15 AJÁNDÉKÖTLET KARÁCSONYRA!

Minden évben komoly fejtörést okoz számomra a karácsonyi ajándékok megtervezése. Általában anyukámnak tudok a legkönnyebben ajándékot vála...

Minden évben komoly fejtörést okoz számomra a karácsonyi ajándékok megtervezése. Általában anyukámnak tudok a legkönnyebben ajándékot választani, hiszen minden nap vele csacsogok, és az ízlésünk is sokban megegyezik. Apukám pecázni szeret, de hát csalit meg horgokat nem vásárolhatok neki a végtelenségig... Nagymamám is egy örök talány számomra, Viktorral pedig idén először megbeszéltük, hogy kerek-perec megmondjuk, mire vágyunk. Ezzel a bejegyzéssel remélem tudok segíteni azoknak, akik még nem döntötték el, mit adnak ajándékba szeretteiknek. Az itt látható ajándékötletek nagy részét már láthattátok a blogon, de néhány újdonsággal is előrukkoltam. Nézzétek meg! :)



Képkeretet ajándékozni talán már snassz dolognak számít (én persze mindig örülök egy új képkeretnek, majdnem olyan betegesen, mint egy új bögrének, de ettől most eltekinthetünk...). Persze tehetünk a keretbe egy közös fotót, hogy személyesebb legyen, vagy dekorálhatunk egy fa képkeretet saját kezűleg (az Auchanban most remek fa termékeket lehet kapni; ha kíváncsiak vagytok az antikolt-szalvétatechnikával dekorált képkeret elkészítésére, kattintsatok IDE). Különleges ajándék lehet viszont egy motivációs/inspirációs tábla. Pinteresten, tumblr-en, weheartiten vagy egyéb inspirációkban bővelkedő felületeken keressünk néhány olyan képet, amelyről úgy gondoljuk, illik a megajándékozott személy stílusához, szobájának berendezéséhez, életszemléletéhez. Akár többet is kinyomtathatunk, és mindet beletehetjük a képkeretbe egymás alá, hogy tetszés szerint lehessen őket cserélgetni. 


Kézimunkát kedvelőknek, és nagymamáknak különösen jó ajándék lehet ez a horgolt terítővel díszített, mécsestartóként funkcionáló befőttesüveg. Még nagyobb a meglepetés, és még szebb az összhatás, ha egy egész készletet készítünk, kisebb nagyobb üvegek felhasználásával.

A mécsestartó elkészítésének részletes leírásáért kattintsatok IDE.


Barátnőnknek, húgunknak/nővérünknek gyakran választunk ékszert ajándékba. Nagyobb lesz azonban az öröm, ha a szokványos ékszertartó szütyő vagy dobozka helyett egy ilyen csillámos tetejű kis csodában nyújtjuk át ajándékunkat :)

Az ékszertartó elkészítésének részletes leírásáért kattintsatok IDE.



Az apró ékszereket akár különlegesen kidíszített gyufásdobozokba is csomagolhatjátok. Ahogyan azt a képen is láthatjátok, a dobozokat díszíthetjük szalvétatechnikával; vagy bevonhatjuk különleges csomagolópapírral, sőt akár csillámporral is.


Minden apró ajándék nagyobb örömöt okoz, ha saját kezűleg dekorált díszdobozban adjuk át. Egy antikolt, vagy szalvétatechnikával díszített doboz megtölthető finom csokoládéval, szeretteink kedvenc teájával vagy kávéjával is, és mégis sokkal személyesebb, mintha a felsorolt finomságokat csak bedobálnánk egy ajándéktasakba.

Az antikolásról ITT, a fenti képen látható szivaccsal festés & szalvétatechnika kombinálásáról ITT olvashattok.


Akár minden barátnőnknek készíthetünk egy ilyen kis hímzett kézmelegítőt. Apró, de szívhez szóló ajándék! :)

A kézmelegítő elkészítésének részletes leírásáért kattintsatok IDE.


Lehet, hogy kissé túl nőies és szentimentális ez az ajándék, főleg tehát anyukáknak, nagymamáknak, lánytesóknak, barátnőknek ajánlom; viszont meg vagyok róla győződve, hogy ha kicsit "férfiasabb külsőt" kap a doboz, a szerelmünk is nagyon fog neki örülni! :)

Az emlékőrző dobozka elkészítésének részletes leírásáért kattintsatok IDE.




