5 apró tipp

A mai apró tippekből megtudhatjátok, hogyan díszíthettek fel pillanatok alatt egy egyszerű kakaós süteményt, milyen módszerrel javíthattok...

A mai apró tippekből megtudhatjátok, hogyan díszíthettek fel pillanatok alatt egy egyszerű kakaós süteményt, milyen módszerrel javíthattok a karácsonyfa külsején, valamint azt is, hogy miért nem érdemes kidobni a chipses dobozokat! :) 




Ha nincs időnk tortát sütni az ünnepi asztalra, akkor sincs semmi baj - a legegyszerűbb, akár fél óra alatt elkészíthető kevert tésztás süteménynek is különleges külsőt adhatunk egyetlen papírsablonnal és egy kevés porcukorral. A masnis sablont szabad kézzel rajzoltam fel a papírra, de használhatunk nyomtatható sablonokat is, és természetesen más mintákkal is kísérletezhetünk (pl. hópehely, karácsonyfa, stb.). 


Kicsit szégyellem ezt az egészségtelen szokásomat, de egyszerűen nem tudok ellenállni semmilyen chipsnek. Az ilyen dobozos chipseket képes vagyok egy ültő helyemben bepuszilni. De így legalább lehet valami mentségem arra, miért is eszem: hiszen a dobozokat szuperül fel lehet használni, miután kiürültek. Ajándékozhatunk bennük házi készítésű süteményt, vagy akár sálat, kesztyűt, harisnyát is. Használhatjuk őket tárolódobozként is - én például a vattakorongokat is ilyenben tartom, de a spagettitésztának is remek tárolóhely :)


Köszönet az ötletért a már sokat emlegetett háztartási tanácsadónak: ha szeretnétek, hogy az ünnepi asztalon csillogjanak az üvegpoharak, dörzsöljétek át őket sütőporból és vízből készített masszával. Kipróbáltam, tényleg sokkal fényesebbek lettek a poharak. (Már csak azért is megérte kipróbálni, mert a sütőpor látványosan habzott, megemelkedett, majd összeesett - úgy élveztem a műveletet, mint egy kisgyerek.)


Egyik karácsonyfa sem lehet tökéletes (legalábbis én még nem találkoztam olyannal, bár lehet azért, mert túl későn megyek megvenni minden évben). Az én karácsonyfáim itt-ott mindig ferdék, néhány helyen dúsabbak, máshol viszont nagyon ritkásak az ágak. Elfedhetjük az apróbb hibákat, ha van tartalékban egy-két fenyőszál, amivel dúsíthatjuk, szimmetrikussá tehetjük a kényes területeket :)


A család kedvenc kakaós kekszéből a kiszaggatott formák helyett akár tobozokat is készíthetünk. Először kis gömböket gyúrunk a masszából, majd egy tiszta ollóval "megcsipegetjük" őket a képen látható módon. A recept szerint megsütjük a kekszeket, majd picit megszórjuk őket porcukorral a hófödte hatás érdekében. Még különlegesebb lesz a végeredmény, ha néhány igazi vagy műfenyőággal rakjuk körbe a süteményeket. 



Nektek hogy tetszenek ezek az apró tippek? :)







Olvastad már?

10 hozzászólás

  1. Szuper ötletek, szerintem a sütőporosat én is kipróbálom majd :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek! :) Tényleg megéri kipróbálni, mert különösebb súrolás és erőlködés nélkül is eltüntet minden apró foltot az üvegfelületekről! :)

      Törlés
  2. Nagyon szuper ötletek :) És ma megcsináltam a hópelyhes (fehércsokis) muffindíszítő ötleted :) :) remélem a családnak is annyira tetszenek majd, mint nekem

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, de szuper! *-* Biztosan nagy sikerük volt! :)

      Törlés
  3. Nálunk is van itthon dobozos chips :) A belsejét hogyan pucolod ki, kicsit olajos, nem?
    Remek ötleteket adtál ismét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy picit megnedvesített papírtörlő kendővel töröltem ki a dobozok belsejét, utána pedig megvártam, míg megszáradtak. Nekem nem igazán volt belül olajos, inkább csak morzsás. De esetleg ki is lehet bélelni belülről valamilyen papírral, amin nem ütnek át az olajfoltok (pl. öntapadós tapétával akár?) :)

      Törlés
  4. De jó ötletek!:) Egytől egyig imádtam!:)

    VálaszTörlés

Flickr Images