Életképek

Nem is tudom, mikor volt utoljára ilyen gyönyörű novemberünk, mint idén! Imádom az egyetem körüli színpompás fákat, a csípősen hűvös tiszt...

Nem is tudom, mikor volt utoljára ilyen gyönyörű novemberünk, mint idén! Imádom az egyetem körüli színpompás fákat, a csípősen hűvös tiszta reggeleket és azt, amikor a felkelő nap lassan előkúszik a ködből :) 


Viktorral egy hatalmas, és azt hiszem, minden párt érintő problémát oldottunk meg a héten: a Milyenfilmetnézzünk-kérdést. Sokszor ugyanis addig tanakodtunk ezzel kapcsolatban, hogy végül semmilyen filmet nem néztünk, csak néhány Jóbarátok-részt. Volt otthon egy szép, de már üres Lindt csokoládés doboz, ami most kis összehajtogatott cédulákkal van tele, mindegyiken egy-egy film címével. Amikor otthoni mozis estére kerül a sor, húzunk egy cetlit - mindenkinek egy vétójoga van, tehát legrosszabb esetben a harmadik kihúzott filmet kötelező megnézni. Természetesen mindkettőnk számára vannak mumusok a sorban - nekem ilyen volt a Halálos iramban (kövezzetek meg, de engem nagyon nem köt le a történet), és persze ez volt a legelső, amit kihúztunk, és megnéztünk... Na nem baj, csak kerüljön sor az Üvöltő szelekre, alig várom, hogy lássam Viktor gyötrődő arcát! :D


Minden évben kétszer ellátogatunk Zsurkra - ez apukám szülőfaluja, egy pici kis község az ukrán határ mellett, Záhonytól pár kilométerre. Különlegessége a fa templomtorony, amit mindig lefotózok, ha itt járunk (nagy álmom, hogy egyszer felmenjünk a toronyba). Idén először eljött velünk Viktor is, és bár aggódtam, hogy unatkozni fog, míg végiglátogatunk mindenkit, jól érezte magát :)


Már régóta szerettem volna elolvasni Vladimir Nabokov Lolitáját, hiszen a film a kedvenceim közé tartozik. Igazából Lolita történetére először a kedvenc énekesnőmnek, Lanának köszönhetően figyeltem fel, hiszen több dalát is Lolita ihlette (de eddig csak kettőről tudtam). Mióta elolvastam a könyvet, izgatottan vettem tudomásul, hogy több másik dalában is utal Lolitára, még ha csak egy-egy mondat erejéig is. Ilyen például a Carmen, amelynek egy, a regényben olvasható dalocska az alapja. Fura, de ez a felismerés számomra olyan örömöt okozott, hogy egyszerűen nem tudom kifejezni. Van még közöttetek olyan, aki hozzám hasonló elvetemült Lana- és Lolita-rajongó? *-*












Olvastad már?

10 hozzászólás

  1. A hatásodra lettem igazán Lana rajongó. Mindig írtad, hogy csak őt hallgatod. Na mondom megnézek tőle olyan számokat is amiket nem játszanak agyon és láss csodát, nincs kedvem mást hallgatni rajta kívül. Ez valami saját világ????:) Mindegy is. Imádom! A Lolita nemrég került a listámra, mostmár nem csak a könyvesre, hanem a filmesre is. Köszi!!! :) Mindig jó ötleteket találok nálad! A filmes doboz is nagyon tetszik! A kutyusos kép tüneményes! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem hiszed el, de ezt a hozzászólást majdnem megkönnyeztem! *-* Tényleg érdemes meghallgatni olyan dalokat is tőle, amiket nem kap fel a média, nekem személy szerint jobban tetszenek a kevésbé ismert zenéi. (Nem bírom, amikor valaki úgy nyilvánít Lanáról túlságosan ömlengő véleményt, hogy csak két dalát ismeri - persze Nálad nyilván nem erről van szó :) Jaj, de szuper, hogy valamennyire a blogom inspirált Téged *-* Szóval csak megköszönni tudom! Remélem, a jövőben még sokszor benézel majd hozzám :) Szép napot!

