Őszi torta

Nagyjából egy hónapos kihagyás után az október végi őszi szünetem/konzultációs hetem alatt végre jutott időm arra, hogy a kedvenc hobbim...

Nagyjából egy hónapos kihagyás után az október végi őszi szünetem/konzultációs hetem alatt végre jutott időm arra, hogy a kedvenc hobbimnak hódoljak. Így hát készítettem egy arany-fehér színekben pompázó őszi tortát, amivel be kell vallanom, teljesen meg vagyok elégedve! :)



A tortát díszítő figurák elkészítése bonyolultnak tűnhet, pedig egyáltalán nem az. Csak elő kell csalogatnunk a bennünk mélyen megbújó gyermeket, hiszen mindössze gyurmázni kell egy keveset :) Ehhez használhatunk maradék fondantmasszát is, de ha nem szeretnénk az elkészítésével bíbelődni, vásárolhatunk Dr. Oetker marcipánmasszát is (gyakran folyamodom ehhez a trükkhöz idő szűkében, de most abból a fondantból készítettem el a díszeket, amely megmaradt, miután bevontam a tortát).


A falevelekhez kivágunk két kis papírsablont, kinyújtjuk a fondant- vagy a marcipánmasszát, és éles késsel körbevágjuk a levélkéket. Késsel rajzoljuk meg az erezetet is.


A  kis sütőtökhöz előbb egy kissé ellapított golyót formálunk, késsel benyomkodjuk a széleit a képen látható módon, majd tekerünk neki egy kis szárat, és a tetejébe nyomjuk.


A makkhoz előbb egy pici, babszem nagyságú marcipán- vagy fondantdarabot kissé összegömbölyítünk, majd picit megnyújtjuk a végeit, hogy ovális legyen. Ezután késsel körbevágjuk a makk kalapját, de vigyázva, hogy ne váljon két részre a kis figura. Ezután a kalaprészt fogpiszkálóval bepöttyözzük, és készítünk neki egy kis szárat.

A kész díszeket vízben feloldott por állagú ételfestékkel színeztem be - de ez nagyon pepecselős munka, igazi türelemjáték, így inkább az aranyszínű ételfestékspray-t ajánlom. Legszívesebben én is azzal dolgoztam volna, csak sajnos túl későn mentem be a cukrászkellékes üzletbe, és addigra az arany éppen elfogyott. 






Nektek hogy tetszik ez a torta? :)







Olvastad már?

32 hozzászólás

  1. Nagyon tetszik! Olyan barokkos hatása van.:) Nekem gyöngyházfényű ételfesték-spray van, nagyon szeretem, meg ezüst színű por alapú "ételfesték" de azzal eléggé pepecselős dolgozni....látva ezt az arany színt teljesen karácsonyi sütik pörögnek le a fejemben, addigra tuti beszerzek egy arany sprayt!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tetszik a torta! *-* Eddig nekem semmi gondom nem volt a porfestékekkel sőt, imádtam velük dolgozni, de valahogy ez az arany nagyon megdolgoztatott! Biztosan csodásan lehet dekorálni a gyöngyházfényű spray-vel is, bár eddig én még nem használtam ételfesték-spray-t, de mindenképpen szeretném kipróbálni! :) Az a baj, hogy ha bemegyek a cukrászkellékes üzletbe, megszabom előtte magamnak, hogy szigorúan csak egy-két dolgot választhatok - hiszen képes lennék otthagyni egy kisebb vagyont. Most azon tanakodom, milyen színt lenne érdemes beszereznem, amit sokszor tudnék használni :D

      Törlés
  2. Elképesztően gyönyörű, imádom!:) Nagyon ügyes vagy.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De kedves vagy, köszönöm! :) Örülök, hogy ennyire tetszik! :)

      Törlés
  3. Huh de jól néz ki!! Egészen karácsonyi beütésű az arannyal és a "havas" alappal :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! :) Igen, nekem is megfordult a fejemben, hogy ez már inkább karácsonyi, nem pedig őszi torta... Talán amiatt van, hogy tudat alatt már be vagyok zsongva a közelgő ünnepektől! :D

      Törlés
  4. Nagyon jól néz ki! Milyen ízű volt a torta? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Mivel a tortákat általában otthoni fogyasztásra készítem, és a nagy részét apukám szokta elpusztítani, így általában az ő kedvencét sütöm: vakondtúrás-tortát (persze "lapos" változatban :D). Ez a torta sem kivétel: kakaós piskóta, banán, és csokidarás tejszínhab volt belül :)

      Törlés
  5. Úristeen*-* csodálatos! xx
    Bianka

    VálaszTörlés
  6. Mesés! Gyönyörűek a munkáid!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! *-* Szinte már elérzékenyülök a sok dicsérettől! Már csak ezért is megéri folytatnom a tortázást! :)

      Törlés
  7. Csodaszép! Ha nem laknánk ilyen messze, akkor biztosan olyan tortát kérnék szülinapomra, amit te csinálsz *-* // persze ha fogadsz rendeléseket :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, de drága vagy! *-* Régebben sokszor csináltam megrendelésre a közeli ismerőseimnek, de sajnos csak nyáron érek rá, mert "suliidőben" csak hétvégén vagyok itthon. De nagyon hiányzik a folyamatos tortázás :( Igazi felüdülés volt egy hónap után újra sütni egyet :)

      Törlés
  8. Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszik! :)

      Törlés
  9. Az első reakcióm az volt, hogy lehidalok :D A második, hogy egy ilyen tortát nem mernék megenni, csak úgy egyszerűen feldíszíteném vele az asztalt :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De aranyos vagy! :D Bevallom, eleinte én is nagyon sajnáltam felvágni őket, de most már valahogy eltűnt ez az érzés. Miután készen vagyok egy tortával, csak annyi kell, hogy fényképen megörökítsem, és máris boldog vagyok, hiszen egy darabot megőrzök belőlük :) Nem is tudom ezt az érzést megfogalmazni, de a művészet számomra ilyenkor "médiumot vált", ami addig szobor volt, fotóvá alakul, így az alanyát már nyugodt szívvel meg tudom enni :D

      Törlés
  10. Nagyon elegáns :) Profi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen az elismerő szavakat! :)

      Törlés
  11. Hát, mit mondjak? Elállt a lélegzetem! :) Gyönyörű

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, de kedves vagy! :) Örülök, hogy tetszik.

      Törlés
  12. Nagyon gyönyörű lett, annyira átjön az őszi hangulat... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon örülök, hogy tetszik! :)

      Törlés
  13. Nagyon gyönyörű, hihetetlenül tehetséges vagy :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De kedves vagy Réka, köszönöm! *-*

      Törlés

Flickr Images