy elnyerték a tetszésed a díszek :)

      Törlés
  4. Nagyon szuper mindegyik, nekem is a papírváros és a hópehelymobil a kedvencem. Nekem van egy kis kerámiavárosom, amiben égők vannak, úgyhogy azt szoktam használni és én is ugyanúgy szoktam neki örülni, mint a gyerekek. Szerintem az enyém is imádni fogja :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek! Sajnos nekem nincsen még egy kerámiaházikóm sem, pedig olyan gyönyörűek... Nem baj, ami késik, nem múlik :)
      A kisbabád pedig nagyon szerencsés lesz (meg persze már most is az), hogy ilyen kreatív anyukája van :)

      Törlés
  5. Nagyon szuper ötletek! Az elsőhöz hasonlót készítettünk két éve a koliban is. :) Itthon is terveztem hasonló készítését.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek! :) Még van idő karácsonyig egy otthoni darab elkészítésére is! :)

      Törlés
  6. A hópehelymobil és a spatulacsillag a kedvenceim! Szuper ötleteid vannak :) A hópehely lyukasztót hol vásároltad?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Barbi! :) Egy hozzánk közeli kis papírboltban szerzek be szinte minden kreatív kelléket, de nagyobb hobbiboltokban mindenhol kapható hópelyhes lyukasztó, sőt a napokban még az Intersparban is láttam, plusz azt hiszem, az Auchanban is lehet kapni! :) Igazából csak árak tekintetében lehet különbség az egyes üzletek között, kb. 800-1200 Ft között változó :)

      Törlés
  7. Nekünk is van ilyen "hópehely-készítőnk". Mi az elkészült füzérekkel a fenyőfát szoktuk díszíteni.
    De kipróbáljuk a Te szuper ötleteidet is :) :) :) Már a hét végén!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remek ötlet, eddig valahogy eszembe sem jutott, hogy a karácsonyfára is készítsek ilyen füzéreket! *-* Kellemes alkotgatást kívánok a hétvégére! :)

      Törlés

Flickr Images