Ennek a körömlakkvirágokból álló fácskának az elkészítése komoly türelmet és egy kis kézügyességet is igényel, de mivel a korábban nagy sikere volt itt a blogon, úgy gondoltam, méltó helye lesz a karácsonyi ajándékötletek között is. 

A körömlakkvirág-fácska elkészítésének részletes leírásáért kattintsatok IDE.


Szokványos ajándéknak számít a fotóalbum. Ezt megtölthetjük akár fényképekkel is - vagy ennél tovább is mehetünk, és különleges könyvvé alakíthatjuk. Tehetünk bele különféle magazinokból kivágott recepteket, lakberendezési tippeket, kreatív ötleteket, divatfotókat, mindezt a megajándékozott személyes ízlésére szabva. Szerelmünknek vagy a legjobb barátnőnknek egy vicces szövegekkel és idézetekkel tarkított kis "történelemkönyvet" is adhatunk, amely időrendben mutatja be kapcsolatunk történetét. Ha valamelyik szerettünknek olyan hobbija van, amellyel különösen sokat foglalkozik, munkáit is összegyűjthetjük egy ilyen albumba. Anyukám tavaly karácsonykor egy olyan kis könyvecskével lepett meg, melyben összegyűjtötte az összes addig készített tortám fotóját - ez az én kis portfólióm. Nagyon elérzékenyültem, amikor kibontottam ezt az igazán személyes ajándékot, hiszen láthattam, hogyan fejlődött cukrásztudásom az évek során; és azt is, hogy anyu milyen büszke rám - természetesen minden barátnőjének megmutogatta a gyűjteményem :)


Különleges kiegészítője lehet egy wellness témájú ajándékcsomagnak a házilag öntött szappan.

A szappanöntés részletes leírásáért kattintsatok IDE.



Házilag akár csokoládét is készíthetünk: a megolvasztott csokit készen kapható öntőformába, vagy akár folpackkal kibélelt sütikiszúró formába is önthetjük. Hagyhatjuk "simán", vagy megszórhatjuk cukorkával, magvakkal, aszalt gyümölcsökkel. 


Apróság, de nagy örömöt szerezhetünk különleges, fényképes hűtőmágnesekkel is. Ezeket az apró fotókat illeszthetjük egy üvegpasztilla alá, de akár lefestett söröskupakok belsejében is nagyon jól mutatnak.

Az egyedi mágnesek elkészítésének részletes leírásáért kattintsatok IDE.


Talán az itt felsoroltak közül ez az üvegből készült lámpa az első, tipikusan férfiasnak mondható ajándék (bár nem zárom ki, hogy esetleg lányok is örömüket lelhetik benne, hiszen nekem is nagyon tetszik). Tavaly karácsonyra ezt kapta Viktor tőlem - mondanom sem kell, mennyire örült neki. A legjobb dolog az egészben talán az, hogy az üveget az egyik legjobb barátjától kértem el, tartalmát pedig annak idején közösen fogyasztották el. Ajándékomért megkaptam az "év legvagányabb barátnője" kitüntetést (jó, talán ezt a kifejezést én adtam Viktor szájába, de egyetértett vele... :D)

Az üvegből készült lámpa részletes leírásáért kattintsatok IDE.


Apukámat lepem meg idén ezzel a horgászos témájú pólóval, hiszen a pecázás a kedvenc időtöltése. Ehhez egy egyszínű pólót vásároltam (egy sima basic pólót a New Yorkerben), majd elkészítettem a sablont egy rajzlapra, a mintát pedig textilfestékkel festettem meg. A póló belsejébe egy széthajtogatott újságpapírt helyeztem, hogy a festék ne áztassa át a hátulját. Mivel én buta utólag értesültem arról, hogy elvileg külön sötét felületre való textilfestéket is lehet kapni, természetesen "simát" vettem, így nem lett hófehér a minta, és többször is át kellett festenem. Miután megszáradt a festék (kb. 1 óra), vasalással kell fixálni, az anyag fonákján.


