DIY | Egyedi hűtőmágnesek

Nem tudom, ki mennyire szereti telerakni a hűtőszekrényét nyaralásról hozott, vagy egyéb mágnesekkel, de szerintem a "pucér" hűt...

Nem tudom, ki mennyire szereti telerakni a hűtőszekrényét nyaralásról hozott, vagy egyéb mágnesekkel, de szerintem a "pucér" hűtő kissé barátságtalan! :D Ebben a bejegyzésben néhány saját kezűleg elkészíthető hűtőmágnest mutatok nektek, melyeket mindenki a saját stílusára (és otthonára) szabhat.



Sörből (vagy üdítőből) azért éri meg üvegeset venni, mert mind a kupak, mind az üveg remekül felhasználható különböző díszekhez (utóbbiról is lesz majd bejegyzés, már össze is gyűlt néhány üveg otthon, és csak arra várnak, mikor jön el az ő idejük...). Ezekhez a mágnesekhez néhány söröskupakot befestettem akrilfestékkel (akár körömlakkot is használhatunk), majd egy-egy kis kör alakú fotót ragasztottam a belsejükbe. Én az emlékőrző dobozkáknál leírt módszert alkalmazva a fotókat előbb kör alakúra szerkesztettem, és mindegyikhez adtam egy szépia-effektet; de akár az eredeti fotókat is felhasználhatjuk, persze ha nem sajnáljuk felvágni őket. A kupakok hátuljára egy kicsi mágnest ragasztottam. 

Egy mágnescsíkot vásároltam az összes díszhez, és még maradt is belőle bőven. Egy körülbelül 30 cm hosszú és 2 cm széles mágnescsík mindössze 150 Ft-ba került, ráadásul az egyik oldala öntapadós, így ragasztóval sem kell bíbelődni. Vehetünk ilyet szerintem akármelyik hobby- vagy papírboltban (én papírboltban vettem).


Fa ruhacsipeszből remek díszeket készíthetünk. Alkalmazhatunk rajtuk szalvétatechnikát, antikolhatjuk repesztőlakkal, szórhatunk rájuk csillámport, de egyszerűen csak akrilfestékkel vagy temperával is befesthetjük. Mindegyik hátuljára egy vékony csíkot vágunk a mágneslapból, és készen is vannak a csipesz-mágnesek. Hagyhatjuk őket így is, viszont üzeneteket is csiptethetünk közéjük. Ha nem teszünk rájuk mágnest, ajándékkísérő kártya mellett is jól mutatnak díszként. 


A személyes kedvenceim ezek az üvegpasztilla-mágnesek lettek. Ilyen üveglencséket akár virágboltokban, vagy 100 Ft-os boltokban is vehetünk, sokféle színben. A képeket most is először lekicsinyítettem, kör alakúra kivágtam őket PhotoScape-pel, majd kinyomtattam fotópapírra. A fotók szélét picit beragasztóztam (a közepüket nem, mert az üveggel érintkezve a ragasztó csúnya foltot hagy a képen), és rányomtam az üvegpasztillákat. A hátuljukra egy kis darabka mágnest ragasztottam.


Pomponokból is nagyon aranyos mágneseket gyárthatunk. Ezeket készen is megvásárolhatjuk, vagy el is készíthetjük őket egy villa segítségével (ez a titka az igen apró pomponoknak).

+ 1 tipp: mágnes helyett ragaszthatunk mindegyik darabra egy-egy lapos végű rajzszöget, így parafatáblára is kitűzhetjük őket a teendőink, képeslapjaink, stb. mellé :)





Nektek hogy tetszenek? :) 
Ti is szoktatok hűtőmágneseket készíteni/venni, vagy a letisztult konyha hívei vagytok?










Olvastad már?

4 hozzászólás

  1. A csipeszek a kedvenceim *-*

    VálaszTörlés
  2. Az összes szuper!:) Úgy szeretem az ötleteid!:D

    VálaszTörlés
  3. nagyon jó ötleteket adtál ismét Dóri :) A söröskupakos a kedvencem :)

    VálaszTörlés
  4. Mind klassz! Soha nem jutott volna eszembe ilyesmi! Ügyes vagy nagyon! :)

    VálaszTörlés

Flickr Images