      Törlés
  2. Hangulatos képek. Na, én tegnap felálltam, hogy inkább alszom a Majmok bolygója helyett. És szerintem a párom se akarja megnézni Arthur Newmann világát, nekem az tetszett. Vannak közös és saját filmjeink :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Természetesen mi is megbeszéltük, milyen filmek kerüljenek a dobozba, nem csak önkényesen dobáltuk bele a filmcímeket :) Nem akarunk egymás agyára menni, tiszteletben tartjuk a másik ízlését. Így a horrorfilmek és a Büszkeség és balítélet például nem került bele a dobozba :D

      Törlés
  3. Ó, a Halálos iramban nekem is mumus, de jó fej voltam és egyszer végignéztem vele az összes részt....:D
    Persze, párom is viszonozta, mert általában én döntök mit nézünk...:P Mi eléggé sorozat-függők vagyunk, ugye most tűkön ülve várjuk a Hannibál új évadát, addig is megy századszorra is a Jóbarátok..:)
    A képek nagyon hangulatosak, csodás fotós vagy!
    Örömmel tudatom, hogy hozzám is jön végre már a saját példány a Lolitából, mert eddig csak e-bookként olvastam. De egy mestermű, mint ahogy már instán is írtam!:) Lana pedig....LANA. Így nagybetűvel. Ajánlom számodra, az "Off to the races" című számát, ha Lolita összefüggéseket akarsz elemezni!:)

    U.i.: Igen, most már kétség sem fér hozzá, hogy lelki ikertesók vagyunk...:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az összeset? Egy igazi bajnok vagy :D Na, most már bizonyos, hogy lélekben ikrek vagyunk, a Hannibal eddigi két évadát ugyanis most nézem negyedjére végig, nem tudok betelni vele. Sosem tudom, kinek szurkoljak, és bár lehet agybeteg vagyok, de annyira imádom Hannibalt :D

      Én könyvtárból kölcsönöztem, de nagyon szeretnék majd egy saját példányt is! Azt hiszem, nem volt még könyv, ami ennyire lekötött volna (ki merem mondani, hogy még talán a Harry Potter sem...). Annyira csodásak benne a leírások, hogy szinte belefájdul a szívem. Az Off to the racest természetesen már legalább két éve kívülről fújom, a kedvenc Lana-dalaim között szerepel, és amikor először megnéztem a Lolitát, rögtön tudtam, miről is szól :)

      Törlés
    2. Köszönöm a megtisztelő szavakat!:))Hannibal meg....ha beteg vagyok ha nem, én sem tudom utálni...:D
      Nekem csak antikvárt sikerült, beszereznem a Lolitából, lehetetlenség hozzájutni újonnan, de legalább az enyém lesz, még ha régebbi is...:D Nekem is az Off to the races az egyik kedvencem:)

      Törlés
  4. Imádom Lanát! :) Szeretem azt az elvontságot a dalaiban és valahogy mindig nyugtató és melankolikus... :) Nagyon sok kedvenc számom van tőle, de az All time favourite az a Young&Beautiful és a Summertime sadness. Sokszor inspirálja az outfit cím választásaimat is!
    Még mindig szuper a blog! Puszi:Yvett

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretem ezt a két dalt, de ezek tipikusan azok, amelyeket felkapott a média. Abban nem értek egyet Veled maradéktalanul, hogy Lana melankolikus volna, hiszen rengeteg olyan dala van, amely vidám, sőt egyenesen pimasz. Ajánlom neked azokat a dalait, melyeket még Lizzy Grant néven írt és készített hozzájuk videoklipet, akkor ismereheted meg az igazi Lanát. Igen, észrevettem, hogy egy ideje Te is hozzám hasonlóan választasz bejegyzés-címeket.... :) puszi

      Törlés
  5. A Lolita számomra alapmű volt, már elég régóta ismerem, Lanát viszont még egyáltalán nem. Megígérem, hogy meghallgatom majd néhány dalát :-) Amúgy a kedvenc könyvem az 1984, és nekem is mindig óriási örömet okoz, ha egy-egy dalban ráismerek az erre való utalásra :-)

    Szépek a képek, és jó volt olvasni ezt a bejegyzést, a filmcímes doboz pl. kifejezetten jó ötlet :-)

    VálaszTörlés

Flickr Images