Karácsonyi dekorációk - I. rész

Idén úgy érzem, nagyon kitettem magamért, már ami a karácsonyi dekorációkat illeti. Előrelátó módon már október elején nekiláttam a terv...

Idén úgy érzem, nagyon kitettem magamért, már ami a karácsonyi dekorációkat illeti. Előrelátó módon már október elején nekiláttam a tervezésnek és a megvalósításnak, így örömmel jelenthetem, hogy emellett még egy hasonló bejegyzéssel is fogok jelentkezni! Gondolom észrevettétek, hogy a blogot igyekszem kreatív irányba terelni, de remélem, nem bánjátok, hogy mostantól a DIY-bejegyzéseké lesz a főszerep! A ma bemutatott ötletek közül mindegyik könnyedén megvalósítható és/vagy rendkívül pénztárcabarát. Remélem, tetszeni fognak! :)




Csillogó ágak fehér üvegben

Ez egy tipikus "trash to treasure" projekt, hiszen nem is kell hozzá sokkal több, mint néhány utcáról/kertből összeszedegetett faág, és pár kidobásra ítélt kisebb üveg (pl. Somersby, Strongbow, vagy akármilyen 0,33-as ital - de persze nagyobb üvegeket is használhatunk). Ezen kívül csupán fehér festékspray-re, ezüst csillámporra, és tetszőleges színű akrilfestékre van szükség.

A spray-t festékboltban vásároltam, a nagyobb kiszerelés 1000 Ft-ba került, és az eladó elmondása szerint nagyon sokáig elég lesz. Mindenféle felületre jó, nagyon hamar szárad, és gyönyörű, matt fehér színt eredményez. A használati utasítás és a festék tárolásának szabályai megtalálhatóak a flakonon: a legfontosabb az, hogy ne zárt térben használjuk, hanem mondjuk az udvaron (ügyeljünk a szélirányra, nehogy az arcunkba fújja az összes festéket); az átfestendő tárgyak alá tegyünk valamilyen alátétet, vagy újságot; és 20-30 cm-es távolságból, egyenletesen fújjuk be őket festékkel. Mint mondtam, nagyon hamar szárad, kb. 1-1,5 óra alatt (vagy még hamarabb, a tárgy méretétől is függ). 


A csillogó ágak elkészítéséhez inkább türelem kell, mint kézügyesség. Lehet használni hobbiragasztót is, de én maradtam a jó öreg akrilfestéknél, mert van otthon egy tégely, amit nem nagyon használok (padlizsánszínű), és tapasztalatom szerint az akrilfestékbe is ugyanolyan sikerrel tapad a csillámpor, mint a ragasztóba :) Egyszerre csak az ág egy részét fessük be (a festék maradjon sűrű, ne vizezzük fel), majd szórjuk meg ezüst csillámporral. Ezt a műveletet egy nagyobb, kiterített papír fölött szoktam végezni, hogy a lehullott maradék csillámport könnyedén vissza tudjam tölteni a tégelyébe. Miután végeztünk egy ágacskával, száradni hagyjuk (ez viszont már kicsit több időt vesz igénybe, minimum egy éjszakát hagynunk kell nekik). Ha megszáradtak, befújjuk őket hajlakkal a tartósság érdekében, nagyon óvatosan, kb. 30 cm távolságból. 


Vászonkép csillogó szarvassal

Még szeptemberben vásároltam egy feszített vásznat (ha jól emlékszem, 700 Ft volt), és hetekig tanakodtam, mihez kezdjek vele. Túl sok ötlet, túl kevés felület! :D Végül ennél a karácsonyi, csillogó szarvasos változatnál maradtam. Amilyen mutatós, olyan könnyű elkészíteni. Először egyforma csíkokat vágtam ki öntapadós papírból, és felragasztgattam a vászonra - ezek képezték a sablont. Az üres részeket fekete vízfestékkel festettem be - nagyon hamar megszáradt a vászon, és igazán erőteljes színe lett, szóval csak ajánlani tudom a jó öreg vízfestéket :) 


