Karácsonyfadíszek saját kezűleg

Idén sem lehetett teljes számomra a karácsonyi készülődés saját kezűleg készített karácsonyfadíszek nélkül. Ha kíváncsiak vagytok, ...

Idén sem lehetett teljes számomra a karácsonyi készülődés saját kezűleg készített karácsonyfadíszek nélkül. Ha kíváncsiak vagytok, hogyan tudtok pénztárcabarát, ugyanakkor nagyon egyedi díszeket készíteni, kattintsatok az Olvass tovább-ra! :)



Csillámos gömbök

Talán a most bemutatottak közül ezt a karácsonyfadíszt a legegyszerűbb elkészíteni. Mindössze néhány hungarocellgömb kell hozzá (papír- és hobbiboltokban kapható), valamilyen sűrűbb festék, és csillámpor tetszőleges színben. Először két gombostűt beleszúrunk a gömbökbe, hogy könnyebb legyen őket megfogni festés közben; majd a csillámporral színben harmonizáló akrilfestékkel vagy temperával (esetleg hobbiragasztóval) bekenjük őket. Rögtön beleszórjuk a még nedves festékbe/ragasztóba a csillámport. Ezt a műveletet érdemes egy nagyobb papírlap fölött végezni, hogy a felesleges csillámport könnyen visszatölthessük a tégelybe. Miután megvagyunk a szórással, szúrjuk a gömböket valamilyen felületbe (egy darab hungarocellbe; gyurmába, stb.), hogy egyenletesen tudjanak száradni. Száradás után befújjuk őket hajlakkal, óvatosan, kb. 30 cm távolságból. Erre azért van szükség, hogy a csillámpor ne peregjen le róluk. Ha ez a réteg is megszáradt, valamilyen cérnát fűzünk egy tűbe, és óvatosan átszúrjuk a gömb tetején, majd megkötjük felül. 


Csillagdíszek kartonpapírból

Lehet nevetni fogtok, de ezek a díszek cipősdobozok fedeléből készültek! Először egy kis csillag alakú sablont készítettem, majd körberajzoltam a kartonpapíron, és kivágtam a díszeket. A csillámos gömböknél bemutatott technikát alkalmaztam: festék/ragasztó, csillámpor, hajlakk. Mindössze annyi különbség van, hogy az oldalakat hagytam külön-külön megszáradni. Miután elkészültek a csillagok, és hajlakkal rögzítettük a csillámport, nincs más dolgunk, mint akasztót készíteni nekik. 


Minikoszorúk függönykarikából

Erre az ötletre Pintesten bukkantam rá, és sokáig csak pislogtam, hogy miért is nem jutott eszembe már hamarabb? Néhány szép hímzőfonalat választottam ki (pirosat, zöldeket és fehéret; a karácsony színeit), és körbetekertem velük a függönykarikákat. Ezután apró díszeket ragasztottam, illetve kötöztem rájuk: például szarvasfigurát, masnit, egy kis műfenyőágat, és miniatűr pomponokat. Ilyen pici pomponokat a legegyszerűbben egy villa segítségével készíthetünk, az alsó képen láthatjátok is, hogy hogyan.


Hímzett karácsonyfadísz

Ezt a hópehelymintás díszt a Hímzett kézmelegítőknél leírt módszerrel készítettem: cikcakkollóval vágtam ki két kört, fehér filcanyagból; erre grafitceruzával rajzoltam fel a hópelyhet, majd piros fonallal hímeztem ki. Rizs helyett vattával tömtem ki a dísz belsejét, majd a széleket körbevarrtam, és ugyanabból a fonalból készítettem rá egy akasztót is.


Ajándékdobozok gyufás skatulyából

Szuper egyszerű és nagyon olcsó elkészíteni ezt a karácsonyfadíszt: néhány kiürült gyufásdoboz, kevés karácsonyi csomagolópapír és valamilyen szép szalag kell hozzá. A dobozokat bevonjuk csomagolópapírral, dekoráljuk ízlés szerint (akár pici műfenyőágat vagy csengettyűt is ragaszthatunk rájuk, de én az egyszerűbb változatnál maradtam); majd a legvégén akasztót fűzünk mindegyikre.


Díszek régi harisnyából

Nem is olyan régen már láthattátok itt a blogon, hogy mire lehet felhasználni a kinőtt, kinyúlt vagy egyszerűen csak kiselejtezett kötött harisnyákat. Akár karácsonyfadíszeket is készíthetünk belőlük. A részletes leírásért kattintsatok ide.