Mindenki, aki szereti a teát, vagy a kávét (vagy egyszerűen csak bögremániás, mint jómagam), biztosan fog örülni egy személyre szabott bögrének. Egyszínű bögréket néhány száz forintért lehet kapni szinte bármilyen nagyobb üzletben (Tesco, KiK, Goods Market, stb.). Ezen kívül már csak egy olyan tartós, lemoshatatlan filcre van szükségünk, melyet lehet használni üveg és kerámiafelületen is. Én ezt az Auchanban vettem, kb. 280 Ft-ért. Olcsósága miatt picit hitetlenkedtem, attól tartottam, maszatolódni fog, de kellemesen csalódtam. Persze az írás során még kicsit maszatos lehet, ha megérintjük (ezért nagyon óvatosan dolgozzunk), de kb. fél óra alatt teljesen megszárad. Ha csak lágyan folyatjuk rá a vizet, és törlés nélkül szárítjuk, semmi baja nem lesz. Erőteljesebb bánásmódot nem alkalmaztam, biztos, ami biztos, bár szerintem ha dörzsöljük, akkor sem válik le a festék. Több helyen láttam, hogy a festéket rásütik a bögrére, én ezt nem próbáltam ki, mivel így is tartósnak ítélem őket. A mosogatógépet mindenesetre kerüljük. A képen látható Harry Potteres bögrét magamnak készítettem, egy Pinteresten talált fotót lemásolva - nagyon régóta vágytam már egy ilyenre, drága jó istenkém! *-* A coffee makes me poop feliratot természetesen Viktor rendelte magának, bár szerintem is aranyos :D


Na és az olvasóimat mivel lepem meg? Ezzel a kis ajándékcsomaggal, melyet megnyerhettek, ha jelentkeztek a karácsonyi nyereményjátékra! Már csak december 5-ig lehet játszani! :)

Ha jelentkezni szeretnél a karácsonyi nyereményjátékra,
kattints IDE!



Nektek hogy tetszenek ezek az ötletek?
Ti készítetek idén valakinek ajándékot saját kezűleg? :)






Olvastad már?

9 hozzászólás

  1. *-*
    A fehér képkeretet honnan szerezted be (és milyen árban)? Hasonlót kerestem mostanában, de mindenhol vékonyabb kerettel láttam csak :/ Idén nálam páromnak hasonló bögre van tervben, persze más felirattal :) Komolyan ilyen olcsó az Auchanban a kerámiafilc? Habár én lehet maradnék a sütős verziónál, ezt is szemügyre veszem majd :) (merre találom az Auchanban? :D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, sajnos a képkeretet már nagyon régen vettem, körülbelül 4 éve, azt hiszem a Tescóban - ráadásul nem is fehér volt, hanem világosbarna, csak nem illett a szobámhoz, így matt fehér akrilfesték-spray-vel átfújtam :)

      Először én is Sharpie-t kerestem a bögrés projekthez (az jóval drágább lenne), de szerencsére nem volt fekete, így maradtam ennél a filcnél, és egyáltalán nem bántam meg :) Egyébként az írószereknél találod meg, valahol a szövegkiemelők mellett :D

      Törlés
    2. Köszönöm! :) Igen, a másik fajtát elég drágán kínálják, habár ha kihasználom és mostantól mindenkinek ilyen ajándékot készítek, talán megéri befektetni rá :D

      Törlés
  2. Nagyon jók ezek a z ötletek! Én is jobban szoktam örülni az ilyesmiknek, mert beleteszik az emberek szívüket-lelküket :-) Most én is gyártok apróságokat, de egyébként kézműves kajacsomagot kapnak a családjaink (mondjuk azokat nem én csinálom :S).

    VálaszTörlés
  3. Wow milyen jók azok a feliratos képek! *-*

    VálaszTörlés
  4. Az a körömlakkfa nagyon tetszik! :)
    Iskolában csináltunk mikulásdélutánt, amin mindenki saját készítésű ajándékkal lepi meg az általa kihúzott személyt. Én erre gondoltam, hogy megcsinálom az én emberkémnek :) Egyébként jó ötletnek tartom a saját készítésű ajándékot, mert egyrészt személyesebb, másrészt az elkészítése is öröm, szóval idén nemcsak az osztály-ajándékozáson választom ezt, hanem a családnak is ilyeneket csinálok majd :))

    VálaszTörlés
  5. Mindegyik nagyon tetszik, de a kedvencem az inspirációs tábla :) az nagyon ötletes! Meg is fogom csinálni, minden negyedévre új képpel. Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon ötletesek! A lámpa a legjobb, meg az egyedi bögrék, na meg a képek! :D :D

    VálaszTörlés
  7. Az a lámpa! Én is csinálok egy ilyet ajándékba! :) A többi ötlet is klassz, néhányat biztosan "lemásolok" :) Köszike :)

    VálaszTörlés

Flickr Images