A szarvasfejet keményebb kartonpapírra (na jó, bevallom: egy régi cipősdoboz fedelére!!!) rajzoltam fel, és körbevágtam. A csillogó ágaknál leírt módon először befestettem akrilfestékkel, majd megszórtam csillámporral. Egy éjszakát "pihentettem", hagytam száradni, majd másnap befújtam hajlakkal, hogy ne peregjenek róla az apró csillámok. Végül kétoldalú ragasztócsíkkal rögzítettem a szarvast a vászonra. 


Hópihegirland

Ezt a hópihés díszt nagyon könnyű elkészíteni: mindössze néhány papírlap, egy stiftes papírragasztó, vékony damil, és egy hópelyhes lyukasztó kell hozzá. Már ezer éve vágytam egy ilyen lyukasztóra, amit eleinte kicsit drágállottam (960 Ft volt), de ha figyelembe vesszük, hogy végtelen számú hópihét lyukasztgathatunk vele, nem is volt olyan rossz üzlet :D Fehér géppapírból "szaggatjuk" ki a hópelyheket, és kettőt-kettőt összeragasztunk úgy, hogy közöttük fusson a damil. 10 perc alatt készen van ez az egyszerű dekoráció. 


Festett tobozok

Pinteresten bukkantam erre az ötletre: ha a tobozokat nem ecsettel festjük, hanem mártjuk őket a festékbe, olyanok lesznek, mintha porcelánból készültek volna. Nagy örömmel neki is láttam a műveletnek, mivel volt itthon egy doboz zománcfesték, és az ősszel gyűjtött tobozokat egy erősebb cérna segítségével bele is lógattam. Igen ám, de azzal nem számoltam, hogy csak addig lesz egy toboz gyönyörű, míg kiemelem, és le nem csurog róla a festék. Mivel a zománcfesték nagyon lassan szárad, csak két réteget volt türelmem felvinni a tobozokra - persze nyilván, ha türelmesen mártogatom és szárítgatom őket, előbb-utóbb "porcelántobozokká" alakultak volna, de én hamarabb megálltam. A végeredmény azonban így is tetszik :)


Műhavas kompozíció LED-es mécsesekkel

Ez a dísz a tipikusan egy perc alatt összedobható dekorációk kategóriájába tartozik. Csupán elő kell venni a kedvenc karácsonyi figuráinkat-mütyürjeinket, és néhány öblösebb üvegpoharat, vagy kisebb vázát. Ezekbe műhavat szórunk (igen, műhavat, a KiK-ben 290 Ft egy csomag! Hát nem szuper?) Ha még különlegesebbé szeretnénk tenni ezeket a kompozíciókat, a műhó alá rejthetünk pár LED-es mécsest, így tényleg csodásan ragyogóak lesznek. Már korábban említettem, hogy októberben vásároltam néhány LED-es mécsest, ami a gyúlékony dekorációkhoz elengedhetetlen. Pár napja az Auchanban jártam, ahol a karácsonyi részleg szinte tömve van velük, így érdemes feltöltekezni belőlük!






Nektek hogy tetszenek ezek a díszek? :)
Ti is szoktatok saját kezűleg készíteni karácsonyi dekorációkat, 
vagy inkább a készen kaphatóakat szeretitek?









Olvastad már?