Mézeskalács emberke filcből

Ez az édes karácsonyfadísz lett az idei kedvencem! *-* Bár azt is be kell vallanom, hogy ezzel dolgoztam a legtöbbet. Először barna filcanyagból kiszabtam az emberkéket. Piros hímzőcérnával készült a csokornyakkendőjük, a szemeket pedig fekete cérnával hímeztem (de akár két fekete gyöngyöt is használhatunk). Először a száját is hímezni akartam, de úgy nézett ki vele az emberkém, mint aki dühösen vicsorog, így hát kibontottam.

Végül fehér filcanyagból vágtam ki a szájat - valamint a cukormázszerű mintákat is a kezekre. Ez utóbbihoz cikcakkollót használtam, hogy még jobban visszaadjam a cukormázhatást :) A mintákat és a szájat Technokollal ragasztottam fel az emberkékre. Végül fehér fonallal összevarrtam az első és a hátsó részüket, s a vége előtt (amikor már csak egy pici lyuk volt), vattával tömtem ki őket. Ugyanebből a fehér fonalból készült az akasztó is.


Szerettem volna pontosabb fázisfotókat csinálni, mert valahogy ez a három kép a "Hogyan rajzoljunk baglyot"-ra emlékeztet engem... :D Azért remélem, el tudjátok képzelni az emberkekészítés kimaradt részeit :)


Havas tobozok

A karácsonyi dekorációk első részében már találkozhattatok ezekkel a tobozokkal, melyeket zománcfestékkel festettem be (persze akrilfestéket, vagy hóspray-t is lehet használni). Azóta karácsonyfadíszekké léptettem elő őket úgy, hogy egy-egy szál ezüst madzagot kötöttem a tetejükre. Akár csillámporral is megszórhatjuk őket.


Díszek levegőre száradó gyurmából

Tavaly már láthattatok hópehely alakú díszeket levegőre száradó gyurmából. Ugyanígy készíthetünk kör alakúakat is. A levegőre száradó modellezőanyagot kinyújtjuk, egy horgolt terítőt simítunk rá, és ezt is "belenyújtjuk". A terítőt óvatosan kiemeljük: ha jól dolgoztunk, az anyagban marad a mintája. (korábban egy ékszertartó tálkánál már bemutattam ezt a technikát, a fázisfotókért kattintsatok ide). Ezután nincs más dolgunk, mint egy kerek süteménykiszúró formával, vagy kisebb pohárral köröket szaggatni belőle. Az akasztó helyét szívószállal szúrhatjuk ki a legegyszerűbben. Körülbelül 1 nap alatt teljesen megszáradnak a díszek, ezután, ha kedvünk tartja, ki is festhetjük őket, de hagyhatjuk őket fehéren is. Végül pedig tetszőleges színű fonalat vagy szalagot fűzünk a lyukakba akasztóként. 




Nektek hogy tetszenek ezek az ötletek? 
Ti szoktatok karácsonyfadíszeket készíteni? :)








Olvastad már?

14 hozzászólás

  1. Nagyon tetszenek! Annyira ügyes vagy, a mézi a kedvencem! Űbercuki.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszenek! *-* A mézivel megszenvedtem ám rendesen, de én is őt szeretem a legjobban :D

      Törlés
  2. szupi ötletek :) főleg a mézeskalács emberke :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek a díszek! :)

      Törlés
  3. Imádom az ötleteidet, annyira jók mindig :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép mind, de ez a függönykarikás ötlet mindent visz :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, milyen szuper ötlet? :D Annyira örültem, mikor rábukkantam Pinteresten, mert itthon egy csomó felesleges függönykarika árválkodott a fiókban. De már most azon gondolkodom, hogy tavaszra és nyárra milyen dekorációkat készíthetnék belőlük :D

      Törlés
  5. Mind nagyon tetszik. Ügyes vagy! Az a mézeskalács emberke pedig profi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszenek! :)

      Törlés
  6. :) Tök jók, főleg a gyurmás :D Lehetett volna hosszabb sor is, de nem akarok hálátlannak tűnni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek :) Nem akartam idén minden ötletet kilőni, hiszen valamit jövőre is hagyni kell :P

      Törlés
  7. Nagyon jók! Én is minden évben készítek saját kezű díszeket. Általában origami csillagokat, mert azokat imádom, de filcből is készítettem már díszt és kartonból is, hasonlóakat, mint a tiéd. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs is jobb a saját készítésű díszeknél! :) Biztosan nagyon mutatósak lehetnek a csillagaid! Sajnos én nem vagyok otthon az origami technikában, még egy kishajót is nehezemre esik meghajtogatni - de valamikor mindenképpen szeretném majd megtanulni, hogyan kell különleges díszeket csinálni :)

      Törlés

Flickr Images