18 hozzászólás

  1. Nagyon ügyes vagy! Műhó, mik vannak :D
    Csomó ajándékba kapott dekorációm van, de mindig elfelejtem kitenni őket, talán majd idén :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, milyen jó a műhó? :D Picit elképedtem rajta, pedig kirakatokban már sokszor láttam, de boltban eddig még csak hóspray-vel találkoztam. Általában én is későn pakolom ki a karácsonyi díszeket, azóta változott meg a helyzet, mióta blogolok! :)

      Törlés
  2. Juj, de jó mind! A szarvasosat tuti megcsinálom, olyan cuki! :) Már is karácsonyi hangulatom lett. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szuper, örülök, hogy ötletet adhattam! :) Érdemes megcsinálni, már csak azért is, mert a felragasztott szarvast könnyű eltávolítani, így tavasszal vagy nyáron egy-egy saját kezűleg készített szalvéta- vagy krepp papír virággal is díszíthetjük a vásznat! (Bevallom: én már a húsvéti dekorációk készítését is alig várom, kicsit korán kezdtem bele a tervezgetésbe :D)

      Törlés
  3. Nagyon jók! :) Én a héten voltam a KIK-ben és az Auchanban, annyi szép díszt láttam, de kb. mindegyiket el lehet itthon is készíteni :)
    Hópelyhes lyukasztót hol vettél?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek! :) Én is inkább az otthon is elkészíthető változatokra szavazok. A kreatív kellékeket általában a hozzánk közeli sarki kis papír- és hobbyboltban szerzem be. Mivel viszonylag kis városban élek (Berettyóújfaluban), és itt is minimum 3 papírboltban lehet mintás lyukasztókat kapni, úgy gondolom, bármelyik hasonló méretű városban hozzá lehet jutni :) Érdemes szétnézni a hasonló üzletekben, mert általában ugyanazokat a termékeket forgalmazzák mindenhol, csak esetleg van, ahol kevésbé bő a választék. Ilyenkor érdemes megkérdezni az eladót, hogy lehet-e rendelni ezt-azt, ami éppen nincs az üzletben. Én már rendeltem néhányszor a kis papírboltunkban, nagyon készségesek voltak az eladók :)

      Törlés
  4. A szarvasos, meg a faágas ötlet.....imádom!:) Annyira minimalistán, hangulatos....Csak ismételni tudom magam, annyira kreatív vagy!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De kedves vagy, nagyon örülök, hogy ennyire tetszenek a dekorációk! :) A következő "adag" karácsonyi dísz inkább rusztikusabb lesz, remélem, azzal sem okozok majd csalódást :)

      Törlés
  5. nagyon szeretem a DIY bejegyzéseidet, úgyhogy nyugodtan még-még-még! :) ezek is szuper ötletek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm ezt a kommentet! :) Megerősítettél abban, hogy érdemes folytatnom az alkotást! Örülök, hogy jónak találod ezeket az ötleteket is :)

      Törlés
  6. Annyira ügyes vagy, csodálatos mindegyik ötlet! Én is szeretnék készíteni idén saját dekorációkat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Barbi! :) Még bőven van idő karácsonyig, szóval csak biztatni tudlak, hogy vágj bele valamelyik dekoráció elkészítésébe! :)

      Törlés
  7. Gyönyörűrk *-* én arany festéksprayt vettem, tobozokat szeretnék vele lefújni, de lehet gyűjtök ágakat. Ez aműhó dolog pedig kell *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Dii! :) Biztosan gyönyörűek lesznek az arany tobozok! Én egy ezüst spray-t vásároltam az Auchanban múlt héten, de sajnos nagyon nem vált be. :( Tobozokat szerettem volna én is lefújni vele, de nagyon híg volt a festék, pedig legalább egy percig ráztam használat előtt a flakont. Mindegy, azért a hétvégén ha hazamegyek, adok neki még egy esélyt :)

      Törlés
  8. Ismét sok új ajándékötletet adtál, köszi :) Nagyon szépek a fényképek is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy adhattam néhány ötletet, és annak is, hogy tetszenek a képek! :)

      Törlés
  9. Szerintem is kitettél magadért! Ilyen szarvasos képet nagyon sokat láttam pinteresten, nagyon jó, de a legnagyobb kedvencem a csillámos ág :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon örülök, hogy tetszenek a dekorációk! :)

      Törlés

Flickr Images